spørgsmål ang. Glucosebelastning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.061 visninger
24 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

Kruse90

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål.
Når man skal faste inden end glucosebelastning, må man så heller ikke drikke vand inden?

Kram Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

maria_wlt

Kruse90 skriver:

Hejsa

Når man skal faste inden end glucosebelastning, må man så heller ikke drikke vand inden?

Kram Carina

Jo det må du gerne

Anmeld

20. februar 2012

MissTas

Kruse90 skriver:

Hejsa

Kram Carina

da jeg skulle have den lavet skulle jeg faste fra 00.00 til jeg skulle derop 7.30 og så videre indtil det hele var ovre ca. ved 10.00 tiden.. i den tid fra 00.00 til 10.00 måtte jeg drikke to glas vand

Anmeld

20. februar 2012

Plysbjørnen

Kruse90 skriver:

Hejsa

Kram Carina

Det mener jeg altså ikke du må... 

Anmeld

20. februar 2012

Kruse90

maria_wlt skriver:

Jo det må du gerne

okay
men det er bare fordi min mor har snakket med en som sagde at det må man ikke?

Tænker bare at jeg har bare så meget brug for noget at drikke OG spise om morgenen
Men nu hvor jeg ikke må spise hehe, havde jeg jo håber på det med vand

Men det lyder da godt hvis du mener at man gerne må, kan nemlig ikke fange min læge

Anmeld

20. februar 2012

livhemdrup

Kruse90 skriver:

Hejsa

Kram Carina

Jeg måtte ikke drikke vand. Så tror det er meget forskelligt fra sted til sted ring og spørg dem det sted du skal hen så er du helt på den sikre side. anbefaling ha noget mad og drikke med i tasken du kan indtage når det hele er overstået.

Anmeld

20. februar 2012

Kruse90

MissTas skriver:

da jeg skulle have den lavet skulle jeg faste fra 00.00 til jeg skulle derop 7.30 og så videre indtil det hele var ovre ca. ved 10.00 tiden.. i den tid fra 00.00 til 10.00 måtte jeg drikke to glas vand

uhh det er svært når man hører noget forskelligt

jeg skal derop kl. 8.45 så ved ikke hvad jeg lige skal gøre.
lidt træls at jeg ikke fik noget afvide om det, og nu kom jeg jo bare til at tænke på det:s

Anmeld

20. februar 2012

DinNabo

Fandt lige dette fra Lægehåndbogen

http://laegehaandbogen.dk/legehandbogen/ovrige/glukosebelastning-2974.html

• I ugen op til undersøgelsen
    • Undersøgelsen skal udsættes, hvis patienten har haft en akut sygdom
    • Patienten skal spise sin sædvanlige kost og have haft sit sædvanlige fysiske aktivitetsniveau
  • Fra aftenen før
    • Patienten bør spise et aftensmåltid med et højt kulhydratindhold, og må ikke drikke alkohol
    • Han skal faste mindst 8 timer før undersøgelsen, men må godt drikke 2-3 glas vand i perioden
    • Han må ikke ryge eller bruge nikotintyggegummi etc. i perioden
  • På undersøgelsesdagen
    • Undersøgelsen bør udføres om morgenen eller tidligt på formiddagen, typisk før kl. 9:30
    • Patienten må gerne tage eventuel morgenmedicin, hvis det er nødvendigt
      • Notér hvilken medicin der er taget

Anmeld

20. februar 2012

Team Putte

Kruse90 skriver:

Hejsa

Kram Carina

Jeg har prøvet at få den lavet 3 gange efterhånden.. Det går altid galt fordi jeg kaster det der sukkervand op

Men jeg skulle oz faste fra midnat til kl 8 om morgenen men der har ik været restriktioner omkring vand Måtte drikke så meget jeg ville når bare det kun var vand

Anmeld

20. februar 2012

MissTas

Kruse90 skriver:

uhh det er svært når man hører noget forskelligt

jeg skal derop kl. 8.45 så ved ikke hvad jeg lige skal gøre.
lidt træls at jeg ikke fik noget afvide om det, og nu kom jeg jo bare til at tænke på det:s

kan du ikke nå at ringe derop og hører ? ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.