(februar) Mme :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

369 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. marts 2009

Diana...

Jeg har her til aften været ned og købe noget MME da min lille dreng virket så sulten og har ikke ville sove mere en 10-20 min af gangen hele dagen og så ville til brystet igen og min suttebriks har været næsten tør hver gang så jeg besluttet at der ikke lige var nok mælk hos mig til ham men man siger jo os at suttebriksen kan stoppe mælkeproduktionen så mon det er det der er ved at ske, men han fik en flaske med MMS og suttet løs og var tydeligt han blev mæt og har nu sovet siden
Og jeg har så tudet siden jeg er overhoved ikke klar til at stoppe med at amme. Jeg synes godt nok det var hårdt og se ham med den sutteflaske sider og tuder bare ved at skrive det her indlæg.
Hvorfor er det så stort og amme og betyder så meget for os synes godt nok det var hård og håber jeg kan nøjes med at give ham en aften flaske og så amme resten af dagen.

Hmm ved ikke lige hvad jeg ville med det her indlæg havet bare brug for og komme ud med det for synes det er mega hård

Knus tudemarie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Kære Diana

Jeg ved nøjagtig, hvordan at du har det. Jeg kunne ikke få min amning op og kører ordenligt med min søn. Han har fra dag 1 af fået supplerende MME. Jeg prøvede og prøvede, at få det til, at fungere med amningen, men hvad gør man når den lille trold bare skriger efter mad. Vi havde kontrolvejning på ham og han tog ikke på som han skulle - det ændrede sig efter, at vi valgt, at give ham supllerende MME. Vores søn ville kun amme, hvis jeg havde suttebrik på - han ville slet ikke ellers.

Puha, jeg har grædt mange tårer. Det var bare så psysisk hårdt, at jeg ikke kunne amme. Jeg troede bare, at det var det nemmeste i hele verden og selvfølgelig skulle jeg da amme ham fuldt ud. Da der var gået 5 uger valgt min søn selv brystet fra gradvist og hold da op - jeg havde bare svært ved, at acceptere, at han ikke ville have mig mere - men hellere ville have flasken.

Da der var gået et stykke tid accepterede jeg det og kunne se alle fordelene ved, at give flaske.

Jeg håber rigtig meget, at jeg kan amme fuldt ud denne her gang, men hvis jeg ikke kan - ja - så bliver det ikke lige så hårdt som sidste gang.

Husk, at det er bedre, at have en mæt og veltilpas dreng end en dreng der græder af sult - selvom det er pisse hårdt.

Jeg håber rigtig meget for dig, at du kan nøjes med, at give en natflaske.

/ Katja 40+2, Luka 17 mdr.

Anmeld

21. marts 2009

Diana...

Ja det er jo det og han har max sovet 2 timer siden kl 7.30 og det jo altså bare ikke meget for en lille dreng på kun 1 måned så det var jo bare det der skulle til han sover stadig og må desværre faktisk indrømme at det er første aften siden han er kommet til hvor han har sovet om her om aften og det er sgu rart og han har lige siden han er blevet født kun vågnet en gang om natte kl ca 5 og ville have mad og for 4 dage siden begynde han at vågne kl 2 os så det jo nok os fordi han ikke er mæt nok.

Men F... jeg synes det er hård mega hård og du har så ret heller en mæt og veltilpas dreng end sulten og ked af det jeg skal bare lige selv med på vognen os og håber så meget vi kan blive ved aften flasken.

for dig at det lykkes denne gang det er bare noget særlig at amme synes jeg, jeg elsker det så meget.

Knus

Anmeld

22. marts 2009

Mca<3

Kender godt til det med braste amme drømme ,,, men pak dem sammen . Du kan ikke bruge det til noget Mange børn har behov for aften flaske og det kan også være du kan droppe den igen på et tidspunkt .. Grunden til han sutter meget og virker sulten er nok fordi mælken skal tilpasse sig fordi han er blevet større.. L ad ham endelig sutte meget og tro på du kan så kører det af sig selv ...

Anmeld

22. marts 2009

finkedinke

Hej Diana

Hvor ser det ud med hans vægt?? Tager han på som han skal? Trives han?

Det er ikke unormalt at ammebørn tager et par dage hvor de sutter konstant, det er for at sætte produktionen af mælk op. Især om aften kan de sutte helt ekstremt dels fordi mælken er tyndere hvis du er træt og dels for at tanke op til natten. Så det kan være at det går over igen. det er ikke sikkert at det er slut med amningen for jeres vedkommende.
Jeg har ammet to børn med ammebrik uden problemer med mælkeproduktionen, men min tredje datter kunne slet ikke finde ud af at amme hverken med brik eller uden. Hun tabte sig en del efter fødslen og da hun var 3 uger måtte jeg supplere med erstatning, nu bliver hun kun ammet
1-2 gange om dagen og skal også have flaske efter det måltid for at blive mæt.
Jeg stor-tudede i to dage da jeg måtte opgive amningen. Men jeg kunne tydeligt se at min datter fik det langt bedre, hun tog godt på og var mere frisk og glad.
Snak evt. med din sundhedsplejerske, min var helt fantastisk, hun kom her to gange om ugen og vejede Clara inden vi gik over til erstatning.

Og selv om det virker uoverskueligt så er flasken ikke så slemt alligevel. Jeg trøster mig selv med tanken om at jeg har et barn der trives, og jeg kan ikke mærke forskel i mor-barn-tilknytningen når jeg sammenligner med mine andre børn.

Berith

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.