Endnu et spørgsmål om sygeplejerskeuddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.755 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. februar 2012

Meilby

Hej igen piger!

Jeg kommer lige med endnu et spørgsmål om sygeplejerskeuddannelsen..

Hvor meget skal man vide om kroppen, om pleje osv. for at det ikke bliver for svært når man starter på uddannelsen? Jeg har ikke haft biologi siden folkeskolen, og derudover er det jo en hhx jeg har, så de naturvidenskabelige fag er ikke noget jeg er stærk i, men er det ikke noget man lærer eller?

Tror bare jeg er nervøs for det bliver for svært, men vil så gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

lillemusen10

Hej !

Jeg har næsten samme baggrund som dig. Jeg har gået på HHX og er kontoruddannet. Jeg valgte i 2007 at søge ind på sygeplejerskeuddannelsen, da jeg følte at jeg var på den helt forkerte hylde. Jeg fortryder det slet ikke! Dog synes jeg at det var meget svært det første år - men med meget læsning og terpen kom jeg efter det. Så det kan sagtens lade sig gøre, selvom man ikke har haft biologi og andre naturfag på højere niveau. Man skal bare have viljen og det får man hvis det er spændende! Evt. kan det være der udbydes opfriskende kurser på sygeplejerskeskolen. Tror jeg var til lidt da jeg startede.

Nu har jeg arbejdet som sygeplejerske i 1 1/2 år og elsker det! Så klø bare på, du skal nok klare det!!!

Anmeld

22. februar 2012

Meilby

lillemusen10 skriver:

Hej !

Jeg har næsten samme baggrund som dig. Jeg har gået på HHX og er kontoruddannet. Jeg valgte i 2007 at søge ind på sygeplejerskeuddannelsen, da jeg følte at jeg var på den helt forkerte hylde. Jeg fortryder det slet ikke! Dog synes jeg at det var meget svært det første år - men med meget læsning og terpen kom jeg efter det. Så det kan sagtens lade sig gøre, selvom man ikke har haft biologi og andre naturfag på højere niveau. Man skal bare have viljen og det får man hvis det er spændende! Evt. kan det være der udbydes opfriskende kurser på sygeplejerskeskolen. Tror jeg var til lidt da jeg startede.

Nu har jeg arbejdet som sygeplejerske i 1 1/2 år og elsker det! Så klø bare på, du skal nok klare det!!!

Årh hvor er jeg glad for at høre din historie

Jeg har heldigvis arbejdet, som pædagogmedhjælper i 3 år, så jeg er vandt til at arbejde med mennesker og er vandt til at skulle tage mig af og drage omsorg for andre mennesker, er bare så bange for alt det med hvordan kroppen fungere osv Men er glad for at høre din historie

De genopfriskninger du taler om, var det noget du var på da du var startet på uddannelsen? Eller var det noget du tog inden? Jeg vil nemlig søge ind nu her, og så håbe på at komme ind til sommer

Anmeld

22. februar 2012

Meilby

lillemusen10 skriver:

Hej !

Forresten så tænker jeg om man allerede inden man starter skal vide alt om kropsdele, hvor de præcist sidder osv.?

Tror du det ville være godt at tage biologi på aftenskole eller mener du at det nok skal komme når jeg starter?

Anmeld

22. februar 2012

OverTheRainbow

Meilby skriver:

Forresten så tænker jeg om man allerede inden man starter skal vide alt om kropsdele, hvor de præcist sidder osv.?

Tror du det ville være godt at tage biologi på aftenskole eller mener du at det nok skal komme når jeg starter?

Hejsa...

Du starter jo med anatomi og fysiologi så efter min vurdering behøver man ikke hoppe på et aftenskole kursus inden Det er jo meningen at det er i disse fag du skal lære al "bais" viden ( med mere) om kroppen...

Anmeld

22. februar 2012

lillemusen10

Du skal ikke vide hvor og hvad de forskellige kropsdele hedder inden du starter - det lærer du (terper  du) når du er begyndt. Tror jeg fik et brev med at de tilbød lidt genopfriskning  - det var en uge inden start eller sådan noget. Men tror det er meget meget forskelligt hvad der udbydes fra skole til skole. Tror nu nok du skal klare det. Ved dog ikke om der er ændret på optagelseskravene siden jeg startede....

Anmeld

1. april 2012

TrineMine86

Meilby skriver:

Hej igen piger!

Hvor meget skal man vide om kroppen, om pleje osv. for at det ikke bliver for svært når man starter på uddannelsen? Jeg har ikke haft biologi siden folkeskolen, og derudover er det jo en hhx jeg har, så de naturvidenskabelige fag er ikke noget jeg er stærk i, men er det ikke noget man lærer eller?

hej

faldte lige over dit indlæg

jeg er selv uddannet fra Viborg sygeplejeskole, og vi blev tilbudt et aftenkursus, bestående af 2 aftener (så vidt jeg husker) til at få opfrisket lidt fysik/kemi, og jeg tror da stadig de har dette tilbud

og jeg gik selv i klasse med en der kom fra handelskolen, og selvom hun ikke havde nogle naturfaglige fag, så var hun lige så godt med som os andre, man behøver ikke kunne noget i forvejen, men det er da klart en fordel at kunne lidt, hvis de stadig tilbyder de der aftenskurser, så vil jeg helst sikkert tage imod tilbudet hvis jeg var dig

Anmeld

1. april 2012

Meilby

TrineMine86 skriver:

hej

faldte lige over dit indlæg

jeg er selv uddannet fra Viborg sygeplejeskole, og vi blev tilbudt et aftenkursus, bestående af 2 aftener (så vidt jeg husker) til at få opfrisket lidt fysik/kemi, og jeg tror da stadig de har dette tilbud

og jeg gik selv i klasse med en der kom fra handelskolen, og selvom hun ikke havde nogle naturfaglige fag, så var hun lige så godt med som os andre, man behøver ikke kunne noget i forvejen, men det er da klart en fordel at kunne lidt, hvis de stadig tilbyder de der aftenskurser, så vil jeg helst sikkert tage imod tilbudet hvis jeg var dig

Det lyder super! Det vil jeg helt sikkert tage imod, hvis de stadig tilbyder Tusind tak for svar

Anmeld

1. april 2012

ESV

Meilby skriver:

Hej igen piger!

Altså jeg startede på studiet sidste år og der var det 10 år siden jeg sidst gik i skole jeg har intet ekstra taget men bare fulgt skolens anatomi og fysiologi undervisning og har ingen problemer haft altså misforstå mig ikke det er svært stof men har fint kunne følge med. Har lige bestået den eksamen der afslutter an/fys med 10 så du kan sagtens følge med uden noget ekstra undervisning

Anmeld

1. april 2012

Meilby

ESV skriver:

Altså jeg startede på studiet sidste år og der var det 10 år siden jeg sidst gik i skole jeg har intet ekstra taget men bare fulgt skolens anatomi og fysiologi undervisning og har ingen problemer haft altså misforstå mig ikke det er svært stof men har fint kunne følge med. Har lige bestået den eksamen der afslutter an/fys med 10 så du kan sagtens følge med uden noget ekstra undervisning

DET er jeg bare glad for at høre, for det har godt nok været min største bekymring Går du også i Viborg?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.