Hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. februar 2012

Ung1818

Hej allesamme derude. Jeg skriver fordi jeg for nogle uge siden fandt ud af at min kæreste var gravid og vi er på nuværende tidspungt ca 7-8 uger henne. 

Jeg skriver fordi jeg er meget itvirl om hvad jeg skal gøre. For har virkelig lyst til at beholde barnet på den ene side, men på den anden side tror jeg bare det bliver et for stort præs for mig, da jeg kun er 18 år gammel, min kæreste er dov 21 år. Skriver også fordi jeg gerne vil vide hvad i synes jeg skal gøre, for er helt sikker på mig og min kærste skal være sammen for evigt. Men jeg er bare itvirl om det er nu vi skal have et barn. Hun er helt sikker på det er det rigtige og hun synes vi skal beholde det. Men jeg er meget itvirl da jeg er bange for folks reaktioner om jeg skal være far. Samtidligt er jeg også bange for at det kommer til at ødelægge min ungdom. Især fordi jeg er færdig på gym til sommer, og godt kunne tænke mig at stå på frie fødder og komme ud og opleve verden lidt. 

Håber nogen kan hjælpe mig lidt til hvad jeg skal gøre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

An&Jo

Ung1818 skriver:

Hej allesamme derude. Jeg skriver fordi jeg for nogle uge siden fandt ud af at min kæreste var gravid og vi er på nuværende tidspungt ca 7-8 uger henne. 

Jeg skriver fordi jeg er meget itvirl om hvad jeg skal gøre. For har virkelig lyst til at beholde barnet på den ene side, men på den anden side tror jeg bare det bliver et for stort præs for mig, da jeg kun er 18 år gammel, min kæreste er dov 21 år. Skriver også fordi jeg gerne vil vide hvad i synes jeg skal gøre, for er helt sikker på mig og min kærste skal være sammen for evigt. Men jeg er bare itvirl om det er nu vi skal have et barn. Hun er helt sikker på det er det rigtige og hun synes vi skal beholde det. Men jeg er meget itvirl da jeg er bange for folks reaktioner om jeg skal være far. Samtidligt er jeg også bange for at det kommer til at ødelægge min ungdom. Især fordi jeg er færdig på gym til sommer, og godt kunne tænke mig at stå på frie fødder og komme ud og opleve verden lidt. 

Håber nogen kan hjælpe mig lidt til hvad jeg skal gøre 

jeg vil slet ikke fortælle dig hvad i skal gøre, for det skal være en 100% fælles beslutning, og håber i finder frem til en løsning..

Men det bedste er at i sætter jer ned og snakker det hele helt igennem, kigger på økonomien, om i har pladsen, om i har tiden og ikke mindst lysten til at give det her barn den kærlighed og omsorg det har brug for.. Et barn kan man ikke bare give videre eller sælge når man bliver træt af det, det er for resten af livet, og det er sq hårdt at få barn i en ung alder..

Dem der siger det er nemt at have børn, de vil tit have det til at se så rosenrødt ud, for når man for 3 uge i træk ikke har sovet om natten, så er overskuddet der bare ikke mere, og får ungen nu kolik, ja så er det endnu værre.. Man kan være heldig at få en meget nemt barn, men det kan man nu ikke regne med..

Jeg håber i træffer det rette valg for jer sammen, og ikke tvinger hinanden ud i noget som man fortryder bagefter..

Anmeld

21. februar 2012

wamse

Hånden på hjertet - så ville jeg som mor til en søn i din alder ønske at du ville vente til du havde været ude og opleve noget af verden. Vente til livet og tiden havde modnet dig mere.

Men i skal selvfølgelig sætte jer ned og snakke om det, og du skal fortælle hende ærligt om dine tanker.

Ønsker det bedste for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.