Søndag d. 22 kl. 13.45 kom min skønne datter til verden

3976 gr og 55 cm - en stor og rigtig flot pige!
Fødslen var en rigtig gyser, som egentligt startede rigtig fint med små veer og slimproppen der gik lørdag formiddag. I løbet af lørdag aften tog veerne til,. og ved 1 tiden om natten, blev de mere kraftige og regelmæssige! Vi kom ind, og jeg havde åbnet mig 4 cm, og det hele tegnede rigtig fint!
Jeg kom i kar, og havde faktisk en meget positiv oplevelse af det hele i løbet af natten, på trods af at veerne selvfølgelig ikke ligefrem var rare, men det forventer man jo heller ikke.
Kl. 7, havde jeg dog ikke åbnet mig mere end 7 cm, og de tog derfor vandet. Herefter blev veerne mere kraftige og pinefulde. Det ændrede dog ikke noget, og lillepigen ville ikke komme ordenligt ned i bækkenet med hovedet! Så satte de et ve-stimulerende drop op, på trods af at veerne egentlig var gode nok i forvejen. Dette resulterede så i enormt kraftige og pinefulde veer! Timerne sneglede sig afsted uden der skete noget, og hold da k... hvor gjorde det bare ondt! Kl. 13.30 var lillepigen ved at blive stresset, og lægen vurderede at der måtte ordineres AKS.
Da hun kom ud, havde hun et kæmpe hævet baghovede, og hendes hovede havde stået på tværs i bækkenet, og lægen sagde at jeg under ingen omstændigheder havde kunnet gennemføre en normal fødsel.
Men ud kom hun, og hun er det dejligste lille væsen

Om aftenen lå vi godt trætte på barselsgangen, da jeg pludselig begyndte at bløde voldsomt. Min livmoder ville ikke trække sig sammen, og en jordemoder kom ind og malkede livmoderen udefra (Hvilket nærmest var mere pinefuldt end de værste af veerne) jeg tuede og skreg, og har aldrig oplevet noget lignende

Jeg mistede i løbet af kort tid 2 liter blod, og blev kørt akut på OP i fuld narkose hvor de skulle tjekke livmoderen, og jeg fik noget hormon drop, der skulle få livmoderen til at trække sig sammen igen. Det gjorde den også, og vågnede på opvågningen helt kulleret, og meget påvirket af alle oplevelserne i løbet af dagen. Men hvor var det skønnt at komme op på min stue hvor min dejlige datter og kæreste ventede.
Efterfølgende er alt heldigvis gået godt (7-9-13), og vi er nu udskrevet fra sygehuset, og nyder hinanden alle tre herhjemme.. men for pokker hvor er jeg træt

Det blev lidt af en stil, men trængte vist lige til at få det hele skrevet ned, og så er det jo oplagt at gøre her

Knus En glad nybagt mor!!