Yorkshire/malteser. Nogle med erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.349 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. februar 2012

Efter vores mops måtte aflives grundet tarmslyng  havde vi ellers besluttet at vi ikke ville ha hund igen, men en gang hund altid hund, har vi fundet ud af!  Så nu er vi på jagt efter en ny. Eneste krav er ingen hundehår, da kæresten har lidt allergi, så vi er faldet for racen Malteser. Nu har jeg så fundet en blanding af en malteser og en Yorkshire terrier, som bare er det sødeste ever!

Men.   Jeg har læst en masse om racerne på nettet, og jeg har snart fundet så mange forskellige svar mht børnefamilier, så jeg er ved at blive skør! Nogle skriver at det er et NO GO, og andre skriver at det ikke er noget problem!

Vi har en datter på snart 2 år og en lillebror på vej til August. 

Nogle med erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

Stéphanie

Tilmeldt skriver:

Efter vores mops måtte aflives grundet tarmslyng  havde vi ellers besluttet at vi ikke ville ha hund igen, men en gang hund altid hund, har vi fundet ud af!  Så nu er vi på jagt efter en ny. Eneste krav er ingen hundehår, da kæresten har lidt allergi, så vi er faldet for racen Malteser. Nu har jeg så fundet en blanding af en malteser og en Yorkshire terrier, som bare er det sødeste ever!

Men.   Jeg har læst en masse om racerne på nettet, og jeg har snart fundet så mange forskellige svar mht børnefamilier, så jeg er ved at blive skør! Nogle skriver at det er et NO GO, og andre skriver at det ikke er noget problem!

Nogle med erfaringer?

Min mor havde en yorkshire terrie da min lillebror blev født. Og der var absolut ingen problemer før min bror valgte at sætte sig oven på hunden  Der knurrede hunden af ham den ene gang og så har det så ikke været noget siden. Mht den anden race har jeg ingen erfaring.

Håber i finder ud af det 

Anmeld

23. februar 2012

Team Putte

Tilmeldt skriver:

Nogle med erfaringer?

Tænker at sålænge børnene allerede er der fra hunden er hvalp så burde der ik være problemer?

Tag evt. barnet med ud og vælg hunden ud fra en der er nysgerrig og gerne vil lege med hende og hold jer fra de sky der ikke selv kommer rendende med halen i vejret

Anmeld

23. februar 2012

GønskE

Jeg tror personligt, at det helt kommer an på hunden, dens personlighed og hvad den er vant til :-)

Hvis i får den fra hvalp nu og i jo har en lille på 2 år, så vænner hunden sig til børn, - og når den er hvalp, er den altid nemmere at få til at acceptere tingene end hvis det en voksen hund :-)

Tror ikke på, at man kan stille hunde op på om det er No go eller go go, (ved godt nogen hunde er langt mere familie hunde end andre) men synes ikke man kan udelukek nogen hunde :-)

så vil sige, at var jeg jer, ville jeg tage lille fisen med ud og kigge på hunden og se hvordan hun og hunden reagerer på hinanden :-) - det nok den bedste måde at få svar på, for i ved ikke om den bare er livsglad eller nervøs anlagt :-)

Anmeld

23. februar 2012

maria_wlt

Den er lidt svær.. De er SÅ forskellige de hunde.. Især de små af slagsen..

Jeg har mødt hunde som elskede børn og hunde der hadede dem.

Jeg har selv en papillion som HADER mine børn, og alle andre børn..

Tempoet er højt med børn, så jeg ville faktisk nok vælge en mere robust race hvis jeg kunne gøre det om (Hunden kom først)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.