Kongelige navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.947 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. februar 2012

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Nå så fik den nye svenske prinsesse sit navn:
Estelle Silvia Ewa Mary

Hvad synes I om navnene?

Synes da også det bliver spændende med den lille nye danske prinsesses navne, nu har de jo en Henrik så måske en lille Margrethe

Og nu ikke en debat for/imod kongehuset, synes her at det er navngivningen som er interessant, ligesom når nogen i familien venter sig. Kan godt lide at læse om navne og bevægegrundende for valget af navnet - Gammelt dansk, nordisk, internationalt, slægtnavn med videre. Og man kan jo ikke komme uden om, at Kongehusene er fyldt med navne traditioner, så synes også det er spændende når de bliver brudt som med Felix, Nikolaj og Vincent

Hvad tror I den danske prinsesse kommer til at hedde? Noget dansk traditionelt eller fransk utraditionelt ?

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2012

An&Jo

Chrizta skriver:

Estelle Silvia Ewa Mary

Hvad synes I om navnene?

Synes da også det bliver spændende med den lille nye danske prinsesses navne, nu har de jo en Henrik så måske en lille Margrethe

Og nu ikke en debat for/imod kongehuset, synes her at det er navngivningen som er interessant, ligesom når nogen i familien venter sig. Kan godt lide at læse om navne og bevægegrundende for valget af navnet - Gammelt dansk, nordisk, internationalt, slægtnavn med videre. Og man kan jo ikke komme uden om, at Kongehusene er fyldt med navne traditioner, så synes også det er spændende når de bliver brudt som med Felix, Nikolaj og Vincent

Hvad tror I den danske prinsesse kommer til at hedde? Noget dansk traditionelt eller fransk utraditionelt ?

haha, jeg tænkte faktisk også Margrethe om Marie og Joakims nyfødte..

men tror ikke det bliver det, tror de vælger et meget mere neutralt navn den her gang..

Anmeld

24. februar 2012

.....

Bryder mig desværre slet slet ikke om navnet . Kun Mary som det eneste, hæhæ..

Kommer til at tænke på Joey's agent fra F.R.I.E.N.D.S, og så passer det i mine øre ikke til en kommende dronning

Glæder mig nu til at hører hvad prins joachim og prinsesse marie's datter kommer til at hedde

Anmeld

24. februar 2012

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Synes det er okay, men ikke fantastisk.

Hehe, ja hende glemmer man ikke

Jeg gættede på Carolina Lovisa Filippa Desirée, det måtte godt ha' været lidt mere svensk fornavnet, og dog stadig brugbart internationalt... Tænkte også på fornavnet Elina ganske kort, synes det er så fint et navn...

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

24. februar 2012

Jeia

Strawberry skriver:

Kommer til at tænke på Joey's agent fra F.R.I.E.N.D.S, og så passer det i mine øre ikke til en kommende dronning

Glæder mig nu til at hører hvad prins joachim og prinsesse marie's datter kommer til at hedde

Også lige det jeg kom til at tænke på 

Anmeld

24. februar 2012

.....

Jeia skriver:

Også lige det jeg kom til at tænke på 

Hæhæ, det er ikke så heldigt den forbindelse

Anmeld

24. februar 2012

lailamik

Strawberry skriver:

hahahah !! det skulle du aldrig have sagt, nu tænker jeg også på det  specielt med den hæse stemme " Joey!? It's Estell!!" 

haha totalt grineren 

Anmeld

24. februar 2012

Pigent

Chrizta skriver:

Estelle Silvia Ewa Mary

Hvad synes I om navnene?

Synes den svenske prinsesses navn er fint 

Som du skriver så er Margrethe jo oplagt når de har en Henrik, men tænker også at det kommer lidt for tæt på Dronning Margrethe og Henrik? 

Min bud på et navn til den lille prinsesse er 
Ingrid
Filippa/Philippa
Sophia
Dagmar
Leonora
Astrid  

Anmeld

24. februar 2012

.....

lailamik skriver:

hahahah !! det skulle du aldrig have sagt, nu tænker jeg også på det  specielt med den hæse stemme " Joey!? It's Estell!!" 

haha totalt grineren 

hahaha, ja nemlig ,

Anmeld

8. marts 2012

Ciss

Chrizta skriver:

Estelle Silvia Ewa Mary

Hvad synes I om navnene?

En ting som jeg har spekuleret lidt på omkring Estelles navn er, hvor Mary kommer fra. Er der nogen, som har hørt en forklaring?

De andre tre navne er der jo enkle forklaringer på (og de forklaringer er jo blevet præsenteret) - og så kommer pludselig det engelskklingende Mary til sidst, og det hopper de let hen over. Det er jo ikke lige i stil med de tre andre....?

Nogen som ved?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.