Hjemmefødsel som ikke er der hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. februar 2012

Anonym trådstarter

Min mand og jeg er meget enige om, at vi vil have en hjemmefødsel. Men efter megen snakken frem og tilbage, er vi mere eller mindre blevet enige om, at det er for risikabelt hjemme hos os. Af flere forskellige årsager, så som at vi ikke bor i stueetage, det tætteste hospital ligger næsten en times kørsel herfra, vi har ingen bil osv.

Derfor har vi snakket om, simpelthen at flytte hjemmefødselen hjem til mine forældre.
Vi går ud fra, at dette ikke bliver et problem, men ved I noget, vi ikke ved ??
Og kender I til, om man får sin egen jordemoder med eller om man så skal vælge en ny, da vi ikke vil være tilkoblet det sygehus, vi er nu. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Zafir

Det tror jeg godt man kan. held og lykke.

Anmeld

15. februar 2012

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Det tror jeg godt man kan. held og lykke.

Det ville være kanon!  -tak!

Anmeld

15. februar 2012

Zafir

Anonym skriver:

Det ville være kanon!  -tak!

Jeg ved at man fx kan føde i sit sommerhus, hvis man gerne vil være inde under region sj ordningen. Det ved jeg der er folk der har gjort oppe i Odsherred, hvor vi bor

Anmeld

15. februar 2012

Drømme

Anonym skriver:

Min mand og jeg er meget enige om, at vi vil have en hjemmefødsel. Men efter megen snakken frem og tilbage, er vi mere eller mindre blevet enige om, at det er for risikabelt hjemme hos os. Af flere forskellige årsager, så som at vi ikke bor i stueetage, det tætteste hospital ligger næsten en times kørsel herfra, vi har ingen bil osv.

Derfor har vi snakket om, simpelthen at flytte hjemmefødselen hjem til mine forældre.
Vi går ud fra, at dette ikke bliver et problem, men ved I noget, vi ikke ved ??
Og kender I til, om man får sin egen jordemoder med eller om man så skal vælge en ny, da vi ikke vil være tilkoblet det sygehus, vi er nu. 

Det skulle kunne lade sig gøre

Vi havde snakkede en del om, at snakke med min kærestes bedsteforækdre om vi måtte føde der, hvis vi ikke fandt et sted for os selv og mine svigerforældre - som vi boede hos - holdte fast i, vi ikke måtte føde der.

Heldigvis blev det ikke aktuelt, da vi fandt et sted at bo fra januar, og her skal jeg føde hvis alt går vel (kom nu ud du lille <3 ).

Men jeg er ret sikker på, det ikke er noget problem.

Jeg ville tage en snak med min jordemoder om, hvorvidt jeg så stadig ville høre til hos hende..

Vil I gerne blive ved med at "have hende" eller er det firdi I ønsker en anden ?

Tror sagtens I vil kunne agumentere for begge dele, så vil tro det er op til jer og jeres ønsker..

Held og lykke, håber det bliver en fantastisk fødsel

Anmeld

15. februar 2012

Anonym trådstarter

Drømme skriver:

Det skulle kunne lade sig gøre

Vi havde snakkede en del om, at snakke med min kærestes bedsteforækdre om vi måtte føde der, hvis vi ikke fandt et sted for os selv og mine svigerforældre - som vi boede hos - holdte fast i, vi ikke måtte føde der.

Heldigvis blev det ikke aktuelt, da vi fandt et sted at bo fra januar, og her skal jeg føde hvis alt går vel (kom nu ud du lille <3 ).

Men jeg er ret sikker på, det ikke er noget problem.

Jeg ville tage en snak med min jordemoder om, hvorvidt jeg så stadig ville høre til hos hende..

Vil I gerne blive ved med at "have hende" eller er det firdi I ønsker en anden ?

Tror sagtens I vil kunne agumentere for begge dele, så vil tro det er op til jer og jeres ønsker..

Held og lykke, håber det bliver en fantastisk fødsel

Tak for dit svar! 

Jeg vil super gerne beholde den jordemoder, vi er tilknyttet nu! Hvis hun skulle skiftes ud, skulle det være med en, som er ligesom hende. Men jeg har kun været hos hende een gang, så det er ikke fordi vi kender hinanden super-duper godt. Jeg følte bare, at hendes personlighed passer så godt til min og det ville jeg være ked af at skulle skifte ud.

Jeg vil snakke med hende om det, når vi ses om små to uger. Jeg tænker også, at det er langt for hende at køre.. Men det er nok vigtigt at få sagt til hende næste gang, hvis nu jeg skal skifte jordemoder.... Så jeg kan nå at lære en ny en at kende.

Håber du får en skøn fødsel derhjemme! - og håber vi får en skøn en, hos mine forældre! 

Anmeld

15. februar 2012

Leonora

Det er da en super go ide... Hvis dine forældre er med på og det bliver på dine premisser er det da en mega go ide.

Har selv født min mindste hjemme og kan klart anbefale det :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.