Svangerskabsforgiftning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.097 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. marts 2009

Mikkelmusen

Er der nogen af jer der har haft det og kan fortælle lidt om det?

Jeg har haft ondt i hovedet i 2 dage konstant, og her til morgen har jeg det skidt. Men så vidt jeg har læst så skal man have forhøjet blodtryk og væskeophobninger i kroppen. Og det har jeg ikke. Blodtrykket blev målt i tirsdags og var fint og det kan vel ikke bare stige...? Ja undskyld men jeg aner sgu intet om blodtryk. Min JM sagde bare det var fint.
Men skal man have alle symptomer før det er svangerskabsforgiftning?

Christina 28+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2009

JonTri

Hejsa...
Jeg blev observeret for svangerskabsforgiftning, men havde det ikke. Jeg havde hovedpine, MEGET vand i fingre og ben, samt et BT der lå lige på kanten, som de kaldte det. Man skal desuden have proteiner i urinen - og en del faktisk. Jeg havde 1+ (en smule)... Nå men jeg havde ikke nogen forgiftning, trods alt det... Selvf. kan man ikke svare på andres vegne, da hver og en sikkert reagerer forskelligt. Hvis du er i tvivl, så synes jeg su skulle ringe på fødegangen og fortælle om dine bekymringer. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Jo BT kan godt stige pludseligt - især hvis kroppen er under pres. Hvis du kender nogn der har et apperat hjemme så lån det og læg dig i ½ time. Slap max af og tag så BT...

Knus Rikke

Anmeld

21. marts 2009

Mikkelmusen

Jeg har også noget i urinen og skal op med en ny prøve til lægen mandag morgen. Så nu må jeg se hvad den siger. Jeg har heldigvis fået det bedre nu. Vi gik en tur med ved søen og fik noget luft. Skønt. Tror det har hjulpet en hel del. Men tak for svar. Det er da rart at du ikke havde det trods alle de symptomer.

Christina

Anmeld

21. marts 2009

Tynen

Har lige læst lidt om det i min Bibel (Politikkens bog om graviditet) og der står - Udover alt det I har nævnt - At man også kan have trykken/mserter for brystet, kvalme, opkast, svimmelhed og synsforstyrrelser.

Troede faktisk selv jeg havde det sidste gang mod slutningen, da det tit sortnede for øjnene uden grund, havde kvalme, +1 af proteiner og jeg havde så sindsygt ondt i brystet/hjertet, men min læge var overbevist om at det ikke var det.

Hmm... Det er vist egentlig ikke et svar du kan bruge
Ville bare sige at jeg selv var nervøs, men at man åbenbart godt kan gå fri selvom man har de fleste af symptomerne

Anmeld

21. marts 2009

Mikkelmusen

Tynen skriver:

Har lige læst lidt om det i min Bibel (Politikkens bog om graviditet) og der står - Udover alt det I har nævnt - At man også kan have trykken/mserter for brystet, kvalme, opkast, svimmelhed og synsforstyrrelser.

Troede faktisk selv jeg havde det sidste gang mod slutningen, da det tit sortnede for øjnene uden grund, havde kvalme, +1 af proteiner og jeg havde så sindsygt ondt i brystet/hjertet, men min læge var overbevist om at det ikke var det.

Hmm... Det er vist egentlig ikke et svar du kan bruge
Ville bare sige at jeg selv var nervøs, men at man åbenbart godt kan gå fri selvom man har de fleste af symptomerne

Jeg forstod essensen af dit indlæg

Anmeld

6. april 2009

krissi1984

Hej da jeg ventede min første søn havde jeg svangerskabsforgiftning og fra den ene dag til den anden steg mit blodtryk plus jeg havde æggehvide i urinen.. andre symtomer havde jeg ikke

Anmeld

6. april 2009

Lusi

Jeg fik kejsersnit i uge 35+3 pga slem svangerskabsforgiftning.
Mit blodtryk var oppe på 158/ 99, hvilket er meget højt.
Mener det normale er omkring 120/ 80.
Jeg havde synsforstyrrelser, der var hvide prikker for øjnene, havde hovedpine, æggehvide i urinen og kastede op i stride strømme, (men ved ikke helt om det var derfor, havde nemlig også fået en virus.)
Havde så også MEGET væske i kroppen..
Kunne ikke have sko eller noget på og havde taget 20 kg på, hvor det meste var væske.. Tabte faktisk 16 kg på 4 dage, efter fødslen..

Anmeld

6. april 2009

Strack

Jeg fik svangerskabsforgiftning med min første og blev sat igang pga det...
jeg havde også hovedpine og havde fået målt forhøjet blodtryk ved lægen..
da jeg kom til fødegangen ville de slet ik tro på mig da jeg som højgravid var en nips på 59 kg og ingen kunne se jeg havde vand i kroppen, men kunne ik passe min ring, så lidt var der.
mit blodtryk hed 142/104 da jeg blev indlagt, med hovedpine som eneste tydelige symptom!!!
blodtrykket havde ellers været normalt hele vejen... men blev for højt 8 dage over tid, Mike er født 10 dage over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.