Så tog Noah helt selv sine første skridt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

634 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. februar 2012

Maria-s

Ja i dag skete det! 2 dage før hans 11 måneders fødselsdag, bevægede hans sig på sine 2 smukke fødder, ud i den store verden (eller ok, væk fra sofaens tro støtte) helt uden at holde det mindste ved noget. Jeg blinkede lige en ekstra gang, og troede ikke mine egne øjne. Vi troede at der ville gå en del tid endnu, inden han ville gøre det, fordi vi ellers LÆNGE har gået og sagt; NU sker det! Men det gjorde det ikke (hvilket jo også er HELT ok, for han er jo ikke så gammel ) Faktisk igår snakkede jeg med en veninde om at meget snart har han kravlet i 5 måneder. Og så VUPTI, nu går min fantastiske dreng......

OG som ekstra bonus til sin mor og far, valgte Noah også at klappe selv for første gang i dag

Go aften piger! Hilsen en meget glad, stolt og rørt mor, der synes hendes lille dreng er blevet så stor, så utrolig hurtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Sofia

Hvor er han SEJ! TILLYKKE

Anmeld

15. februar 2012

Maria-s

Sofia skriver:

Hvor er han SEJ! TILLYKKE

Taaak

Anmeld

15. februar 2012

piadas

Ih, hvor er han dygtig, men han har jo også været fremmelig hele tiden!

Jeg tror også, Ida var omkring 11 måneder, da hun tog sine første skridt, men hun går stadig ikke mere end et par skridt ad gangen. Hun er stadig for usikker, så hun kravler i stedet.

Hun har dog været syg mere eller mindre de sidste 14 dage, så det har også sat hende lidt tilbage. Jeg har hele tiden troet, at hun ville gå, før hun blev 1 år, og det tror jeg også, at hun havde gjort, hvis ikke hun havde været så ramt af sygdom!

Men tillykke med traveriet - det er stort, når de tager de første skridt!

Anmeld

17. februar 2012

Mettemus

Hvor er han bare dygtig (og sød og lækker - jf billedtråden som jeg ikke fik svaret i, sorry)!

Laurits er en rigtig sinkebaby som hverken går (mere end et par skridt mellem bord/sofa/brændeovnsgitter), klapper eller snakker. Han kommer til at kravle op ad kirkegulvet når han skal konfirmeres. Han er ellers sikker nok, men tør ikke, så han sætter sig ned, med det samme vi slipper ham.

Anmeld

19. februar 2012

Maria-s

piadas skriver:

Ih, hvor er han dygtig, men han har jo også været fremmelig hele tiden!

Jeg tror også, Ida var omkring 11 måneder, da hun tog sine første skridt, men hun går stadig ikke mere end et par skridt ad gangen. Hun er stadig for usikker, så hun kravler i stedet.

Hun har dog været syg mere eller mindre de sidste 14 dage, så det har også sat hende lidt tilbage. Jeg har hele tiden troet, at hun ville gå, før hun blev 1 år, og det tror jeg også, at hun havde gjort, hvis ikke hun havde været så ramt af sygdom!

Men tillykke med traveriet - det er stort, når de tager de første skridt!

Det er SÅÅÅÅ stort  Men det er nu ikke fordi det er noget han ellers dyrker i overflod. Men det kommer nok lige så stille hen ad vejen

Uhhh ja sådan en gang sygdom når de lige har lært et eller andet, kan godt sætte det hele lidt i stå eller endda gøre at de skal "lære det" en gang til....

Anmeld

19. februar 2012

Maria-s

Mettemus skriver:

Hvor er han bare dygtig (og sød og lækker - jf billedtråden som jeg ikke fik svaret i, sorry)!

Laurits er en rigtig sinkebaby som hverken går (mere end et par skridt mellem bord/sofa/brændeovnsgitter), klapper eller snakker. Han kommer til at kravle op ad kirkegulvet når han skal konfirmeres. Han er ellers sikker nok, men tør ikke, så han sætter sig ned, med det samme vi slipper ham.

Det skal du ikke tænke på Jeg får vist heller ikke kommenteret i alle tråde  

Noah har heller ikke turdet før nu, har har også altid sat sig lige så fint ned hver gang vi slap ham (og gør det stadig meget). Og han har trods alt kravlet i 5 måneder. Synes mange fortæller at når deres babyer først begynder at kravle, at så går der ikke længe før de også går. Men den gjalt altså ikke herhjemme.

Er sikker på L nok skal komme efter det. Lige pludselig en dag, så BUM så kommer det hele i én stor pærevæling

Anmeld

19. februar 2012

piadas

Maria-s skriver:

Det er SÅÅÅÅ stort  Men det er nu ikke fordi det er noget han ellers dyrker i overflod. Men det kommer nok lige så stille hen ad vejen

Uhhh ja sådan en gang sygdom når de lige har lært et eller andet, kan godt sætte det hele lidt i stå eller endda gøre at de skal "lære det" en gang til....

Ja, det kan det nemlig!

Men det er så sjovt - igår tog hun højst et par skridt, hvis hun f.eks. lige skulle gå fra sofabordet over til en stol eller noget lignende. Men idag går hun helt vildt!! Imorges rejste hun sig pludselig henne  ved soveværelsesdøren og gik hele vejen hen til sengen - der er altså 2-3 m., så det kræver alligevel en del skridt med de små stænger, hun render rundt med! Serdar og jeg kiggede bare på hinanden og tænkte - hvad skete der lige der! Hun har ikke rigtig haft modet indtil nu, men nu har hun gjort det en del gange i dag efterhånden, så det er nok snart slut med at kravle.

Nu har hun jo så heller ikke været syg den sidste uges tid (bortset fra en lille smule feber natten mellem fredag og lørdag pga. vaccine), så det er jo nok det, der har gjort det.

Anmeld

19. februar 2012

piadas

Maria-s skriver:

Det skal du ikke tænke på Jeg får vist heller ikke kommenteret i alle tråde  

Noah har heller ikke turdet før nu, har har også altid sat sig lige så fint ned hver gang vi slap ham (og gør det stadig meget). Og han har trods alt kravlet i 5 måneder. Synes mange fortæller at når deres babyer først begynder at kravle, at så går der ikke længe før de også går. Men den gjalt altså ikke herhjemme.

Er sikker på L nok skal komme efter det. Lige pludselig en dag, så BUM så kommer det hele i én stor pærevæling

Vi troede også, at Oliver ville gå tidligt, fordi han kravlede allerede, da han var 6 mdr., men han tog først sine første skridt på sin 1 års-fødselsdag - og det var kun fordi Serdar og jeg øvede og øvede, fordi vi havde en ide om, at han SKULLE have taget sine første skridt, når han blev 1 år!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.