Er der nogen der har haft endometriosis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.078 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. marts 2009

Anetski

Jeg havde men det var ikke slemt. Det blev fjernet og jeg blev gravid via IVF men nu har jeg laest at det faktisk ikke er noget man kan kurreres for?

Jeg kan jo ikke lige huske hvad laegen sagde den gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2009

heaven

åh - jeg er egentlig på vej i seng, men så lige dit indlæg.....

Ja, jeg har også endometriose, og fik det konstateret det for 11,5 år siden. Er opereret 3 gange og skal igen... det er en kronisk sygdom ja, så længe du har mens. Men man kan holde den i skak, nogen har god effekt med p-piller f.eks. Men helt væk - det går den ikke. Men man lærer at leve med den, synes jeg...

hvor slemt var/er det med dig? Jeg har det stort set overalt, men er ikke vildt hæmmet af det, heldigvis. Men her tog det lidt over 5 år og 6 icsi-forsøg at få vores Lasse - vi håber at kunne give ham en søster/bror senere hen, men det må tiden vise...

Skriv endelig til mig, hvis du vil spørge om mere.

Jannie

Anmeld

25. marts 2009

Anetski

heaven skriver:

åh - jeg er egentlig på vej i seng, men så lige dit indlæg.....

Ja, jeg har også endometriose, og fik det konstateret det for 11,5 år siden. Er opereret 3 gange og skal igen... det er en kronisk sygdom ja, så længe du har mens. Men man kan holde den i skak, nogen har god effekt med p-piller f.eks. Men helt væk - det går den ikke. Men man lærer at leve med den, synes jeg...

hvor slemt var/er det med dig? Jeg har det stort set overalt, men er ikke vildt hæmmet af det, heldigvis. Men her tog det lidt over 5 år og 6 icsi-forsøg at få vores Lasse - vi håber at kunne give ham en søster/bror senere hen, men det må tiden vise...

Skriv endelig til mig, hvis du vil spørge om mere.

Jannie

hej

Tak for dit svar. Ja mit var ikke slemt saa vi haaber det ikke kommer igen. Nu maa vi se hvordan det gaar med at faa nummer 2 barn. Forhaabentlig denne gang paa naturlig maade.

Anmeld

30. marts 2009

neddi1

Hej begge to..

Jeg faldt over jeres indlæg og ville bare lige fortælle om et foredrag jeg var til fornylig.

Jeg læser til akupunktør og var i den forbindelse til et foredrag om endometriose og behandlingen heraf.

Vores lærer hed Barbara Kirschbaum og har klinik i tyskland. Hun fortalte om behandling af endometriose og om mange af hendes cases hvor hun havde behandlet med akupuntur + kinesiske urter.

Det var utroligt hvad man kan gøre, når man tænker på at det er svært for de "vestligt baserede metoder" at behandle det..

Knus og mange held og lykke -

Anette

Anmeld

30. marts 2009

Anetski

neddi1 skriver:

Hej begge to..

Jeg faldt over jeres indlæg og ville bare lige fortælle om et foredrag jeg var til fornylig.

Jeg læser til akupunktør og var i den forbindelse til et foredrag om endometriose og behandlingen heraf.

Vores lærer hed Barbara Kirschbaum og har klinik i tyskland. Hun fortalte om behandling af endometriose og om mange af hendes cases hvor hun havde behandlet med akupuntur + kinesiske urter.

Det var utroligt hvad man kan gøre, når man tænker på at det er svært for de "vestligt baserede metoder" at behandle det..

Knus og mange held og lykke -

Anette

Hej Anette

Tilfaeldigvis hedder jeg ogsaa Anette.

Naa men jeg har faktisk ogsaa set et program hernede i Sydney med Nicole Kidman's soester som vaert. Det var om et par hvor pigen havde endometriosis og havde faaet afvide af laegerne at der var smaa chancer for at blive gravid. Derefter fik hun behandlig af en kinesisk herbalist og inden for et aar var hun gravid.

Dit indlaeg mindede mig lige om den udsendelse og nu har jeg fundet kontakt nummer til herbalisten og skal ringe naar hun aabner,

Tak for hjaelpen

Anette

Anmeld

31. marts 2009

starsofheaven

Hej

ja jeg ar også endometriose, men har aldrig fået gjord noget ved det, og dermed lider jeg tit af kraftige mave smerter!
Jeg lider ogs med cyster og har fået afvide at det kan man intet stille op med.. og i forvejen er min lever for storr så jeg ligner en gravd.. er simpelthen så ked af hvordan min mave ser ud. Da jeg havde født og i de 4 mdr hvor jeg ammede havde jeg helt flad og fot mave.. nu er ejg helt oppustet igen og ligner en elefant.. er der lige nogle derude der har nogle råd.. vi går snart sommeren i møde og jeg nægter at tag på stranden som jeg er ud nu... Håber i kan hjælpe.. ved godt mit indlæg lige tog en lidt anden drejning!

knus

Anmeld

31. marts 2009

Anetski

starsofheaven skriver:

Hej

ja jeg ar også endometriose, men har aldrig fået gjord noget ved det, og dermed lider jeg tit af kraftige mave smerter!
Jeg lider ogs med cyster og har fået afvide at det kan man intet stille op med.. og i forvejen er min lever for storr så jeg ligner en gravd.. er simpelthen så ked af hvordan min mave ser ud. Da jeg havde født og i de 4 mdr hvor jeg ammede havde jeg helt flad og fot mave.. nu er ejg helt oppustet igen og ligner en elefant.. er der lige nogle derude der har nogle råd.. vi går snart sommeren i møde og jeg nægter at tag på stranden som jeg er ud nu... Håber i kan hjælpe.. ved godt mit indlæg lige tog en lidt anden drejning!

knus

Hej

Hvad siger din laege? Kan du ikke faa endomitriosen fjernet?

Jeg tror jeg faar lavet en tid til den kinesiske dame saa jeg kan faa lidt hjaelp.

Er gaaet igang ,med at proeve med nummer 2 barn men kan naesten ikke klare tanken om et helt aar med skuffelser og saa videre til IVF igen.

Jeg kunne jo ogsaa vaere heldig at der sker noget helt naturligt men jeg tror det bare ikke. Plus jeg er en mega utaalmodig person.

Anmeld

31. marts 2009

neddi1

Det var så lidt.. Håber at hun kan hjælpe! Hvis du kontakter Barbara, så ved jeg i hvert fald at hun er super dygtig og har gode resultater.

Jeg krydser fingre for dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.