Døtre går i fædres fodspor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

772 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra fpn.dk

Andelen af kvinder, der vælger samme profession som deres fædre, er mere end tredoblet i løbet af de seneste årtier, viser ny amerikansk undersøgelse.

Døtre går i fædres fodsporDet skyldes blandt andet, at kvinderne i stigende grad er kommet på arbejdsmarkedet, mener forskerne bag undersøgelsen. De mener, at en far og hans datter har mere opmærksomhed rettet mod hinanden nu, end de havde førhen.

Forskerne har under deres studier fundet ud af, at årsagen til, at døtre går i fædres fodspor, er, at unge kvinder nu ikke i så stor grad er påvirket af de traditionelle kønsmønstre med en hjemmegående mor og en udearbejdende far, som de var før hen.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2009

Mca<3

Det er nemlig rigtigt Min datter på mekaniker udd . til sommer ...

Anmeld

24. marts 2009

Kristina V

Jeps..

Jeg arbejder for min far i hans firma
Den bedste beslutning jeg nogensinde har taget mht til job...

Anmeld

24. marts 2009

bette

Kristina V skriver:

Jeps..

Jeg arbejder for min far i hans firma
Den bedste beslutning jeg nogensinde har taget mht til job...

hvad laver du der? altså hva arbejder du med?

Anmeld

24. marts 2009

lonemus

På mig passer den ikke...jeg har aldrig kørt med gravemaskiner

Anmeld

24. marts 2009

wamse

Jeg ville faktisk vildt gerne have været murer, som min far Men det blev så bare ikke sådan.

Anmeld

24. marts 2009

Kristina V

Vi er et handels- og agent firma, som har en masse argentur i byggemarkeder, el-forretninger osv.
Vi har feks. Braun inde for det som hedder Helth and care. Så har vi produkter inde for indeklima, ventilation til boligen osv. You name it, storet set det man kan finde i et byggemarked osv...

Her sidder jeg som hans højre hånd, og har så vores konsulenter under mig.
Elsker det her job.. Det er spændende og man kan bare udvikle sig så meget..

Jeg har altid arbejdet med mad, så dette vare et stort spring for mig.
Men vi aftalte inden, at familie er familie, og arbejde er arbejde.. Og det fungere bare rigtig godt.
Vil lige tilføje det er de færeste af vores kunder som ved vi er far datter, og det har jeg det fint med.
Den gamle har været i branchen SÅ mange år, og vil hverken have fordele eller ulemper ved at være hans datter...

Anmeld

24. marts 2009

charlottekri

min far er tidligere selvstændig landmand og jeg er færdig som faglært landmand her til sommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.