Jeg prøvede det da jeg ventede den store... En dag jeg bar ude at gå.. Jeg fik ligesom et underligt smæld, blev forskrækket, stod stille og tænkte "pis, vandet er fandmer ikke lige gået MIDT i gågaden!!!"
Og nej, der skete så ikke mere... Kan ikke huske hvornår jeg fødte, efter det, men der gik i hvetr fald dage...
Nummer 2, der mærkede jeg et smæld lige da vandet gik, det var altså helt sikkert vandet der gik, ved det smæld...
Det føltes lidt som en postelastik der bare sprang, og så plask bagefter... Men ikke et voldsomt plask, bare, måske en halv deciliter fostervand kom der...
Det var lidt ubehagligt... Altså det gjorde ikkeondt som sådan, men jeg havde alligevel lyst til at sige av... Jeg havde dog meget kraftige veer samtidig, så jeg var nok rimelig ynkelig i forvejen 
jeg vil lige påpege, at hvis det er dit vand der er gået, eller altså hinden der er sprunget, og din baby er dumpetr godt ned i bækkenet, så er det ikke sikkert der kommer fostervand med ud så længe du ikke er i pressefasen, eller slet ikke har veer....
Så siden du nu er tæt på fødslen, synes jeg du skal tage og ringe til fødegangen, og spørger om du kan blive undersøgt for om det skulle være hinderne der er gået...
også fordi hvis det er det, så kan der jo godt være en bakteriel risiko for både dig og baby, hvis du nu ikke går i fødsel...
Anmeld