Hvorfor kan jeg ikke tabe mig igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

719 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. februar 2012

von missekat

Hej allesammen.

Jeg søger lidt hjælp fra nye kanter...

Jeg tog 20 kilo på da jeg fik min søn som nu er 2 år... og tabte dem aldrig igen. Jeg har fået testet alt der kan testes hos lægen. Jeg har været på Nupo kur. Det hjalp i den tid jeg var på det... men da jeg stoppede tog jeg alt på igen + 5 kilo.

I øjeblikket spiser jeg de berømte 6 måltider: morgenmad, frokost, aftenmad og 3 gange frugt... derud over dyrker mindst 1 1/2 times motion om ugen.

Er du nogen der kan forklare mig hvorfor der stadigvæk ikke sker noget.

Og ikke nok med at jeg gør hvad jeg kan.. så har jeg også en mor som hele tiden er på nakken af mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2012

L&V

von missekat skriver:

Hej allesammen.

Jeg tog 20 kilo på da jeg fik min søn som nu er 2 år... og tabte dem aldrig igen. Jeg har fået testet alt der kan testes hos lægen. Jeg har været på Nupo kur. Det hjalp i den tid jeg var på det... men da jeg stoppede tog jeg alt på igen + 5 kilo.

I øjeblikket spiser jeg de berømte 6 måltider: morgenmad, frokost, aftenmad og 3 gange frugt... derud over dyrker mindst 1 1/2 times motion om ugen.

Og ikke nok med at jeg gør hvad jeg kan.. så har jeg også en mor som hele tiden er på nakken af mig...

Hva spiser du så de seks gange?? 1½time på en uge er heller ikke meget der ku man måske ligge en ekstra insats.. Prøv evt shape up club på nettet, jeg bruger det selv den regner ud hvor mange kalorier du har brug for på en dag og hvergang du spiser ska det så plottes ind, så kan man hurtigt lure overforbrug

Anmeld

24. februar 2012

Klokkeblomst88

Det er sikkert meget enkelt - du indtager flere kJ end du forbrænder

Anmeld

24. februar 2012

An&Jo

von missekat skriver:

Hej allesammen.

måske lægge en ekstra gåtur ind med klapvognen i løbet af dagen??

Jeg tabte mig omkring 17 kg på under et år, fordi at jeg pludselig begyndte at bevæge mig meget mere, jeg fik min forbrænding sat igang.. Jeg går omkring 8 km om dagen når jeg skal til og fra busserne for at komme til dagpleje med sønnen og i skole bagefter..

Derudover tager jeg gerne en tur om aftenen på omkring 10 km, hvor sønnike så sover imens.. jeg har skåret mine portionsstørrelser ned, og så spiser jeg kun 1 portion.. Slik og andre gode sager hører weekenden til, og det samme med sodavand.. saftevand er også no go i hverdagene, så drikker altså kun vand..
Det er et spørgsmål om fiberrig kost, og en masse frugt og grønt.. intet hvidt brød, og kartofler er også en af syndebukkene..

det var lige hvad jeg selv har gjort for at smide mine kg..

Anmeld

24. februar 2012

Tona

von missekat skriver:

Hej allesammen.

Prøv at skære ned på kulhydraterne

Føler med dig , det er ikke sjovt når ens mor pukler på en pga vægten og man kæmper, men det ikke virker.

Hvis du evt skriver din madplan her, er det lettere for os at se hvad der evt er galt med den  

Anmeld

24. februar 2012

ModerNatur

Få tjekket dit stofskifte hos lægen  Jeg tog 10 kg på efter jeg fødte, fordi jeg holdt op med at producere stofskiftehormonet efter min graviditet..

Anmeld

24. februar 2012

von missekat

Vi spiser hjemmelavet mad... såsom, porretærte med salat, boller i karry m. ris og salat. min morgenmad består normalt af rugbrød og lidt røræg..

og min læge siger at mit stofstifte er helt normalt.

Anmeld

24. februar 2012

L&V

von missekat skriver:

Vi spiser hjemmelavet mad... såsom, porretærte med salat, boller i karry m. ris og salat. min morgenmad består normalt af rugbrød og lidt røræg..

og min læge siger at mit stofstifte er helt normalt.

Bare for at ta et eks så er der 365kalorier i 4 æg og man ska ca indtage 1200kalorier på en dag, så kan man jo selv se der ikke er meget plads til andet den dag hvis man ikke motionere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.