Anonym skriver:
Min mand og jeg er meget enige om, at vi vil have en hjemmefødsel. Men efter megen snakken frem og tilbage, er vi mere eller mindre blevet enige om, at det er for risikabelt hjemme hos os. Af flere forskellige årsager, så som at vi ikke bor i stueetage, det tætteste hospital ligger næsten en times kørsel herfra, vi har ingen bil osv.
Derfor har vi snakket om, simpelthen at flytte hjemmefødselen hjem til mine forældre.
Vi går ud fra, at dette ikke bliver et problem, men ved I noget, vi ikke ved ??
Og kender I til, om man får sin egen jordemoder med eller om man så skal vælge en ny, da vi ikke vil være tilkoblet det sygehus, vi er nu.

Det skulle kunne lade sig gøre

Vi havde snakkede en del om, at snakke med min kærestes bedsteforækdre om vi måtte føde der, hvis vi ikke fandt et sted for os selv og mine svigerforældre - som vi boede hos - holdte fast i, vi ikke måtte føde der.
Heldigvis blev det ikke aktuelt, da vi fandt et sted at bo fra januar, og her skal jeg føde hvis alt går vel (kom nu ud du lille <3 ).
Men jeg er ret sikker på, det ikke er noget problem.
Jeg ville tage en snak med min jordemoder om, hvorvidt jeg så stadig ville høre til hos hende..
Vil I gerne blive ved med at "have hende" eller er det firdi I ønsker en anden ?
Tror sagtens I vil kunne agumentere for begge dele, så vil tro det er op til jer og jeres ønsker..
Held og lykke, håber det bliver en fantastisk fødsel