Fra ungdomsuddannelse til andet ? :/ Råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. februar 2012

Aqnete

Godaften derude

Jeg bliver færdig med min HF næste sommer , hvilket jeg glæder mig til . Men sammentidig begynder vores behandling lige om lidt ..

Det vil sige lykkedes det indenfor rimelig snart vil jeg have termin omkring foråret .

Et eksempel : Termin 20 april

Hvad dælen gør man så med økonomi ? Så kan jeg få ekstra klip (SU), indtil uddannelsen stopper i Juni . (forhåbentlig) og hvad så bagefter ?

Håber nogle sidder inden med mere viden end jeg ,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

An&Jo

Aqnete skriver:

Godaften derude

Jeg bliver færdig med min HF næste sommer , hvilket jeg glæder mig til . Men sammentidig begynder vores behandling lige om lidt ..

Det vil sige lykkedes det indenfor rimelig snart vil jeg have termin omkring foråret .

Et eksempel : Termin 20 april

Hvad dælen gør man så med økonomi ? Så kan jeg få ekstra klip (SU), indtil uddannelsen stopper i Juni . (forhåbentlig) og hvad så bagefter ?

Håber nogle sidder inden med mere viden end jeg ,,

så vidt jeg ved kan du ikke få direkte barselsklip hvis du går på en ungdomsuddannelse, det kunne man ihvertfald ikke da jeg gik på gymnasiet, der var nemlig et par stykker der fødte midt i det hele, og de endte på kontanthjælp..

så jeg ville nok hellere vente lidt med PB selvom det kan være svært, og så melde sig ind på en videregående, så man er sikker på at få su under sin barsel..

Anmeld

22. februar 2012

LilleChelle

An&Jo skriver:

så vidt jeg ved kan du ikke få direkte barselsklip hvis du går på en ungdomsuddannelse, det kunne man ihvertfald ikke da jeg gik på gymnasiet, der var nemlig et par stykker der fødte midt i det hele, og de endte på kontanthjælp..

så jeg ville nok hellere vente lidt med PB selvom det kan være svært, og så melde sig ind på en videregående, så man er sikker på at få su under sin barsel..

Hvis du læser på SU.dk, kan du se at du under ungdomsuddannelse kan få det samme antal barselsklip som på en videregående. 

Du skal bare have været studieaktiv måneden før du får dine barselsklip/fødselsklip udbetalt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.