Pipsemor skriver:
Hej piger!
Hvordan går det med jer og jeres små livlige væsner i maverne?
Jeg er lige blevet sygemeldt på fuldtid grundet meget kraftige bækkensmerter.
Jeg har heldigvis ikke mere end 4-5 uger til orlov, men stadig er det selvfølgelig ikke fedt at skulle sige til sin chef.
Mens alle disse smerter har stået på, har jeg mange gange tænkt: "det er jo ikke engang en brøkdel af, hvad du kommer til at opleve om et par mdr."
Og samtidig har jeg gået og tænkt over, hvad jeg skal pakke i tasken til sygehuset...
Jeg skal sandsynligvis være der et par dage grundet en hård start med vores første fødte. Jeg har læst, at man skal pakke så "hjemmevant" som muligt. F.eks. nogle dejlig, varme sokker, en god bog, ens computer (måske) så man kan blogge fra sygehuset...
Har I tænkt over, hvad I vil have med??
Og hvad med fødslen? Jeg må desværre ikke føde i vand pga. akut kejsersnit sidste gang. Fordi jeg er hypermobil er jeg blevet rådet til af mine kiropraktor at undgå at føde på ryggen... Hvad vil I helst?
mange
fra Pipsemor
Hej med dig
Selvom det er ironisk så er det dejligt at høre at der er en anden der har det ligesom mig! Jeg er også på tidlig barsel pga bækkensmerter, og desværre kan jeg ikke føde i vand fordi jeg fik akut ks første gang...
Men min erfaren læge og jordmoder trøstede mig med at jeg stadig kunne komme i vand for smertelindrings skyld, men op igen når jeg er i pressefasen. Alligvel er jeg så nervøs! Kan ikke engang forstille mig at jeg skal presse baby ud

det ene øjeblik skriger min hjerne EPIDuRAL og håber inderligt på akut kejsersnit igen, det andet øjeblik tænker jeg bare at man skal lade naturen og kroppen gøre hvad den skal gøre

men jeg er bange......................... Meget............ Der var så meget drama sidste gang med fødslen og min store familie troede de hjalp mig med deres kommentar og uendelige råd, mens i virkeligheden havde jeg brug for fred og plads for at lære mit barn at kende. Alligvel ved vi begge at når fødslen er igang så man intet gøre end at følge med

Buha, det er typisk mig at gå og overtænke fortiden og frygte den. Gid jeg bare kunne nyde gaven at bære og føde et sundt barn.
But but but, jeg har næsten alt det jeg skal bruge til baby og fødseltasken er pakket. Jeg ved jeg har pakket formeget, men bedre end for lidt dog ikke bøger og slik og jeg ved ikke hvad. Mest praktisk tøj til mig og baby, toiletsager, iPad og kamera, kørestol og selvfølgelig en gave til storesøster som hun får af babyen

så kan de komme godt fra start af håber jeg

! Der er trods alt 27 dage tilbage og manden er helt håbløs når det gælder sådan nogle ting, så forberedelsen er gået stærkt igang. Min store pige har fået sit tøj og ting sorteret, faktisk så er alt herhjemme sorteret og hovedrengøringen er snart færdig, selvom det er i langsomme stadier. Der er et par småting som jeg venter på at skal komme på tilbud så jeg kan købe stort ind engang for alle: zinksalve, libero bleer, toile/køkkenrulle, baby shampoo osv, bind(jeg blødte i 55 dage efter fødsel sidst) osv.
Mit råd er FORBREDELSE! Ellers bliver jeg alt for stresset... Held og lykke og jeg håber på det bedste for dig