Hvad koster et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

443 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. marts 2009

LauraLW

Ja, har altså ikke tænkt mig at købe et, men sidder lige og tænker over hvor meget det egentlig koster at have et barn...

Hvad skal man regne med at bruge hver måned, hvad kan man klare den for?

Håber I kan hjælpe

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2009

Anja

Tja, det er jo nok ret individuelt.

Men tror, at vi bruger ca 1000kr per barn + institutionsplads

Anmeld

22. marts 2009

Tynen

Uh, det er dælme svært at sige..
Der er mange faktorer der spiller ind.

Hvor handler man? Hvilke mærker går man efter? Ammer man eller skal man købe ME? Laver man alt mad fra bunden eller køber man pulvergrød/glasfrugt? Køber man nyt eller brugt udstyr?

Vil sige at jeg ikke synes det er så dyrt igen (Når først alt udstyret er blevet købt)
Men synes dælme det er svært at regne ud..

Lige pt. synes jeg kun vi betaler DP hver måned.
Handler altid vildt stort ind af bleer fra Lidl og køber en hel gaderobe af gangen til hende, når det gamle tøj er blevet for småt.
Når jeg giver den gas med indkøb og tøj bruger jeg vel for en 1000 kr. TROR jeg

Anmeld

22. marts 2009

Fines mor

Der er lavet beregninger på, at et barn koster ca. 1 mio fra det bliver født, til det fylder 18 år :-)))

Anmeld

22. marts 2009

LauraLW

Hehe, ved godt at det er svart at svare på, og at det kommer an på mange ting...

Men synes jo ikke man skal sætte børn i verden, hvis man ikke har råd... Det tror jeg nu egentlig jeg/vi har, men aner i virkeligheden ikke hvor meget ekstra man skal regne med at lægge pr måned.

Tror egentlig det lige nu handler om, at jeg gerne vil have den der klassiske tryghed i at vide at vi har råd...

Laura

Anmeld

22. marts 2009

LauraLW

Fines mor skriver:

Der er lavet beregninger på, at et barn koster ca. 1 mio fra det bliver født, til det fylder 18 år :-)))

Riiight.... Lyder ikke rart. - total skræmme-kampagne, hehe

Anmeld

22. marts 2009

Fines mor

LauraLW skriver:

Hehe, ved godt at det er svart at svare på, og at det kommer an på mange ting...

Men synes jo ikke man skal sætte børn i verden, hvis man ikke har råd... Det tror jeg nu egentlig jeg/vi har, men aner i virkeligheden ikke hvor meget ekstra man skal regne med at lægge pr måned.

Tror egentlig det lige nu handler om, at jeg gerne vil have den der klassiske tryghed i at vide at vi har råd...

Laura

Altså hvis man kan leve med arvetøj, genbrug, Føtex tøj så koster det ikke ret meget. Det samme med Bleer, de billige.. osv. Så kan man virkelig holde den nede på et lavblus.
Det med tøjet er jo os mødre, som skruer ting op..... hvor det rent faktisk slet ikke er nødvendigt !!

Begge vores børn har gået i arvetøj, og det har jeg ikke haft det svært med. Så har jeg købte lidt når det var nedsat osv. bla. fordi vi hellere vil rejse et par gange om året, fremfor at vise vores børn frem i mærketøj.

Man styre det faktisk lidt selv...
Men ca. 1000 kr. mdr. lyder da rimeligt, så kommer pasning ud over det.
Men i skal jo så lægge børnepenge til, og det er ca. 3500 de første par år i 3 mdr. Eller hva det nu er på det beløb.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.