Hey. Først stort tillykke med spiren. Jeg ved ikke om der er en god måde at sige det på.jeg var selv ny i mit job da jeg blev gravid men jeg opdagede det så en uge efter jeg var blevet påkørt bagfra og fik et piskesmæld så jeg ringede bare en dag for at sige at mine smerter ikke var blevet bedre. Og at jeg var gravid. Han tog det meget pænt men de har så ikke været ramt på nogen måder da jeg alligevel var sygemeldt og ikke havde været der længe nok ( var der i tre uger) til at de skulle betale min sygemeldelse. Da det er kommunen der skal betale for sygedagpenge når man ikke har været der i 8 uger. Det er nu 1,5 år siden nu og jeg er på barsel indtil midten af april. Og som tingene ser ud nu ryger jeg direkte på sygedagpenge igen da jeg er hårdt ramt af mit piskesmæld.
Men tror bare du skal hive ham til side og fortælle hvad du føler. Altså at du er rigtig glad for dig arbejde og meget gerne vil beholde det men at du for ham desværre er blevet gravid men at du er lykkelig gravid og defor vil beholde barnet. Og så må du jo se hvad han gør. For i og med at du er ærlig før kontrakten er underskrevet så viser du rigtig meget over for ham. Hvad han så vil gøre er jo hans valg. Og så krydser jeg fingre for at han kan se din evne til så stor ærlighed gør dig til en rigtig god medarbejder
Anmeld