Hjælp til stop at gavestrøm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

419 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. februar 2012

Anonym trådstarter

Ved ikke om jeg kender nogle her inde, derfor ano.

Sagen er den at farmor og farfar giver vores søn gaver hver gang de ser ham og det er ikke bare én lille ting, nej det er flere gaver på en gang. Nu er der nok nogle der vil mene at det ikke er et problem, men for det første er det ofte meget grimt tøj eller legetøj der bare er det rene skrammel. Syntes det er synt de bruger penge på noget han ikke kommer til at bruge.

For det andet syntes jeg det er forkert at han skal have gaver hver gang de ser hinanden. Jeg syntes ikke at han skal have lyst til at se dem fordi de giver gaver, men fordi han godt kan lide at være sammen med dem. Jeg har givet ydtryk for dette inden jeg blev gravid og de var enige med mig i at vores barn ikke skulle have gaver i tide og utide - det har det så bare glemt igen 

Jeg bliver nød til på en pæn måde at få dem til at lade være med alle de gaver, men jeg ved ikke hvordan? Vores søn er snart 6 mdr. så jeg tør slet ikke tænke på hvormeget skrammel vi har i huset når han bare bliver et år  vi ser dem nemlig min 1 gang i ugen.

Nu er der nok nogle der syntes det er lidt mærkeligt at jeg syntes dette er et problem, men jeg håber alligevel at I vil give mig et råd til hvordan jeg skal takle det og ikke om hvor vidt det er et problem eller ej. 

På forhånd mange tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

Nessie

Jeg synes godt at du kan sige på en pæn måde, at I er glade for at de vil give ham gaver, men at det er lidt overvældende at han skal have gaver hver gang I ses, og (som du selv skriver) at han jo helst skulle blive glad for at komme der pga. dem, og ikke gave-flowet.

Vores dreng får også gaver af bedstemor og bedstefar hver gang de kommer forbi, men det sker nu heller ikke ret tit, da de bor et stykke væk. Har også sagt til dem at de ikke behøver, men den fes vist ikke ind  Men gider ikke gøre mere ud af det, da vi ser dem så sjældent

Anmeld

12. februar 2012

Moms

Vi har samme overbevisning som jer.

Vi har hurtigt fået lavet en børneopsparing og en konto.

Hvis de vil give, må de sætte penge ind der - færdig.

Så længe barnet er så lille, fatter det jo ikke, det får gaver, så hvorfor så bruge de penge på - ja skrammel er meget af det.

Prøv at samle det sammen, som de har givet og vis dem det i en stor dynge.

Giv dem et fint kort med kontonummeret på - gaver ja tak - men på kontoen tak ...

Moms

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Jeg synes godt at du kan sige på en pæn måde, at I er glade for at de vil give ham gaver, men at det er lidt overvældende at han skal have gaver hver gang I ses, og (som du selv skriver) at han jo helst skulle blive glad for at komme der pga. dem, og ikke gave-flowet.

Vores dreng får også gaver af bedstemor og bedstefar hver gang de kommer forbi, men det sker nu heller ikke ret tit, da de bor et stykke væk. Har også sagt til dem at de ikke behøver, men den fes vist ikke ind  Men gider ikke gøre mere ud af det, da vi ser dem så sjældent

Syntes vi har forsøgt, men vi har åbenbart ikke været tydelige nok i vores budskab 

Er bare ved at være træt af at det er noget der fylder meget for mig og jeg bliver irreteret over!

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

Moms skriver:

Vi har samme overbevisning som jer.

Vi har hurtigt fået lavet en børneopsparing og en konto.

Hvis de vil give, må de sætte penge ind der - færdig.

Så længe barnet er så lille, fatter det jo ikke, det får gaver, så hvorfor så bruge de penge på - ja skrammel er meget af det.

Prøv at samle det sammen, som de har givet og vis dem det i en stor dynge.

Giv dem et fint kort med kontonummeret på - gaver ja tak - men på kontoen tak ...

Moms

Ha ha god idé, kunne være vi skulle prøve det med bunken  For ja drengen gider ikke ret meget af det.

Det værste er bare at da jeg lige havde født sagde farmor at de ikke ville gå og købe tøj, men heller give nogle penge af og til så kunne vi også købe det vi ville have. Og siden da er det bare veltet ind med tøj der overhovede ikke er vores smag, hvis det da så bare var det 

Føler mg simpelthen SÅ utaknemlig, for de gør det i den bedste mening, men det er bare en kæmpe irretation for mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.