Overvejelser om fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

585 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

Monis

Hej piger.

Jeg er ny herinde. Har termin d. 3 maj og glæder mig HELT tosset meget. Jeg fatter slet ikke, at jeg har min baby i armene om kun 10 uger)

Har I gjort jer nogen overvejelser om fødslen? Jeg er lidt i tvivl om jeg vil føde i vand og om skal overveje epiduralblokade eller ej.

I starten var jeg meget i mod epiduralblokaden, men nu er jeg blevet mere åben overfor det.

Hvilke overvejelser gør I jer?

Hilsen Monica.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Miss Juul

Hejsa  -og velkommen til

Øhm nu skal jeg godt nok føde hjemme så smertlindringen er noget mere alternativ end på hospital.

Men vil bare sige at jeg kan nikke genkendende til det med at man ændre sit synspunkt undervejs!

Jeg har også dage hvor jeg tænker "hvad i alverden har jeg rodet mig ud i" og nærmest er parat til at styrte hen til mig jordmoder og be om kejsersnit, epiduralblokade og alt andet der kan forhindre smerterne...

Tror blot det er pga. da man var "ny-gravid" lå fødslen laaaangt ude i fremtiden og efterhånden rykker den nærmere og det går op for en hvad det helt reelt er man snart skal igennem

Kan ikke rigtig bidrage med så meget, herhjemme bliver den bedste smertelindring badekar og ingefærdklude

// Sabrina

Anmeld

20. februar 2012

JH12

Monis skriver:

Hej piger.

Jeg er ny herinde. Har termin d. 3 maj og glæder mig HELT tosset meget. Jeg fatter slet ikke, at jeg har min baby i armene om kun 10 uger)

Har I gjort jer nogen overvejelser om fødslen? Jeg er lidt i tvivl om jeg vil føde i vand og om skal overveje epiduralblokade eller ej.

I starten var jeg meget i mod epiduralblokaden, men nu er jeg blevet mere åben overfor det.

Hvilke overvejelser gør I jer?

Hilsen Monica.

Hejsa, og Velkommen til.. og selvfølgelig TILLYKKE med graviditeten

Jeg vil rigtig gerne hvis jeg kan nå at føde i vand, for at slippe for alt det der smertelidrende noget, det må gerne være så naturlig så muligt.. Også vil jeg ikke risikere noget Og det varme vand skulle i sig selv være en god lidring af smerterne - og det er forhåbentligt nok til mig, hele vejen igennem

Anmeld

20. februar 2012

Monis

Joyce1986: Dine overvejelser lyder faktisk meget ligesom de overvejelser, som jeg har haft/har.

Jeg håber, at vandet lindre godt, og at der ikke skal mere til. Men det er så svært at vide, hvordan det hele og hvor ondt det gør.

Jeg håber ikke, det bliver nødvendigt med epidural, da jeg synes, det lyder så ubehageligt at blive halvt lammet. Men har bare haft flere veninder, som har nydt godt af den på det sidste... Jeg satser på, at vandet gør en masse godt for mig)

Anmeld

21. februar 2012

Koen.

Velkommen til

Jamen min fødsel håber jeg går som med storesøster, dog at jeg kan føde i vandet og ikke skal op

Sidst var jeg i badekar og det var eneste smertelindring og det var skøøøønt, men slappede så meget af at der pludselig blev 10 min. Mellem hver presseve så måtte op og have vedrop

Anmeld

22. februar 2012

Monis

Okay, anede faktisk ikke at vand var SÅ god smertelindring. Jeg bliver mere og mere sikker på, at jeg vil prøve at føde i vand.

Tak for tippet

Jeg håber din fødsel går godt, og at du ikke skal op af vandet igen!

Anmeld

22. februar 2012

Koen.

Monis skriver:

DDeDetOkay, anede faktisk ikke at vand var SÅ god smertelindring. Jeg bliver mere og mere sikker på, at jeg vil prøve at føde i vand.

Tak for tippet

Jeg håber din fødsel går godt, og at du ikke skal op af vandet igen!

Det er vist også forskelligt, for nogle kvinder kan slet ikke klare vandet, men jeg synes det var guld værd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.