Hvor mange er begyndt på kun komælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.095 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. marts 2008

Ny mor

Marius har fået letmælk en lille måneds tid nu, uden problemer.
kh Birgitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2008

Nadi

Får han ikke sødmælk?? Jeg bruger det i Oliver's mad og jeg begydte i fredags. Hvornår må han få det i en kop og drikke? Det må han vel godt nu, han bliver 8 mdr på lørdag. Er total forvirret med det mad (?) Men har lige haft besøg af SP'en og fik selvfølgelig ikke spurgt, typisk. Men fik en hel masse andet om hans kost at vide så det var rart nok. Det var også det sidste besøg fra hende, lidt underligt når man har været vant til at hun er kommet her med jævne mellemrum. -Nadia

Anmeld

6. marts 2008

Anja

Elias har fået øko letmælk i små mængder siden han blev 6 mdr. Det er efter anbefaling af sp at vi startede med det. Han får det i kop til maden nogle gange i stedet for vand. Nu hvor han er over 8 mdr tror jeg at kan er oppe på at få i alt 3 dl letmælk om dagen enten i kop eller i maden.

Han får dog stadig ca ½ liter mme i døgnet også.

Det var også på anbefaling af sp at vi giver ham letmælk, som vi andre drikker. Hun mener, at når de små vejer det de skal og ikke er alt for slanke, så er der ingen grund til at give dem unødigt mælkefedt.

Skal lige siges, at Elias ALDRIG har haft maveproblemer, heller ikke nu, hvor han får mere letmælk.

Anmeld

6. marts 2008

Ny mor

nej, ikke sødmælk, men ekstra meget fedt i, i stedet. Min sp sagde letmælk og så sunde fedtstoffer i maden/grøden dengang med Julius - sidst hun var har sagde hun sødmælk - også til Julius (??????) - forvirret eller hvad (?)
Men letmælken er bare blevet hængende herhjemme.....
Birgitte (ret træt af alle de råd - og især når det er fra samme person...grrr...

Anmeld

6. marts 2008

Ny mor

Anja skriver:

Elias har fået øko letmælk i små mængder siden han blev 6 mdr. Det er efter anbefaling af sp at vi startede med det. Han får det i kop til maden nogle gange i stedet for vand. Nu hvor han er over 8 mdr tror jeg at kan er oppe på at få i alt 3 dl letmælk om dagen enten i kop eller i maden.

Han får dog stadig ca ½ liter mme i døgnet også.

Det var også på anbefaling af sp at vi giver ham letmælk, som vi andre drikker. Hun mener, at når de små vejer det de skal og ikke er alt for slanke, så er der ingen grund til at give dem unødigt mælkefedt.

Skal lige siges, at Elias ALDRIG har haft maveproblemer, heller ikke nu, hvor han får mere letmælk.

Vi har heldigvis heller ikke haft maveproblemer som sp ellers sagde vi kunne forvente. Vi bruger også letmælk til mad etc. herhjemme, så det er også lettest......

Anmeld

6. marts 2008

Muffinmus

William får slet ikke mælk... DP er begyndt at give ham en anelse youghurt, men ellers skal han slet mkke have komælk før han er et år. Han kan sagtens vente og så er hans mave bedre rustet tror jeg:)

Anmeld

6. marts 2008

Tynen

Stella få et bette glas til middagsmaden - Sødmælk, og har gjort det en måneds tid nu.

Trine

Anmeld

6. marts 2008

Tikki

Iza får ikke komælk endnu. I følge sundhedsstyrrelsens bog er det først efter 9 måneder, de må få det som det primære mælk, så det har jeg ikke forsøgt på. Eller dvs. hun har smagt bitte små slurke mælk, men virker ikke særlig interesseret i det. Heller ikke i MME, som jeg må snyde i hende, når hun halvsover om morgenen eller i hendes grød. Hun har dog fået lidt A38 og lidt ymer, men hun er ikke fan af det mælkehalløj. Derimod er vand bare skønt synes hun, men vi drikker også vand til alle måltider herhjemme, så det er nok ikke så mærkeligt. Vist også ok eftersom hun vejer 10 kg pt :$ :P

Anmeld

6. marts 2008

Sille

jeg giver ikke sødmælk.. lidt yoghurt men det også det.
Jeg syns ikke der er grund til det endnu, hun får jo alligevel mme så det syns jeg ligeså godt jeg kan give hende i kop eller i grød også..
Desuden er der mange undersøgelser der viser at ko-mælk ikke er så fantastisk godt... så jeg holder lidt igen med det...:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.