hjælp til vores kat :) mht kattebakke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.715 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. februar 2012

Anonym trådstarter

min kat har en alm. åben kattebakke men vi overvejer at skifte til en lukket.

vores kat er simpelthen mildt sagt et svin hun er så voldsom når hun dækker til at hun kaster sin lort rundt i hele badeværelset så de lander de mest underlige steder hihi, så nu har vi overvejet at skifte til en lukket kattebakke, men altså. vi holder os tilbage fordi hun er en 5 årig pige og hun er måske bare bygget til at gøre det voldsomt, men det bare sådan et svineri og flovt når man får gæster... så vil bare lige høre om det ville være synd at skifte over når nu hun har den alder hun har, eller om det egentlig ikke har nogen betydning for hende?

vi købte hende for 3 måneder siden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

MortilElias2010

Det kan være hun vil syntes det er et hit med privatliv  så forsøg jer frem. Vil sagtens mene I kan skifte den gamle ud. Kan ikke se hvorfor det skulle være synd for hende.  heller ikke selvom hun er 5 år.

Anmeld

14. februar 2012

twinny

Det har ikk nogen betydning... I kan starte med at tage selve lågen af... Så hun har mulighed for lige at vende sig til kassen og derefter sætte lågen på og vise hende, hun bare skal skubbe den... Her tog det ingen tid.. Så kunne vores katte finde ud af det...

Fordi de er også nogle svin..

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

det lyder bare super.. havde selv overvejet det med at fjerne lågen indtil hun havde vendet sig til det..

så jeg vil gå ud og købe en så hun kan vende sig til sådan en istedet

Anmeld

14. februar 2012

Fenja09

Du må prøve dig frem og kan hun ikke lide at have så meget privatliv, så må låget af, andet er der ikke for. Men det skader bestemt ikke, at prøve selvom hun er 5 år. Har i prøvet noget andet grus? Det ville jeg måske forsøge mig med i første omgang, medmindre de tidligere ejer har haft nøjagtig samme problem og også har prøvet at skifte grus.

/Fenja

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Du må prøve dig frem og kan hun ikke lide at have så meget privatliv, så må låget af, andet er der ikke for. Men det skader bestemt ikke, at prøve selvom hun er 5 år. Har i prøvet noget andet grus? Det ville jeg måske forsøge mig med i første omgang, medmindre de tidligere ejer har haft nøjagtig samme problem og også har prøvet at skifte grus.

/Fenja

tidligere ejer havde samme problem, og har skiftet fra klumpende (dyrt til billigt) og fra ikke klumpende (dyrt til billigt) og det har ingen forskel, så nu vil vi prøve og se om det vil kunne lade sig gøre at hun hopper i den lukkede kattebakke

Anmeld

14. februar 2012

Fenja09

Anonym skriver:

tidligere ejer havde samme problem, og har skiftet fra klumpende (dyrt til billigt) og fra ikke klumpende (dyrt til billigt) og det har ingen forskel, så nu vil vi prøve og se om det vil kunne lade sig gøre at hun hopper i den lukkede kattebakke

Har i kattebakke med kant? Altså en nedadgående kant for så skal de godt nok kaste gruset meget højt hvis det skal op over

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Har i kattebakke med kant? Altså en nedadgående kant for så skal de godt nok kaste gruset meget højt hvis det skal op over

ja den har sådan en kant på som dækker så der kommer et "hul ind i siderne" hvis man kan sige det sådan og vi har haft fjernet den osv før uden held...

Anmeld

15. februar 2012

Peanut

Der findes også kattebakker med ekstra høj kant. Sådan en har vi i hvert fald 

Anmeld

5. marts 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

min kat har en alm. åben kattebakke men vi overvejer at skifte til en lukket.

vores kat er simpelthen mildt sagt et svin hun er så voldsom når hun dækker til at hun kaster sin lort rundt i hele badeværelset så de lander de mest underlige steder hihi, så nu har vi overvejet at skifte til en lukket kattebakke, men altså. vi holder os tilbage fordi hun er en 5 årig pige og hun er måske bare bygget til at gøre det voldsomt, men det bare sådan et svineri og flovt når man får gæster... så vil bare lige høre om det ville være synd at skifte over når nu hun har den alder hun har, eller om det egentlig ikke har nogen betydning for hende?

vi købte hende for 3 måneder siden.

har ikke læst de andre svar du har fået faldt bare lige over din tråd.. men hunkat på 4 år fandt sig i en lukket kattebakke da jeg valgte at skifte.. min yngre hankat har den vane at vælte alt kattegrus od over badeværelset.. hvilke jeg blev træt af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.