Sandra87 skriver:
Jeg har et problem med mine hund. Hun er meget jaloux efter jeg har født. Hun hopper op af os når vi holder ham og vil ha fat i hans arme/ben , vi skælder hende ud men det hjælper ikke. Hun slikker ham på hænder og hoved når vi vil vise at det altså er en lille dreng og ille vores kat ( gør det samme når vi holder dengerne vil os gerne kradse i ham hvis hun fik lov. Når han siger den mindste lyd så er hun der med det samme. Men andre gange kan hun ligge og sostilleleg og roligt ved sidEn af. Vi har to hunde og de er vidt forskelllige ang vores sn . Den anden er bare så god og er rolig og er der bare. Nogen der ved hvad vi skal stille op?
Jamen for søren, hun reagerer jo på den ændring der er kommet i flokken. I hundeverdenen, arbejder man sig op for at få en førerposition - det har din baby på intet tidspunkt gjort og alligevel ligger h*n over hundene.
Har du overvejet om au misfortolker hendes sprog?
Vores den største kat, er altid omkring drengen. Hun er den første der når ham om natten og den sidste der går ud fra hans værelse, hun forlader ham først når han snorker.
Da drengen blev født havde vi stadig vores hund, hun blev aflivet da han var 4 måneder. Men hun var også meget over ham, slikkede ham (Hun skal have opfanget hans lugt, hvis hun skal kunne beskytte ham) og lå klods op ad barnevognen. Var der på pletten, bare han vendte sig og det lød lidt underligt.
Er du helt sikker på dine dyr ikke vil have baby indlemmet i gruppen, på deres egen måde, så de kan deltage aktivt i beskyttelsen af den nyfødte?
Det eneste du ikke får noget ud af er skæld ud, du skal have trænet dine dyr i den rigtige adfærd og det får du ikke via en masse menneskeord, råben og korrektion. Det opnår du via gentagen og konstant træning, den samme træning uanset om det er dig, din kæreste, din mor eller andre, træningen skal være konsekvent og gennemgående.
Anmeld