"Hej Bella"
Kære Rikke.
Jeg har fornylig fundet ud af at jeg er gravid (for anden gang)! Er meget lykkelig :-)
Mine spørgsmål går på:
1: Jeg er kun 6+1 og har utrolig meget kvalme, er træt og har meget svingende appetit! Er det ikke meget tidligt at have det sådan? Ved min første graviditet kom det først omkring uge 10!!
2: Jeg er som sagt kun 6+1 og min mave er allerede lidt bulet! Jeg er 170 høj og vejer 57 kg, så det ses nemt allerede! Er det ikke tidligt??
Håber på svar! :-)
Hilsen
Bellas mor
Rikkes svar
hej Bella
Tillykke med graviditeten.
Der er stor forskel på, hvor mange symptomer man oplever i sin graviditet, og hvornår de optræder. Så det er helt OK at have kvalme og svingende appetit allerede i 6+1.
I forhold til din maves størrelse, så er det sådan, at når du har været gravid før, så vil din livmodere give sig hurtigere i denne graviditet. Størrelse af livmoderen er derfor større nu end den var i din 1. graviditet på samme tidspunkt. Det er også helt normalt.
Det er også altid noget andet at være gravid 2. eller 3. gang, da man her et barn i forvejen at tage sig af. Man kan ikke tage lige så mange hensyn til sig selv nu, som man kunne ved 1. graviditet, hvilket kan give mere træthed og kvalme.
Fortsat god graviditet.
Med venlig hilsen
Rikke Nielsen
Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.
Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk
Anmeld