Hvilke størrelse tøj skal man købe til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

799 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. februar 2012

charlotteq

Har fundet ud af at vi skal have en lille dreng Og vil gerne så småt igang med at købe nogen af de små ting, som stofbleer m.v. Men når jeg ser på tøj får jeg sådan lyst til at købe - men hvilken størrelse er bedste at købe så man har til en nyfødt ?

Håber nogen har lidt erfaring..

God søndag til jer alle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

EKBJ

charlotteq skriver:

Har fundet ud af at vi skal have en lille dreng Og vil gerne så småt igang med at købe nogen af de små ting, som stofbleer m.v. Men når jeg ser på tøj får jeg sådan lyst til at købe - men hvilken størrelse er bedste at købe så man har til en nyfødt ?

God søndag til jer alle.

Jeg har købt helt fra størrelse 50 :-). 

Anmeld

19. februar 2012

MortilCilas

Jeg havde kun 2-3 sæt i størrelse 50 ellers en masse 56 - 62 og min søn var 55cm ved fødslen og brugte kun størrelse 56 i knapt en uge. Så vil sige 56 og 62

Anmeld

19. februar 2012

jeanne-skat

jeg ville købe 56

Anmeld

19. februar 2012

mortilnoahogmelina

Vi købte i str 50-56-62-68
Ja vi havde rigtig meget tøj , mest i 62-68 .
Da de vokset meget stærkt i starten .
Det bruger du 50-56
.

Anmeld

19. februar 2012

Kofoed.

Kommer an på hvor stor barnet er. Nu kan du købe lidt i 50 og mere i 56 og mest i 62 og 68. Når du så for skønnet baby når du er tæt på termin, kan du vudere om du skal have fat i mere af de helt små størrelser. Anastasia var fx 3160 og 51 cm ved fødsel, hun kunne passe str 44 i en uge, så 50 i 3 uger, 56 i en måned. Så det var det godt, at vi havde meget i 50 og 56. Hvorimod er det en 4 kilos baby, så kan den nok passe 56 ved fødsel i stedet.

Anmeld

19. februar 2012

lycly

Jeg købte kun 56. Købte en lille smule i 50, men det kunne hun ikke passe da hun blev født. Og hvis de kan passe en str. 50, så vokser de meget hurtigt ud af det. Så jeg synes det ville være synd og spild af penge.
Tøj i 62, får du garanteret i gave, men køb lidt alligevel, for lige pludselig er han vokset ud af 56, og det er ikke sikkert man lige har overskud til at bevæge sig ud og shoppe med en nyfødt

Anmeld

19. februar 2012

Muffinmus

hvis dig og din kæreste var små som babyer, altså omkring 50 cm f.eks så køb mest str 50 til de første uger, var i store, f.eks + 53 cm, så køb mest str 56 tror jeg.

Begge mine brugte str 50 de første 6 ugers tid, men båd emin mand og jeg var relativt små.

Anmeld

19. februar 2012

Carl-Emil's mor

charlotteq skriver:

God søndag til jer alle.

Det kommer an på årstid barnet kommer på og på hvor store du og faren er min søn er 1 mdr idag og passer 50 og få 56'er han var 3260 ved fødslen og er nu 3750 men andre babyer tager ekstrem meget mere på så det er svært men han følger mig fra da jeg var baby

Anmeld

19. februar 2012

Anirak

Det med din egen længde som nyfødt og så dit barn, passer ikke i vores tilfælde.

Vores dreng var 55 cm., og han brugte derfor ikke str. 50 og voksede hurtigt ud af str. 56.

Jeg ville købe lidt i str. 56 og lidt mere i str. 62.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.