Ja saa er det min tur :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

904 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

Gravid2012

ja har vaeret til laege og faa en blodproeve, og ja jeg er gravid...tog ogsaa lige en mere g-test, for jeg tror stadig ikke helt paa det.. og imorgen skal jeg til en privat klinik/gaenokolog, det bliver ogsaa hende der skal tag imod mit barn. For hernede i Graekenland kan man ikke 100 % stole paa dem der arbejder paa hospitalet, saa har bestemt mig at betale lidt og vaerer sikker paa alt gaar godt... glaeder mig rigtig meget, men det er sq ikke synket ind endnu.. det kommer nok

Men mit spoergsmal er nu:

Hvad er skidt for barnet at goere eller spise naar man er gravid?

og .. hvad er godt for barnet at goere eller spise naar man er gravid ??

Haaber i har haft en go dag ligesom mig...

og ps. til alle dem der oensker at blive gravide som ikke er blevet. Jeg ved hvor svaert det er at vente og se en mens komme gang paa gang.. jeg har proevet i et aar, og da det aar var gaaet, pakkede jeg alle babytingene i en kasse og taenkte "naa, saadan bliver det nok for os, ingen boern".. og vupti, saa var jeg gravid... saa ved godt det er et svaert raad jeg giver - men faa de babyer ud af hovedet!! saa skal de sq nok komme saa hurtig som du har vendt dig om..... oensker jer alle sammen de bedste!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Mor til Majbørn

Iiiiih - hurrrrrra!!

Du kan jo faa alle mulige haefter om hvad man skal og ikke skal spise - men rovfisk som f.eks. tun og svaerdfisk (nu du bor i Graekenland) skal du undgaa. Og lever skal du ogsaa undgaa (eeeej, hvor aergerligt, hva?), og blode oste.

Ellers skal du bare spise sundt og varieret og sorge for at tage dine vitaminpiller samt folinsyre

Anmeld

20. februar 2012

Gravid2012

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Iiiiih - hurrrrrra!!

Du kan jo faa alle mulige haefter om hvad man skal og ikke skal spise - men rovfisk som f.eks. tun og svaerdfisk (nu du bor i Graekenland) skal du undgaa. Og lever skal du ogsaa undgaa (eeeej, hvor aergerligt, hva?), og blode oste.

Ellers skal du bare spise sundt og varieret og sorge for at tage dine vitaminpiller samt folinsyre

hvor kan jeg faa saadan nogen haefter hende? ved laegen? uhhh lever.. det er jeg godt nok ked af jeg ikke kan spise...  NOT! hellere ikke for vildt med bloede oste.. men tun, oev! men det gaar nok !

HURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRA

og fra Kreta til dig...

Anmeld

20. februar 2012

Mor til Majbørn

1234567890 skriver:

hvor kan jeg faa saadan nogen haefter hende? ved laegen? uhhh lever.. det er jeg godt nok ked af jeg ikke kan spise...  NOT! hellere ikke for vildt med bloede oste.. men tun, oev! men det gaar nok !

HURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRA

og fra Kreta til dig...

Aarh ja - aner det ikke. Har vist aldrig vaeret paa Kreta. Her i DK (og Wales) faar vi en bog ved laegen... josses den er altsaa noget af et lokum.... men du kan google dig til de mest gaengse ting.

Bare du ikke ryger, drikker eller ryger dig skaev.... tror du saa ikke det gaar?

Sidder lige og taenker, at der vist ogsaa er noget med at du ikke maa spise rodt kod, eller tomme kattebakke....

Anmeld

20. februar 2012

Nettemor

weeee STORT tillykke

Anmeld

20. februar 2012

Gravid2012

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Aarh ja - aner det ikke. Har vist aldrig vaeret paa Kreta. Her i DK (og Wales) faar vi en bog ved laegen... josses den er altsaa noget af et lokum.... men du kan google dig til de mest gaengse ting.

Bare du ikke ryger, drikker eller ryger dig skaev.... tror du saa ikke det gaar?

Sidder lige og taenker, at der vist ogsaa er noget med at du ikke maa spise rodt kod, eller tomme kattebakke....

jo saa maa det gaa du siger jeg maa ikke spise rodt koed og tomme kattebakker... (havde nu aldrig taenkt mig at smage tomme kattebakker alligevel)

Tak for dine raad og svar..

Anmeld

23. februar 2012

lilledittemor

1234567890 skriver:

jo saa maa det gaa du siger jeg maa ikke spise rodt koed og tomme kattebakker... (havde nu aldrig taenkt mig at smage tomme kattebakker alligevel)

Tak for dine raad og svar..

Haha - hun mener at du ikke må TØMME kattebakker ;D

Men ej hvor er det godt Steph!!! Rigtig mange gange tillykke - hvor er det dejligt for jer at det endelig er lykkedes
Hvor er jeg glad på dine vegne!

Hmm.. Jeg spiste ikke specielt "sundt" under min graviditet - og piller og alt det der gad jeg ikke.. Slet ikke jern da det "ødelægger" maven. Men min datter kunne ikke være mere sund og rask

Men jeg spiste en del fisk - da de der omega 3 fedtsyrer er gode for babys hjerne.

Åh hvor er jeg glad for at det endelig er lykkedes hurra!!!!

Anmeld

24. februar 2012

Gravid2012

Ditte_Marie skriver:

Haha - hun mener at du ikke må TØMME kattebakker ;D

Men ej hvor er det godt Steph!!! Rigtig mange gange tillykke - hvor er det dejligt for jer at det endelig er lykkedes
Hvor er jeg glad på dine vegne!

Hmm.. Jeg spiste ikke specielt "sundt" under min graviditet - og piller og alt det der gad jeg ikke.. Slet ikke jern da det "ødelægger" maven. Men min datter kunne ikke være mere sund og rask

Men jeg spiste en del fisk - da de der omega 3 fedtsyrer er gode for babys hjerne.

Åh hvor er jeg glad for at det endelig er lykkedes hurra!!!!

Hej Ditte

ja, endelig lykkes det.. kan ikke helt tro paa det endnu!

okay, jeg tager ogsaa bare de der gravitaminer.. og proever at spise sundt, men det sker ikke hver dag

Er saaaaaaaaaaa glad! nu er det endelig min tur....er bare traels vi ikke kunne foelges ad, som vi havde aftalt engang...

knus og kram steph

Anmeld

24. februar 2012

lilledittemor

1234567890 skriver:

Hej Ditte

ja, endelig lykkes det.. kan ikke helt tro paa det endnu!

okay, jeg tager ogsaa bare de der gravitaminer.. og proever at spise sundt, men det sker ikke hver dag

Er saaaaaaaaaaa glad! nu er det endelig min tur....er bare traels vi ikke kunne foelges ad, som vi havde aftalt engang...

knus og kram steph

Jeg kan godt forstå at det er svært at tro på - nu har man jo håbet så længe.

Dem tog jeg også i starten - men gad ikke alle de piller der

Har i fortalt familien det endnu?

Det er der jo ikke noget at gøre ved - det kan være at vi kan følges ad med nr. 2

Anmeld

24. februar 2012

M (:

Stort tillykke med din lille spire i maven!

Smider lige et link til Sundhedsstyrrelsens pjece Sunde vaner - før, under og efter graviditet og til deres hjemmeside, hvor der er mange bjælker med gode råd..

Derudover linker jeg til Ministeriet for fødevarer, landbrug og fiskeri's hjemmeside, hvor der fortæller om hvilke varer man bør undgå, og et link til ernæringsrådets pjece Kost til gravide. (:

Held og lykke med det! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.