Vaske tøjet - pakke taske - gøre værelse klar mm.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

785 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. februar 2012

Mor til Frederic og Freya

Hvor begynder man lige på det? 

Med Frederic for snart 4 år siden, var vi midt i flytterod - så kan slet ikke huske det...

Er selv i uge 30 (29+3)...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

De3Guldklumper

Mor til Frederic skriver:

Med Frederic for snart 4 år siden, var vi midt i flytterod - så kan slet ikke huske det...

Jeg ville så småt begynde at vasketøjet og gøre et evt. værelse klar med pusleplads, lægge tøjet på plads og hvad der ellers skal ligge inden for rækkevidde

Tasken ville jeg ikke pakke før en 14 dages tid inden termin - vel og mærket at du gik til termin sidst så er sansynligheden for det denne gang nok også stor Men købe lidt ind til den kan man jo godt, alt bind osv.

Husk du selv skal have tøj, dyne osv med til denne lille denne gang. Jeg anbefaler derfor at du tager jo sæt babysengesæt med. et der er på dynen når i tager aftsed og et til at skifte med inden i tager hjem igen

Anmeld

12. februar 2012

Dorthe77

Jeg er 32+2 og tøjet er vasket, værelset er næsten klar. Tasken er dog ikke pakket endnu, har kun gjort mig tanker om, hvad der skal med. Om det er alt for tidligt, aner jeg ikke. Har bare slet ikke kunne lade være ;-) Det er vel en del af redebyggeriet

Anmeld

12. februar 2012

JH12

Lurer da lige med her..

Er selv i 27+4 og første gangs gravid, og det kunne da være rart at se hvornår andre er klar - jeg synes der er mange ting at holde styr på, og man skal have klaret..

Men i tilfælde af man går tiden fuldt ud, skulle der jo også gerne være lidt at lave når man skal på barsel - medmindre man er alt for træt selvfølgelig

Anmeld

12. februar 2012

Pylle3 skriver:

Jeg ville så småt begynde at vasketøjet og gøre et evt. værelse klar med pusleplads, lægge tøjet på plads og hvad der ellers skal ligge inden for rækkevidde

Tasken ville jeg ikke pakke før en 14 dages tid inden termin - vel og mærket at du gik til termin sidst så er sansynligheden for det denne gang nok også stor Men købe lidt ind til den kan man jo godt, alt bind osv.

Husk du selv skal have tøj, dyne osv med til denne lille denne gang. Jeg anbefaler derfor at du tager jo sæt babysengesæt med. et der er på dynen når i tager aftsed og et til at skifte med inden i tager hjem igen

Vi mangler lagen og sengetøj på dyner og i vuggen + sengen. 

Puslebord har hun arvet fra storebroen, så det står stort set klar..

Ammetøjet ligger vasket og klar i mit skab.

Frederic kom ud ved pks pga tværleje og lillesøster skal også ud ved pks. Ved at vi allerede nu skal være indlagt i 5-6 dage, først 2 dage på barsels afd og resten på storken (normalt ville man være kommet hjem eller på 'hotelet' hvis alt er gået som planlagt) men vil komme på storken hvor der er hjælp 24-7...

Anmeld

12. februar 2012

Dorthe77 skriver:

Jeg er 32+2 og tøjet er vasket, værelset er næsten klar. Tasken er dog ikke pakket endnu, har kun gjort mig tanker om, hvad der skal med. Om det er alt for tidligt, aner jeg ikke. Har bare slet ikke kunne lade være ;-) Det er vel en del af redebyggeriet

Så kan jeg jo godt lige trække den nogle uger endnu... Har slet ikke det der redebyggeri, mere ting af praktiske grunde... Går af 4 uger før termin, hvis jeg for lov at arbejde så længe...

Anmeld

12. februar 2012

Joyce skriver:

Lurer da lige med her..

Er selv i 27+4 og første gangs gravid, og det kunne da være rart at se hvornår andre er klar - jeg synes der er mange ting at holde styr på, og man skal have klaret..

Men i tilfælde af man går tiden fuldt ud, skulle der jo også gerne være lidt at lave når man skal på barsel - medmindre man er alt for træt selvfølgelig

Det gør du bare...

Vi fandt noget større at bo i 14 dage før han skulle ud, så vi havde lidt travlt... 

En del praktiske ting (barnevogn - seng - vugge - kravlegård - legetæppe mm.) har hun jo arvet fra sin storebror, så det var nemt nok - men mere alt det lyserøde der skal til....

Anmeld

12. februar 2012

Dorthe77

Så kan jeg jo godt lige trække den nogle uger endnu... Har slet ikke det der redebyggeri, mere ting af praktiske grunde... Går af 4 uger før termin, hvis jeg for lov at arbejde så længe...

Jeg går hjemme og har gjort det længe, så har stille og roligt bygget rede. Især efter hver scanning vi har været til. Tror også jeg er i så god tid, fordi jeg frygter jeg pludselig slet ikke kan noget pga mit bækken , og synes det vil være synd for kæresten at skulle stå med det hele selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.