Kvote 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.368 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. februar 2012

Meilby

Hej piger!

Jeg har jo hele tiden regnet med at skulle søge ind på kvote 2 til sygeplejestudiet, da jeg har erhvervserfaring i forhold til at have været i en vuggestue, men er nu pludselig kommet i tvivl, da jeg har set at der nogle steder står, at kvote 2 kun er hvis man ikke har højt nok snit. Der står ikke noget om sidste års snit på skolens hjemmeside, da alle blev optaget sidste år, men mit snit er 6,5 efter den nye skala Hvad tror i?

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Meilby skriver:

Hej piger!

Jeg har jo hele tiden regnet med at skulle søge ind på kvote 2 til sygeplejestudiet, da jeg har erhvervserfaring i forhold til at have været i en vuggestue, men er nu pludselig kommet i tvivl, da jeg har set at der nogle steder står, at kvote 2 kun er hvis man ikke har højt nok snit. Der står ikke noget om sidste års snit på skolens hjemmeside, da alle blev optaget sidste år, men mit snit er 6,5 efter den nye skala Hvad tror i?

Knus Pernille

du skal søge kvote to hvis dit gennesnit ikke er høj nok.

på www.ug.dk kan du se hvad optagelseskravet er.

Er dit snit ikke høj nok skal du søge via kvote to. Her skriver du en "ansøgning" om hvorfor du har valgt uddannelsen og hvilken erfaring du har. Sådan forstår jeg det i hvert fald

Men lige et undrende spørgsmål.

Vuggestue og sygeplejerske...har det en sammenhæng?

Anmeld

22. februar 2012

Lunae

Meilby skriver:

Hej piger!

Knus Pernille

Kvote 2 er som udgangspunkt for folk, hvis snit ikke er til at komme ind på Kvote 1.

Det vil dog aldrig skade at sende din ansøgning via kvote 2, da du derved kommer i betragtning til både kvote 1 og 2

Anmeld

22. februar 2012

Meilby

mor:) skriver:

du skal søge kvote to hvis dit gennesnit ikke er høj nok.

på www.ug.dk kan du se hvad optagelseskravet er.

Er dit snit ikke høj nok skal du søge via kvote to. Her skriver du en "ansøgning" om hvorfor du har valgt uddannelsen og hvilken erfaring du har. Sådan forstår jeg det i hvert fald

Men lige et undrende spørgsmål.

Vuggestue og sygeplejerske...har det en sammenhæng?

Men inde på ug står der ikke hvad snittet skal være på sygeplejerskeuddannelsen, der står bare at bare man har 2,0 kan man søge ind, og man kan ikke en gang se snittet fra sidste år, da alle blev optaget på uddannelsen i Viborg.

Det har ikke nogen speciel sammenhæng, andet end at jeg tænker at det må være en fordel at jeg er vandt til at arbejde med mennesker, og har været 3 år inden for omsorgsarbejdet, som jeg jo ser pædagog for at være

Anmeld

22. februar 2012

Meilby

Lunae skriver:

Kvote 2 er som udgangspunkt for folk, hvis snit ikke er til at komme ind på Kvote 1.

Det vil dog aldrig skade at sende din ansøgning via kvote 2, da du derved kommer i betragtning til både kvote 1 og 2

Tror også det ender med at jeg bare sender min ansøgning via kvote 2, for at være på den sikre side

Anmeld

22. februar 2012

Lunae

Meilby skriver:

Tror også det ender med at jeg bare sender min ansøgning via kvote 2, for at være på den sikre side

Hvis du er sikker på at det er den uddannelse, som du vil starte på, så ville jeg også gøre det

Anmeld

22. februar 2012

Meilby

Lunae skriver:

Hvis du er sikker på at det er den uddannelse, som du vil starte på, så ville jeg også gøre det

Det tror og håber jeg da ihvertfald at det er Synes det er en jungle med alle de muligheder der er og har altid troet jeg skulle være pædagog, men efter vi har fået Phillip kan jeg bare mærke det slet ikke er det jeg skal bruge min fremtid på alligevel, og så føler man sig bare pludselig helt lost! Men synes det lyder som en super uddannelse, og elsker at drage omsorg for andre mennesker, og det at kunne gøre en forskel

Anmeld

22. februar 2012

Meilby skriver:

Men inde på ug står der ikke hvad snittet skal være på sygeplejerskeuddannelsen, der står bare at bare man har 2,0 kan man søge ind, og man kan ikke en gang se snittet fra sidste år, da alle blev optaget på uddannelsen i Viborg.

Det har ikke nogen speciel sammenhæng, andet end at jeg tænker at det må være en fordel at jeg er vandt til at arbejde med mennesker, og har været 3 år inden for omsorgsarbejdet, som jeg jo ser pædagog for at være

okay ja det kan jeg godt se ikke er til at finde ud af.

Så ville jeg ringe ind og spørge. Så slipper jeg for besværet i at skrive en ansøgning samt hvis der er mange ansøger så er det altid en større procentdel kvote 1 ansøger som bliver optaget end kvote 2.

Nu skrev du at alle blev optaget, så det ser ikke ud til at være et problem

Anmeld

22. februar 2012

Meilby

mor:) skriver:

okay ja det kan jeg godt se ikke er til at finde ud af.

Så ville jeg ringe ind og spørge. Så slipper jeg for besværet i at skrive en ansøgning samt hvis der er mange ansøger så er det altid en større procentdel kvote 1 ansøger som bliver optaget end kvote 2.

Nu skrev du at alle blev optaget, så det ser ikke ud til at være et problem

Men når man søger på kvote 2 bliver man jo også automatisk taget i betragtning til kvote 1

Håber da at alle bliver optaget igen i år, men man ved jo aldrig om der er et stigende antal der søger, især nu med alle de arbejdsløse

Anmeld

22. februar 2012

Meilby skriver:

Men når man søger på kvote 2 bliver man jo også automatisk taget i betragtning til kvote 1

Håber da at alle bliver optaget igen i år, men man ved jo aldrig om der er et stigende antal der søger, især nu med alle de arbejdsløse

forstår ikke det første du skriver omkring kvote

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.