vendings forsøg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

739 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. februar 2012

micho

hej alle kommende mødre.

jeg ville lige høre om der er nogle der har prøvet eller kender til vendings forsøg.. vores lille pige ligger desværre med hovedet opad, så på tirsdag ska jeg på hvidovre så de ska prøve at vende hende... er ikke helt tryk ved det, da jeg har læst mange dårlige ting ved det på nettet.. men nettet er ikke det bedste sted altid..

jeg er i uge 35+4 og hun vejer 1986 g. så har gået til kontrol de sidste 8 uger... de siger jo hun er alt for lille, og derfor har så meget plads til at hygge sig i...

på forhånd tak :-) HELD OG LYKKE TIL JER ALLE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

Silja&Noam

Jeg har ingen erfaring med det, men min søster har. Det lykkedes ikke og var vist ret ubehageligt. Så det blev PKS...

Men jeg håber da de får vendt hende mod udgangen

Anmeld

17. februar 2012

poppe

Hej

Jeg er selv fra februar-gruppen og læste lige dit indlæg. Din situation lyder meget som min. For 3 uger siden fik jeg også afvide at min pige ligger med numsen nedad og jeg røg på fødegangen til vendingsforsøg.

Ligesom dig, læste jeg også en masse ting på nettet om hvordan det kom til at foregå (også alle skrækhistorierne). Jeg vil sige, at det bestemt ikke er behageligt når lægen begynder at tage fat, men det var en smerte der var til at holde ud, og lægen sagde hele tiden til mig at jeg ALTID kunne sige stop. Jeg tror at hun prøvede at vende hende i cirka 15 min hvorefter hun gav op.

JM tjekkede hele tiden hvordan hjertelyden var hos den lille, så på den måde er du fuldstændig tryg.

Også i mit tilfælde skønner de at lillepigen er lille og tilmed lidt fostervand, hvilket også kan være årsagen til at vendingsforsøget ikke lykkes.

Jeg skal have foretaget planlagt kejsersnit i næste uge, da jeg ikke har mod på en sædefødsel.

Du skal være meget velkommen til at spørge mere, og alt mulig held og lykke med det  Det skal nok gå og man føler sig i trygge hænder...

Anmeld

19. februar 2012

micho

Hej poppe.

puha, synes sku det er hårdt.. har altid været skrækslagende over kejsersnit..derfor tror jeg os at jeg er ekstra nervøs... kan ikke rigtig holde tanken ud, er spændt i hele min krop.. sover ikke, og har bare rigtig mange græde dage :-(

min dejlige mand prøver så vidt muligt at opmundre mig og give mig positive tanker, men synes det er svært...

ønskede så højt at blive gravid, at blive mor og familie.. synes bare min graviditet har været hård fra uge 24 af... puha.

men tusind tak for du tog dig tid til at skrive, og at du er ærlig håber på det bedste på tirsdag

Prøvede de kun 1 gang at vende din lille pige..??? jeg har jo ca. 4 uger til termin..   på forhånd tak... held og lykke med dit kejsersnit.

Anmeld

20. februar 2012

poppe

Hej igen.

Jeg var også i uge 36+4 da jeg var til vendingsforsøg. De forsøgte kun  1 gang, men spurgte mig om jeg ville at de skulle forsøge en anden gang. Der er 50/50 chance for om det lykkes og herefter havde vi en rigtig god snak efterfølgende med lægen som forklarede om muligheder herefter for enten kejsersnit eller en sædefødsel. 

Her valgte jeg kejsersnit men fik alligevel tilbudt en ekstra scanning, for at tjekke om hun kunne ha vendt sig af sig selv.

Jeg kan sagtens forstå alle dine tanker, havde/ har det også selv. Det er vigtigt at man har det godt med beslutningen efterfølgende.. Men en gang kejsersnit betyder ikk at en efterfølgende graviditet også ska slutte sådan. 

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med vendingen og er sikker på

At det nok ska gå godt. 

Anmeld

21. februar 2012

micho

hej poppe

vil lige høre fravalgte du 2 vendingsforsøg..?? det lyder nemlig sådan.. og hvorfor..???

ved godt det med 50/50 chance.. men håber så inderligt jeg er EN af de heldige..

rigtig meget held og lykke med dit kejsersnit.. og din lille prinsesse

opdatere lige imorgen, efter hospitalet

Anmeld

21. februar 2012

poppe

Ja jeg fravalgte selv 2 forsøg. Dette da lægen ikke mente at det var tæt på at lykkes første gang, så chancen var minimal plus de konstaterede at jeg havde lidt fostervand som også gjorde en vending svær. Men det var hel min egen beslutning at fravælge, lægerne havde  forsøgt igen hvis jeg havde sagt, at det ønsker jeg.. De ser jo også helst en naturlig fødsel, kunne jeg fornemme..

Held og lykke idag, idag er også dagen hvor jeg ska ha kejsersnittet, så vi må krydse fingre for hinanden..

Anmeld

21. februar 2012

Bullerfnis

Held og lykke med vendingsforsøget i dag  

Jeg er spændt på at høre hvordan det gik

Anmeld

22. februar 2012

micho

hej igen.

Først et stort tillykke til dig poppe, håber alt er forløbet som det skulle og i alle har det godt

PUHA en omgang igår, det gjorde bare så voldsomt ondt, men klarede de 10 min de ville forsøge.. de fik rykket hende 5 cm.. men der gad hun ikke ligge, så er nu tilbage igen  jeg har taget imod et til forsøg, kun fordi jeg simpelhen er rædselslagende over kejsersnit.. det er meget voldsomt og ville faktisk ikke anbefale det til andre medmindre de os frygter det kejsersnit at de intet søvn får, græder i tide og utide... og her dagen derpå er jeg bare så øm...

men super sød jordmor, og læge og det betyder jo meget.. fortalte hele tiden og tjekket hele tiden om baby havde det godt 

men jeg tag et forsøg på tirsdag igen   rigtig go dag til alle

Anmeld

22. februar 2012

Bullerfnis

Øv, jeg er ked af at høre det ikke lykkedes!  Sejt at du har mod på at prøve igen. Men jeg synes da at du under alle omstændigheder skal snakke med din jordemor om din bekymring omkring kejsersnit. Selvom det skulle lykkes at vende hende næste gang, er der jo stadig en risiko for at det kan ende med et akut kejsersnit hvis fødslen ikke forløber som den skal. Og så er det jo godt at have talt tingene igennem med nogen inden, så man ikke panikker fuldstændig.

Jeg håber for dig at det næste vendingsforsøg lykkes og at fødslen kommer til at forløbe præcis som du ønsker det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.