Spædbarns terapi + Sanse sensetiv..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

657 visninger
1 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

Nitz - <3 David

David er nu 3½ månede gammel.. og er nu inde i et tigerspring.. han er begyndt at interessere sig rigtig meget for omverdenen.
"Desværre" så meget at han er begyndt at blive ret sanse sensetiv. Vi var fx. i mødregruppe i 2 timer i torsdags.. Det var stille og roligt og han lagde bare ved mig og hyggede sig, kiggede lidt rundt og var faktis ret godt tilpas.
MEN.. senere på eftermiddagen kom efter reaktionen.. Han blev rigtig pylleret.. Kunne ikke falde til ro, spiste kun slatter ind i mellem.. Han sov ikke rigtig mere end 10 minutter et par gange.. fra kl 9 formiddag til 23 aften, hvor han endelig faldt til ro på min brystkasse. Han plejer kun at vågne en enkelt eller to gange om natten. Men hele natten vågnede han ca. efter en times urolig søvn..

I min kommune har de et tilbud til familier der har haft en anderledes og eller hård gravitidet/fødsel forløb.. I den forbindelse har vi haft noget video terapi.. hvor man filmer små situationer. Fx. bleskift osv.. for at lære de signaler han sender nemmere..
Idag var hun er og snakke en video igennem som vi filmede i sidste uge.. Bagefter snakkede vi lidt om det med at han var begyndt at blive påvirket når vi havde ham med ude.. Det så synd for ham, og hårdt for mor og far, nr man intet kan gøre for at blir godt tilpas igen..

Nå men hende her tetapeuten foreslår noget spædbarns terapi.. Jeg har læst på en facebook gruppe at det skulle være ret godt, men dyrt. Men igemmem det tilbud vi er i, kan vi få det gratis.

Og nu til mit endelige spørgsmål.. (langt om længe) Er der nogle af jer der har erfaring med spædbarns terapi..? Og hvilke
Sorry mit ret lange opslag Håber i kom helskindet igennem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

TbCp

Kender intet til det, men kigger da lige med da vi jo også kan ende der..

Vi har stor glæde af slynger herhjemme, så er Mikkel tæt på mig og der er skærmet lidt af til omverdenen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.