Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Ploffer skriver: Er der mon nogle derude der har en afprøvet og helt fantastisk opskrift på fastelavnsboller? Vi skal holde fastelavn hos mine forældre imorgen og vil gerne have nogle superlækre boller med ;-)
Er der mon nogle derude der har en afprøvet og helt fantastisk opskrift på fastelavnsboller? Vi skal holde fastelavn hos mine forældre imorgen og vil gerne have nogle superlækre boller med ;-)
Jeg har en super opskrift, som er et kæmpe hit i min familie når jeg laver dem
250 g margarine
750g mel
2 æg
1 dl mælk
1 dl vand
50g gær
2 spsk sukker
Cremefyld:
1 æg
2 dl mælk
1 1/2 spsk mel
1 tsk vaniljesukker
Hæve 30 min. - formes- hæve 30 min derefter ca 15 min. i ovn ved 200 grader
Gry91 skriver: Jeg har en super opskrift, som er et kæmpe hit i min familie når jeg laver dem 250 g margarine 750g mel 2 æg 1 dl mælk 1 dl vand 50g gær 2 spsk sukker Cremefyld: 1 æg 2 spsk sukker 2 dl mælk 1 1/2 spsk mel 1 tsk vaniljesukker Hæve 30 min. - formes- hæve 30 min derefter ca 15 min. i ovn ved 200 grader
Ploffer skriver: Tusind tak. Hvor mange bliver der ud af sådan en portion og hvor meget creme skal der i hver? 1 spsk eller hvordan?
Tusind tak. Hvor mange bliver der ud af sådan en portion og hvor meget creme skal der i hver? 1 spsk eller hvordan?
Mener jeg plejer at få ca 24 stk og kommer en stor tsk creme i hver det plejer at passe bedst, så bollen også kan lukkes sammen uden at der kommer creme ud over det hele har prøvet hehe
cremen skal forresten koges tyk super nemt at lave og smager så meget bedre end købe kagecreme!
Jeg har lige lavet dem her. De er rigtig gode. Cremen forbliver blød og flyder ikke ud.
http://politiken.dk/tjek/tjekmad/tjekopskrifter/ECE894243/birgits-fastelavnsboller/
Hej
Jeg lavede disse fastelavnsboller igår, og de blev VIRKELIG gode. Jeg lavede dog kun med creme - og fik kun 8 store boller ud af opskriften
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128