Kom hid kagekoner!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

798 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. februar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg skal lave en fødselsdagskage til en veninde som fylder 20! Og egentlig skulle jeg "bare" mixe en ganske almindelig kage sammen MEN.. Jeg har altså besluttet mig for at lave en flot kage!

Så kom hid med tips og tricks!  Hvad SKAL man eje for at lave en flot kage?

Jeg har nogle få pastafarver, fondant, sådan nogle redskabsting-agtigt, nogle blomster udstikkere, kagesprøjte, sprøjteposer. Og så har jeg lige bestilt over nettet en udglatter til fondant, bogstavs udstikkere, icing og sukkerblomster-pynt

Hvilken slags kage hitter ALTID ved jer? Og her tænker jeg med hvilke slags mousse eller hvad i ellers putter i kagen.

Hvordan lægger man den sammen så den bliver rigtig flot? I det hele taget... Hvordan lægger man kagen sammen?

Og til sidst... SKAL man bruge smørcreme, eller kan jeg også bruge det icing jeg har købt? (Der stod det var til at lave blomster med osv)

Håber i kan hjælpe! Jeg glæder mig sådan til at prøve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Ingen søde kagekoner til stede?

Anmeld

17. februar 2012

Dot D

Her hitter en lækker chokoladekage med hindbærmousse og jeg har lavet en tråd for noget tid siden, med hvordan jeg lægger en kage sammen, måske du kan bruge det til noget

https://www.baby.dk/debat/134697pi1/tips--tricks/saadan-laegger-jeg-en-kage-sammen------billedspam.aspx

En opskrift på en god smørcreme:

1 pk smør(alm Lurpak), 1 pk flormelis, et halvt bæger billig nutella og 4-6 past æggeblommer. Det piskes sammen til det er helt lysebrunt, det er nemt at arbejde med, og smager ikke af smør.

Min yndlingschokoladekage:

Tøre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Også skal den da ellers bare have gas med pyntningen

Go´ fornøjelse

Anmeld

17. februar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Dot D skriver:

Her hitter en lækker chokoladekage med hindbærmousse og jeg har lavet en tråd for noget tid siden, med hvordan jeg lægger en kage sammen, måske du kan bruge det til noget

https://www.baby.dk/debat/134697pi1/tips--tricks/saadan-laegger-jeg-en-kage-sammen------billedspam.aspx

En opskrift på en god smørcreme:

1 pk smør(alm Lurpak), 1 pk flormelis, et halvt bæger billig nutella og 4-6 past æggeblommer. Det piskes sammen til det er helt lysebrunt, det er nemt at arbejde med, og smager ikke af smør.

Min yndlingschokoladekage:

Tøre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Også skal den da ellers bare have gas med pyntningen

Go´ fornøjelse

Tusind tak, det skal i hvert fald prøves

Anmeld

17. februar 2012

Mamalou

Der er også en tråd med et færdigt kagehæfte, du kan få på mail. skriver fra mobilen, så kan ikke linke, men kig under debatten eller søg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.