Hvordan er det nu det er med de pilller...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.745 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg er lige ano, da det ikke er officielt endnu, at jeg er gravid!

Jeg er lige begyndt på jernpiller idag, men hvordan er det nu det er? De skal helst drikkes sammen med appelsinjuice kan jeg huske, men de må ikke tages sammen med gravikalk, så jeg mener, den ene slags skal tages om morgenen og den anden slags om aftenen. Men der er også noget med, at den ene slags bliver optaget bedre i kroppen, hvis man tager den om aftenen...

Derudover tager jeg graviomega, gravitamin og magnesium. Så fem slags piller i alt!

Nogen der kan hjælpe med, hvornår det er bedst at tage den ene og den anden, og hvilke man ikke må tage sammen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

Palaja

Anonym skriver:

Jeg er lige begyndt på jernpiller idag, men hvordan er det nu det er? De skal helst drikkes sammen med appelsinjuice kan jeg huske, men de må ikke tages sammen med gravikalk, så jeg mener, den ene slags skal tages om morgenen og den anden slags om aftenen. Men der er også noget med, at den ene slags bliver optaget bedre i kroppen, hvis man tager den om aftenen...

Derudover tager jeg graviomega, gravitamin og magnesium. Så fem slags piller i alt!

Nogen der kan hjælpe med, hvornår det er bedst at tage den ene og den anden, og hvilke man ikke må tage sammen?

Jerntilskud skal du tage fra 10. uge. Kalken i tabletter eller mælkeprodukter binder jern, og hæmmer optagelsen, så det optimale er ikke at spise dem sammen med et måltid eller andre kosttilskud eller drikke mælk sammen med. Og ja gerne med appelsinjuice da c-vitamin hjælper optagelsen. Jeg tog dem inden jeg gik i seng. De andre tilskud kan du tage samtidigt, og helst i forbindelse med et måltid.

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

Palaja skriver:

Jerntilskud skal du tage fra 10. uge. Kalken i tabletter eller mælkeprodukter binder jern, og hæmmer optagelsen, så det optimale er ikke at spise dem sammen med et måltid eller andre kosttilskud eller drikke mælk sammen med. Og ja gerne med appelsinjuice da c-vitamin hjælper optagelsen. Jeg tog dem inden jeg gik i seng. De andre tilskud kan du tage samtidigt, og helst i forbindelse med et måltid.

Dvs. jeg kan tage gravitamin, gravikalk, graviomega og magnesium samtidigt f.eks. sammen med morgenmaden, og så jernpillerne inden jeg går i seng?

Jeg skal lige være sikker på, at jeg forstår det rigtigt!

Anmeld

21. februar 2012

Palaja

Anonym skriver:

Dvs. jeg kan tage gravitamin, gravikalk, graviomega og magnesium samtidigt f.eks. sammen med morgenmaden, og så jernpillerne inden jeg går i seng?

Ja  Det skulle jeg mene.

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

Palaja skriver:

Ja  Det skulle jeg mene.

Jamen, det vil jeg da prøve at gøre på den måde så!

Tak for hjælpen!

Hvis andre derude har gode råd, hører jeg gerne!

Anmeld

21. februar 2012

M (:

Anonym skriver:

Her er lidt viden om vitaminer fra GraVitamin (:

Anmeld

21. februar 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Det er den bedste måde at gøre det på

Anmeld

21. februar 2012

Palaja

Anonym skriver:

Jamen, det vil jeg da prøve at gøre på den måde så!

Tak for hjælpen!

Hvis andre derude har gode råd, hører jeg gerne!

Velbekomme. Tjekkede lige linket en anden bruger lagde ind Og deri skriver de at kalk skal tages sammen med et måltid men ikke sammen med andre tilskud. Så det kan du evt, tage sammen med aftensmaden. De andre til morgenmaden. Og jern til nat. Det er en jungle  

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Her er lidt viden om vitaminer fra GraVitamin (:

Tak skal du have! Så blev jeg lidt klogere!

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

Palaja skriver:

Velbekomme. Tjekkede lige linket en anden bruger lagde ind Og deri skriver de at kalk skal tages sammen med et måltid men ikke sammen med andre tilskud. Så det kan du evt, tage sammen med aftensmaden. De andre til morgenmaden. Og jern til nat. Det er en jungle  

Ja, det er det nemlig, så jeg har besluttet mig for gravitamin, graviomega og magnesia sammen med morgenmaden, kalk sammen med aftensmaden og jern inden jeg går i seng!

Det må vist være sådan, det skal gøres!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.