gule pletter på hækletøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.843 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. marts 2009

SaNiNa

Jeg har fåen en masse hækle tøj af min mor som er helt tilbage fra min oldemor men noget af det har desværre nogle dumme gule pletter på...

jeg tør ikke komme det i en klorinblanding da det jo er meget gammelt.

Så vil hører om der ikke lige sad en husmoder med et godt råd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2009

JulieE

Altså.... uden at ville hænges op på noget, så er det noget med at sød mælk kan noget med at fjerne pletter. kan bare ikke huske, hvilke, men min svigermor brger det flittigt til pletfjening. det er jo gansk harmløst, så det var da et forsøg værd

Mange hilsner
Julie

Anmeld

26. marts 2009

SaNiNa

JulieE skriver:

Altså.... uden at ville hænges op på noget, så er det noget med at sød mælk kan noget med at fjerne pletter. kan bare ikke huske, hvilke, men min svigermor brger det flittigt til pletfjening. det er jo gansk harmløst, så det var da et forsøg værd

Mange hilsner
Julie

Det må jeg prøve, det kan da umuligt skade noget af det...

Tak for dit råd

Anmeld

26. marts 2009

SaNiNa

Så der købt sødmælk og nu skal det prøves

Anmeld

26. marts 2009

JulieE

Fedt! Glæder mig til at høre om det virker

Anmeld

26. marts 2009

SaNiNa

JulieE skriver:

Fedt! Glæder mig til at høre om det virker

efter at have ligget i blød i ca 40 min overdækket med sødmælk, man jeg næsten ikke se pletten, så nu lader jeg den lige tørre og håber på den forbliver væk... men det er jo tøj som er omkring 100år gammelt da det har været min oldemors tøj osse...

Så tiden tand skulle jo nok kunne ses på det.

Anmeld

26. marts 2009

JulieE

Sanne skriver:

efter at have ligget i blød i ca 40 min overdækket med sødmælk, man jeg næsten ikke se pletten, så nu lader jeg den lige tørre og håber på den forbliver væk... men det er jo tøj som er omkring 100år gammelt da det har været min oldemors tøj osse...

Så tiden tand skulle jo nok kunne ses på det.

Det lyder da lovende! Husk at skylle det godt op ellers kommer det til at lugte forfærdeligt

Hvor er det fedt at have noget der er så gammelt og som stadig kan bruges!! jeg har en dug som min tipoldemor har broderet, men tør næsten ikke bruge den af frygt pletter

Anmeld

26. marts 2009

SaNiNa

JulieE skriver:

Det lyder da lovende! Husk at skylle det godt op ellers kommer det til at lugte forfærdeligt

Hvor er det fedt at have noget der er så gammelt og som stadig kan bruges!! jeg har en dug som min tipoldemor har broderet, men tør næsten ikke bruge den af frygt pletter

Håber osse de kan komme af pletterne, tror der er 20 trøjer så må jo soter lidt i den hvis det ikke kan gå af... tør bare ikke ligge sådan noget gammelt i klorinblandning...

Har rigtig mange gamle duge og løber fra mine oldemøder og er helt vilde med dem, men de kommer aldrig på hvis vi er mange og ved der bliver spilt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.