(marts) Så kom Maya til verden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. marts 2009

MoarViborg

Søndag d. 22 kl. 13.45 kom min skønne datter til verden 3976 gr og 55 cm - en stor og rigtig flot pige!

Fødslen var en rigtig gyser, som egentligt startede rigtig fint med små veer og slimproppen der gik lørdag formiddag. I løbet af lørdag aften tog veerne til,. og ved 1 tiden om natten, blev de mere kraftige og regelmæssige! Vi kom ind, og jeg havde åbnet mig 4 cm, og det hele tegnede rigtig fint!
Jeg kom i kar, og havde faktisk en meget positiv oplevelse af det hele i løbet af natten, på trods af at veerne selvfølgelig ikke ligefrem var rare, men det forventer man jo heller ikke.
Kl. 7, havde jeg dog ikke åbnet mig mere end 7 cm, og de tog derfor vandet. Herefter blev veerne mere kraftige og pinefulde. Det ændrede dog ikke noget, og lillepigen ville ikke komme ordenligt ned i bækkenet med hovedet! Så satte de et ve-stimulerende drop op, på trods af at veerne egentlig var gode nok i forvejen. Dette resulterede så i enormt kraftige og pinefulde veer! Timerne sneglede sig afsted uden der skete noget, og hold da k... hvor gjorde det bare ondt! Kl. 13.30 var lillepigen ved at blive stresset, og lægen vurderede at der måtte ordineres AKS.
Da hun kom ud, havde hun et kæmpe hævet baghovede, og hendes hovede havde stået på tværs i bækkenet, og lægen sagde at jeg under ingen omstændigheder havde kunnet gennemføre en normal fødsel.
Men ud kom hun, og hun er det dejligste lille væsen

Om aftenen lå vi godt trætte på barselsgangen, da jeg pludselig begyndte at bløde voldsomt. Min livmoder ville ikke trække sig sammen, og en jordemoder kom ind og malkede livmoderen udefra (Hvilket nærmest var mere pinefuldt end de værste af veerne) jeg tuede og skreg, og har aldrig oplevet noget lignende Jeg mistede i løbet af kort tid 2 liter blod, og blev kørt akut på OP i fuld narkose hvor de skulle tjekke livmoderen, og jeg fik noget hormon drop, der skulle få livmoderen til at trække sig sammen igen. Det gjorde den også, og vågnede på opvågningen helt kulleret, og meget påvirket af alle oplevelserne i løbet af dagen. Men hvor var det skønnt at komme op på min stue hvor min dejlige datter og kæreste ventede.

Efterfølgende er alt heldigvis gået godt (7-9-13), og vi er nu udskrevet fra sygehuset, og nyder hinanden alle tre herhjemme.. men for pokker hvor er jeg træt

Det blev lidt af en stil, men trængte vist lige til at få det hele skrevet ned, og så er det jo oplagt at gøre her

Knus En glad nybagt mor!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2009

Diana...

Hold da op ja en gyser du har været noget i gennem. dejligt at i har det godt alle sammen og er kommet hjem. vi har os ventet spændt alle sammen på at høre fra dig Dejligt med en baby mere til kvartal 1

KÆMPE TILLYKKE FRA OS AF Glæder os til at se billeder af din lille prinsesse.

Stort Knus fra Diana og lille Lucas

Anmeld

24. marts 2009

MoarLK

Hej Trine,

Stort tillykke med din dejlige datter - sikkert en gyser du måtte igennem.
Men dejligt at høre at I har det godt og er kommet hjem.
Knus
K

Anmeld

24. marts 2009

vanessa

Tillykke med din datter....sikken en omgang du har været ude i, men godt i er kommet hjem.

vanessa

Anmeld

25. marts 2009

Mca<3

Årh tillykke med den store fine datter Puha for en oplevelse , sikke noget øv at gå igennem .. Man ønsker bare at de kunne have fundet ud af sådan noget før man fik lov at ligge og lide flere timer .. Klart du er træt Det bliver bedre .

Anmeld

25. marts 2009

finkedinke

Sikke en omgang du har været igennem.
Men du har da gudskelov fået en præmie for indsatsen. Tillykke med datteren.

Berith

Anmeld

26. marts 2009

Muffinmus

Stort tillyke med hende
Og ja, det var en rigtig træls oplevelse du har fået dig, men den dejligste lille pige, glæder mig til hende
Så velkommen til klubben for dårlige fødsler håber din næste bliver lige så god som min nr 2 blev det...

Anmeld

26. marts 2009

musen25

STORT TILLYKKE!!!! med din dejlige lille datter...ja det var da noget af en omgang du måtte igennem, men dejligt at i alle tre har det godt og at i er kommet hjem

Anmeld

26. marts 2009

MoarViborg

Tak allesammen! Uha hvor jeg bare allerede elsker at være mor Maya er bare så dejlig nem og tilpas! Og så synes jeg bare hun er verdens smukkeste lille pige (Nu er I jo selvfølgelig nok nogle der vil vove at påstå at jeres små drenge og piger allerede har taget den titel.. ) - kan slet ikke få nok af at kigge på hende! Sikke en skøn tid det her!

Nu har jeg jo været lidt fraværende de sidste par dage, så er meget spændt på at læse de forskellige indlæg og se om der er flere der har født.. vi var jo et par stykker med symptomer på samme tid!

Anmeld

26. marts 2009

Diana...

Hi hi jeg kender din følelse det er så fantastisk og ja man synes bar de er det smukkeste vi har set.

Mor til en del har født wee.

Vi tror os katja har født hun har ikke været på siden d. 22 men resten mangler så

Håber snart der sker noget hos dem os.

Skal vi ikke snart have et billed af det lille vidunder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.