Puttes til natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. februar 2012

Mivsen

Godaften de damer! 

Har brug for nogle gode råd af jer ang putning til natten.

Om dagen når jeg putter bettemand er der ingen problemer, der får han noget at spise, ren ble, sin hue, strømper og dragt på, og så ved han ligesom at nu skal han sove, så falder han i søvn med det samme. 

Men så om aften, har vi ikke rigtig nogle putterutiner, og derfor har vi tit problemer med at få ham til at falde til ro og har af og til nogle hidsig ture med ham.  

Hvordan gør i om aften?

Han er knap 3 måneder.. Han sover godt om dagen, og når han falder i søvn til natten sover han også godt, og kun vågen omkring kl 02.00 for at få flaske..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

Madam Blå

Mivsen skriver:

Godaften de damer! 

Har brug for nogle gode råd af jer ang putning til natten.

Om dagen når jeg putter bettemand er der ingen problemer, der får han noget at spise, ren ble, sin hue, strømper og dragt på, og så ved han ligesom at nu skal han sove, så falder han i søvn med det samme. 

Men så om aften, har vi ikke rigtig nogle putterutiner, og derfor har vi tit problemer med at få ham til at falde til ro og har af og til nogle hidsig ture med ham.  

Hvordan gør i om aften?

Han er knap 3 måneder.. Han sover godt om dagen, og når han falder i søvn til natten sover han også godt, og kun vågen omkring kl 02.00 for at få flaske..

Min datter er 3,5 måned, og vores aftenrutine kører endelig Vi bader, pusler og leger på puslebordet indtil hun er træt, går ind i sengen og giver en aftenflaske mens jeg synger for hende, og lægger hende så i sin tremmeseng og giver sutten og siger godnat. Som regel lægger hun sig til at sove med det samme, men nogle gange der ligger hun og leger med sine hænder inde hun lægger sig. Jeg er inde et par gange for at give hende sutten eller sige godnat - og pludselig så hører jeg hende snorke

Vi bader hver aften, da hun bliver så dejlig træt efter badet, og overgiver sig nemt til søvnen.

Vi har til gengæld et værre hyr med at få hende til at sove om dagen.. Måske man ikke kan have det hele

Anmeld

13. februar 2012

Alexander&Lærke

Giv det tid han er jo ikke så gammel endnu, vores datter fik først en nat rutine da hun var 4-5 md. 

Men begyndt da allerede nu med med noget rutine så han finde ud af havd det handle om. fx nattøj på, nat flaske på sengekanten, god nat sang.

Her foregår det sådan at omkring 18.30 får begge børn bad hver 3 dag ca. og så nattøj på, derefter går jeg op med Lærke når hun lige har sagt gonat til far og storebror og giver hende bryst på min sengekant, nusser hende lidt på kinden og ligger hende ned i senge, hun sover som regl med det samme.

Imens jeg er oppe med Lærke sidde storebror Alexander og far i stuen evt. ser lidt tegnefilm eller læser en gonatbog. Så kommer jeg ned og vi snakke lidt med storebror, omkring halv otte bliver han puttet af en af os.... Derefter går jeg ud og smørre madpakker for så han kan se mig imens og kan så nemmere falde i søvn... 

Anmeld

13. februar 2012

Gaia

I kunne evt. Starte med et aften bad, efter fulgt af en indsmøring i creme. Derefter går i ind på værelset, sigr godnat til diverse bamser og sætter jer i en stol, hvor i giver natflaske og aer evt. Synger/ nynner en godnat sang. 

Vi gjorde det at vi nogle gange badet vores datter. Ikke hver dag da det er hårdt ved huden og unødvenigt når de ikke er ældre? Nå men altså efter badet fik hun en omgang creme på og bagefter sad en af os med hende inde i en læneatol på hendes værelse, med en flaske. Lyset slukket. Når hun havde drukket sad vi lidt med hende og bøvsede af eller bare hyggede uden ord. F.eks. Ved at ae på ryggen. Derefter når vi kunne fornemme tiden var til det blev hun lagt i seng og vi sagde godnat elsker dig, og gik ud. Idag 22 mdr. Kommer hun i bad først, får creme på, så tager hendes far hende på en lille tour rundt i værelset og siger godnat til bamser og bilen i vores carport ( som kan ses fra hendes værelse) derefter hjælper hun med at trække gardinerne for og bliver så lagt i sengen. Så får hun hendes flaske og vi står og venter på hun drikker færdig. Derefter giveer hun os flasken og vi siger godnatm elsker dig. Og går ud. Lyset er slukket fra begyNdelsen.  Tror det er vigtigt, at i finder et ritual som virker for jerr og aom i gør ens hver aften. Og så ellers tro på, at I gør det rigtigt. Det vigtigste er at I er enige og at I gør det samme hver aften, hver dag. håber det gav inspiration. 

Anmeld

13. februar 2012

Mivsen

Tak for jeres råd.. Ved han ikke er så gammel endnu, men synes det synd han blir overtræt og ikke kan falde til ro. 

Og kan se han helt er med på hvad der skal ske om dagen når han skal sove..

Anmeld

13. februar 2012

lycly

Min datter er næsten 7 mdr og vores putte ritual starter omkring 19.30 hvor vi har spist aftensmad. Så kommer hun i bad og i nattøj og så hygger vi på sofaen indtil kl 21 hvor hun bliver puttet for natten. Hun vil ikke sove før nemlig. Men dette forudsætter at hun slet ikke sover mellem 19-21, for hvis hun gør det, så falder hun først i søvn for natten kl 23 (!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.