? om celleforandringer som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.271 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

NNL

Hej piger

Vil gerne høre hvad I ville gøre i min situation:

Jeg fik i januar 2011 konstateret "meget diskrete celleforandringer", hvorefter et nyt skrab i august viste at der "fortsat var forandringer på livmoderhalsen" som lægen skrev. Fik ny tid efter 3 måneder, men blev gravid lige efter prøven i august. Min læge sagde at jeg skulle aflyse den kommende tid, da man ikke lavede celleprøver på gravide. Jeg gjorde som han sagde mht min tid i november.

I dag er der så kommet et brev med posten hvor en overlæge fra sygehuset skriver til mig at hun synes det er længe at gå rundt uden at være udredt indtil efter fødslen (har termin 8. maj). Så hun foreslår en samtale om fordele og ulemper ved at få foretaget celleprøve under graviditeten 1. marts (hvor jeg skal tage imod min nye vikar på jobbet, så kan slet ikke!) Men tænker bare hvorfor pokker de sender det brev nu, 3 mdr efter min aflyste tid, og 2½ måned før termin? Hvis det har kunne vente fra november til nu, kan det vel også vente til efter fødslen eller i det mindste til jeg er klar til at føde...

Ville I tage en fridag for at komme til samtalen, eller bare tænke at det måtte vente, som lægen i første omgang har sagt??

Mange knus fra Nadia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Nessie

NNL skriver:

Hej piger

Jeg fik i januar 2011 konstateret "meget diskrete celleforandringer", hvorefter et nyt skrab i august viste at der "fortsat var forandringer på livmoderhalsen" som lægen skrev. Fik ny tid efter 3 måneder, men blev gravid lige efter prøven i august. Min læge sagde at jeg skulle aflyse den kommende tid, da man ikke lavede celleprøver på gravide. Jeg gjorde som han sagde mht min tid i november.

I dag er der så kommet et brev med posten hvor en overlæge fra sygehuset skriver til mig at hun synes det er længe at gå rundt uden at være udredt indtil efter fødslen (har termin 8. maj). Så hun foreslår en samtale om fordele og ulemper ved at få foretaget celleprøve under graviditeten 1. marts (hvor jeg skal tage imod min nye vikar på jobbet, så kan slet ikke!) Men tænker bare hvorfor pokker de sender det brev nu, 3 mdr efter min aflyste tid, og 2½ måned før termin? Hvis det har kunne vente fra november til nu, kan det vel også vente til efter fødslen eller i det mindste til jeg er klar til at føde...

Ville I tage en fridag for at komme til samtalen, eller bare tænke at det måtte vente, som lægen i første omgang har sagt??

Mange knus fra Nadia.

Jeg har også fået at vide at man ikke tager de celleskrab på en gravid.

Jeg ville nok ikke tage en fridag for at komme derop, men starte med at ringe og tale med lægen, og høre hvorfor de vil have den taget nu, de kan alligevel intet gøre så længe du er gravid, og der er jo ikke så lang tid tilbage af graviditeten mere.

Anmeld

20. februar 2012

fairlady

jeg ville høre om jeg ikke kunne få en samtale dagen før eller dagen efter (en anden dag end llige den dag). Hvis ikke det kan lade sig gøre ville jeg nok tage til samtale!

Tænker at der må være EN GOD GRUND, til at de lige pludselig skifter mening.

Det gælder trods alt dit ve og vel.

Anmeld

20. februar 2012

frk-stoltze

NNL skriver:

Hej piger

Mange knus fra Nadia.

Skal man på sygehuset er det da ikk bare en fridag, de skal da gi fri med løn skal de ikk?? 

Men ja jeg ville tage til samtalen, da celleforandringer jo ikk er helt godt altid. Jeg fik lavet celleskrab da jeg lige var blevet gravid sidte gang, men endte i en abort, men det mente de ikk var derfor. 

Anmeld

20. februar 2012

FruK

Jeg synes du skal tage til dem samtale. Der er noget med at celleforandringer kan udvikle sig hurtigere under graviditet, så måske er det derfor.

Jeg har lige selv fået konstateret celleforandringer i mild grad, og fordi vi arbejder på at få et barn, synes min læge, at jeg skal tjekkes igen om tre måneder i stedet for om 6mdr, som jeg ellers skulle.

Jeg tror at man siger, at man ikker tjekker under graviditet, hvis der ikke har været noget før. Men har man celleforandringer før, siger min læge i hvert fald, at det er en god ide at holde øje med det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.