Hej piger
Vil gerne høre hvad I ville gøre i min situation:
Jeg fik i januar 2011 konstateret "meget diskrete celleforandringer", hvorefter et nyt skrab i august viste at der "fortsat var forandringer på livmoderhalsen" som lægen skrev. Fik ny tid efter 3 måneder, men blev gravid lige efter prøven i august. Min læge sagde at jeg skulle aflyse den kommende tid, da man ikke lavede celleprøver på gravide. Jeg gjorde som han sagde mht min tid i november.
I dag er der så kommet et brev med posten hvor en overlæge fra sygehuset skriver til mig at hun synes det er længe at gå rundt uden at være udredt indtil efter fødslen (har termin 8. maj). Så hun foreslår en samtale om fordele og ulemper ved at få foretaget celleprøve under graviditeten 1. marts (hvor jeg skal tage imod min nye vikar på jobbet, så kan slet ikke!) Men tænker bare hvorfor pokker de sender det brev nu, 3 mdr efter min aflyste tid, og 2½ måned før termin? Hvis det har kunne vente fra november til nu, kan det vel også vente til efter fødslen eller i det mindste til jeg er klar til at føde...
Ville I tage en fridag for at komme til samtalen, eller bare tænke at det måtte vente, som lægen i første omgang har sagt??
Mange knus fra Nadia.
Anmeld