som kom det til mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

396 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. marts 2009

Tina72

denne her fucking finanskrise- blev fyret i dag.

Jeg er så EDDER rasende, så vanvittig gal. Der er flere ting i det, og svært at skrive i et offentligt forum

Virksomheden jeg er en afdeling under, skal fyrer flere hundrede medarbejder, så måske kan det virke underligt at jeg bliver gal over det - MEN der er bare så meget i det. Jeg er jo i flexjob (fik ny chef sidste sommer) og jeg føler virkelig ikke hun har kigget på hvad det lige nøjagtigt er hun gør. Som flexjobber er jeg ikke dagpenge berrittiget og et par enkelte klik på google vil afsløre at flexjobbere er hårdt ramt her i finanskrisen, og står faktisk uden udsyn til at kunne finde jobs!

Da min arbejdsplads blev opkøbt forrig år var vi 12 ansatte, så skete der en "masse hurtigt" og så var vi 3 tilbage (der er kommet nye til fra andre afdelinger) nå men vores afdeling skulle så fyre 2 og de 2 er taget ud af de 3 som er tilbage af det oprindelige firma- og såååå er der én . Så kunne man da ligeså godt have fyret os alle da de købte firmaet!
Nå men i dag kom min chef med en masse "det er ikke pga din sygdom, dit arbejde eller dine kvalifikationer- kun pga besparelser" ja right- så blev jeg squ gal- jeg synes det er SÅÅÅÅ moralsk forkasteligt at man fyrer en på flexjob!(samtidigt med jeg faktisk har en kollega som er nyansat i 2009)!
Ok min chef og jeg klinger ikke personligt sammen, og har faktisk overvejet længe at tage en snak med hende, men synes faktisk det er hendes ansvar som chef at få styr på sådanne noget. Men så skal hun ikke komme med det pis med at det ikke er pga mig- for det er jo lige netop det som det er! Så stå for fanden ved din beslutning (og så en masse grimme ord).

Nå jeg skulle da bare lige have luft :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Krrr. Fucking lortepis

Jeg vidste ikke at man ikke var dagpenge berretiget som flexjobber Æv æv æv ...

KRAM

Anmeld

20. marts 2009

Tina72

flexjob er skruet sammen på den måde at jeg får fuld løn fra min arbejde, som så får refunderet (i mit tilfælde 3/4 ) af lønnen. Jeg arbejder så 16 timer om ugen. Men da man jo ikke er fuldt tilrådighed "for" arbejdsmarkedet kan man ikke få dagpenge- men derimod ryger ned på sygedagpenge - som man jo kun kan være begrænset på og så i værste fald BISTAND (lyder helt vildt i mine ører). Men som jeg kan forstå (ved at google lidt) så er systemet skruet sådan sammen at mange flexjobs så vil blive taget op til revurdering (dvs jeg måske skal hele møllen igennem igen). Summasumarum- arbejdsgiver skal spare 34,5 mio og jeg får knap 7000 kr om måneden????????!!!!!!!!! Ja rønnebærene er sure :-)

Anmeld

21. marts 2009

karina1980

ej hvor surt, håber ikke du skal hele turen igennem igen

Anmeld

22. marts 2009

JulieE

Hvor er det bare surt, Tina!!! ØV ØV ØV, for noget.... Håber Du slipper rimelig nemt gennem systemet og finder noget andet, som passer til dig!!!

Stort Kram til DIG!!

Julie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.