Fordi han har fået RS-virus og har tabt sig til sin fødselsvægt 
Vægttabet skyldtes, at jeg simpelthen ikke har mælk nok. Frej er et roligt barn og jeg har ikke på noget tidspunkt haft fornemmelse for at han ikke har fået nok mad. Han tog jo rigtig fint på i starten, kom hurtigt op på sin fødselsvægt og da han var 15 dage gammel vejede han næsten 200g mere end sin fødselsvægt. Han har meldt sig til måltiderne, og har været helt tilfreds med det han har fået, hvilket har været stort set ingenting her til sidst 
Lørdag blev han så rigtig godt forkølet, og blev langsomt mere medtaget af det. Mandag og tirsdag meldte han sig ikke rigtig som han plejer og virkede lidt sløv. Jeg havde en lægetid tirsdag til 5-ugers undersøgelse, så jeg tænkte at hun lige kunne lytte på ham der. Hun syntes han var lidt tæt på lungerne og da han også havde tabt sig, sendte hun os til børnemodtagelsen som valgte at indlægge os.
Han er i klar bedring nu og har taget hele 100g på siden tirsdag, det er super dejligt 
Jeg kæmper for at få mælkeproduktionen op, hvilket betyder at jeg har malket ud hver 3 time hele døgnet. Han har så fået det på flaske og er blevet suppleret med MME, da han ikke har haft kræfter til at amme. Idag er jeg begyndt at amme igen og første gang gik det rigtig godt, han tog 70 g (han bliver kontrolvejet før og efter amningen), hvilket er et helt måltid. men derfra er det gået ned af bakke igen, han får stort set ingenting når han ammer og der er efterfølgende ikke meget der kan malkes ud
Men vi klør på og jeg håber meget på at jeg kan få amningen til at fungere igen.
Sådan står det altså til hos os.
Håber i har det godt alle sammen 
Anmeld