Piller mod kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.112 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. februar 2012

Vinker

Har været en tur forbi lægen idag fordi jeg nu i 4 uger har haft det rigtig skidt: kvalme, opkast, ubehag, træt, svimmel.....

Han sagde at man kunne få nogle piller mod kvalmen, men at det selvf. var allerbedst at man lod være med at spise piller når man var gravid. Jeg fik en recept på "Emperal" - Nogen der kender dem?

Har nu læst på nettet, at der har været mange eksempler på at gravide har fået det dårligt psygisk af dem. Synes jeg ikke lyder rart - Specielt ikke når jeg i det hele taget er lidt ved siden af mig selv for tiden.....

Så har faktisk ikke lyst til at tage disse piller......

Kh Rikke 10+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

morethanperfect

Vinker skriver:

Har været en tur forbi lægen idag fordi jeg nu i 4 uger har haft det rigtig skidt: kvalme, opkast, ubehag, træt, svimmel.....

Han sagde at man kunne få nogle piller mod kvalmen, men at det selvf. var allerbedst at man lod være med at spise piller når man var gravid. Jeg fik en recept på "Emperal" - Nogen der kender dem?

Har nu læst på nettet, at der har været mange eksempler på at gravide har fået det dårligt psygisk af dem. Synes jeg ikke lyder rart - Specielt ikke når jeg i det hele taget er lidt ved siden af mig selv for tiden.....

Så har faktisk ikke lyst til at tage disse piller......

Kh Rikke 10+0

Vil aldrig tage piller mod kvalme ..

I stedet for , så prøv og køb de armbånd der hedder sea bands .. De kan fås på apoteket .. Der sidder nogle små kugler i dem , som trykker på nogle bestemte punkter på håndleddet , som der også blir trykket på hvis man går til akupunktur .
De har virket hele sidste graviditet , og denne graviditet på mig ..  

Anmeld

14. februar 2012

Vinker

morethanperfect skriver:

Vil aldrig tage piller mod kvalme ..

I stedet for , så prøv og køb de armbånd der hedder sea bands .. De kan fås på apoteket .. Der sidder nogle små kugler i dem , som trykker på nogle bestemte punkter på håndleddet , som der også blir trykket på hvis man går til akupunktur .
De har virket hele sidste graviditet , og denne graviditet på mig ..  

Har også lyst til at kyle de piller ud med det samme. Kan ikke få mig selv til at tage dem. tør ikke!

Har prøvet Seabands men det er virkelig minimalt hvad de hjælper mig.

Lægen sagde dog at jeg skulle sige til hvis jeg havde brug for en uges sygemelding så skulle han nok hjælpe mig med det så det overvejer jeg nu. Ved dog ikke hvor hurtigt jeg ska kontakte ham igen - kommer jo nærmest lige derinde fra :s

Anmeld

14. februar 2012

morethanperfect

Vinker skriver:

Har også lyst til at kyle de piller ud med det samme. Kan ikke få mig selv til at tage dem. tør ikke!

Har prøvet Seabands men det er virkelig minimalt hvad de hjælper mig.

Lægen sagde dog at jeg skulle sige til hvis jeg havde brug for en uges sygemelding så skulle han nok hjælpe mig med det så det overvejer jeg nu. Ved dog ikke hvor hurtigt jeg ska kontakte ham igen - kommer jo nærmest lige derinde fra :s

Øv hvor træls . Troede ellers de hjalp på alle da alle har de punkter

Ellers så spis en banan eller nogle vindruer , det hjælper også her 

Jeg er også sygemeldt , men dog er det blevet bedre nu .. 

Anmeld

14. februar 2012

Cookiemonsteret

Jeg tog dem under min graviditet.. Og min opkast stoppede af dem men kvalmen fortsatte men har ingen andre dårlige oplevelser haft med dem

Anmeld

14. februar 2012

Vinker

morethanperfect skriver:

Øv hvor træls . Troede ellers de hjalp på alle da alle har de punkter

Ellers så spis en banan eller nogle vindruer , det hjælper også her 

Jeg er også sygemeldt , men dog er det blevet bedre nu .. 

Seaband hjalp mig kun kort varigt. Som om jeg hurtigt blev imun overfor dem.....

Puha nej nævn ikke ordet banan  plejer ellers at elske banan, men fik det mega skidt sidst jeg spiste en..... vindruer har jeg tilgengæld spist rigtig mange af! Yoghurt er også godt - bare det ikke ska op igen....

Anmeld

14. februar 2012

Vinker

Cookiemonsteret skriver:

Jeg tog dem under min graviditet.. Og min opkast stoppede af dem men kvalmen fortsatte men har ingen andre dårlige oplevelser haft med dem

Hmmm.... jeg kan som regel godt holde opkasten tilbage, men kvalmen er ekstrem. Ofte 24 timer i døgnet..... Så tænker at de der piller slet ikke er noget for mig......

Anmeld

14. februar 2012

Cookiemonsteret

Vinker skriver:

Hmmm.... jeg kan som regel godt holde opkasten tilbage, men kvalmen er ekstrem. Ofte 24 timer i døgnet..... Så tænker at de der piller slet ikke er noget for mig......

Det er forskelligt hvad der virker fra person til person, hende jeg fik af vide at Jwg skulle bede lægen om dem, hun havde hverken kvalme eller opkast efter hun tog dem  

Anmeld

14. februar 2012

kimfrit

Jeg synes slet ikke de havde effekt på mig mens jeg tog, jo måske holdte de lidt opkastenn tilbage, men kunne godt brække mig alligevel selvom jeg tog dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.