Av mit haleben!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.036 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. februar 2012

LSM

Jeg er gravid og 16+2 idag, har de sidste uger været øm ved mit haleben, ikke noget af betydning, har bare kunne mærke det var ømt når jeg sad.

Men men men, idag gled jeg selvfølgelig ned af trapperne her hjemme og slog mit haleben på stort set hver eneste trin.
AV for søren det gjorde ondt, nu ligger jeg har på sofaen og har en del ondt,

så ville egentlig høre jer om i ved om man har større risiko for at brække/forstue halebenet når man er gravid?
Bækkenet er jo ved at udvide sig til fødsel?

Har overvejet at ringe til skadestuen, men alligevel ikke for de gør jo alligevel ikke noget ved det., men på den anden side kunne det være rart at vide om der er sket noget eller om det bare er slaget.

Hva ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

EKBJ

LSM skriver:

Jeg er gravid og 16+2 idag, har de sidste uger været øm ved mit haleben, ikke noget af betydning, har bare kunne mærke det var ømt når jeg sad.

Men men men, idag gled jeg selvfølgelig ned af trapperne her hjemme og slog mit haleben på stort set hver eneste trin.
AV for søren det gjorde ondt, nu ligger jeg har på sofaen og har en del ondt,

så ville egentlig høre jer om i ved om man har større risiko for at brække/forstue halebenet når man er gravid?
Bækkenet er jo ved at udvide sig til fødsel?

Har overvejet at ringe til skadestuen, men alligevel ikke for de gør jo alligevel ikke noget ved det., men på den anden side kunne det være rart at vide om der er sket noget eller om det bare er slaget.

Hva ville i gøre?

Hvis det er brækket så har du så ondt at du ingen gang kan gå, sidde eller ligge!! du er slet ikke i tvivl!! 

-det kan godt være forstuet men så kan du alligevel ikke gøre andet ved det end at få en varmepude på. 

jeg taler af erfaring, gik i 3 år med et bækken der sad skævt. 

Anmeld

12. februar 2012

LSM

EKBJ skriver:

Hvis det er brækket så har du så ondt at du ingen gang kan gå, sidde eller ligge!! du er slet ikke i tvivl!! 

-det kan godt være forstuet men så kan du alligevel ikke gøre andet ved det end at få en varmepude på. 

jeg taler af erfaring, gik i 3 år med et bækken der sad skævt. 

Av av av stakkels dig og så i 3 år

Kan sagtens gå, men er dog en del øm også bare når jeg sidder/ligger
men synes jeg har hørt man godt kan gå selvom det er brækket, men det kan måske være forskelligt alt efter hvor på halebenet bruddet sidder?
Men håber da bare det "bare" er slaget eller at det er forstuvet,
Men for søren det er ømt av av

Anmeld

12. februar 2012

L&V

LSM skriver:

Av av av stakkels dig og så i 3 år

Kan sagtens gå, men er dog en del øm også bare når jeg sidder/ligger
men synes jeg har hørt man godt kan gå selvom det er brækket, men det kan måske være forskelligt alt efter hvor på halebenet bruddet sidder?
Men håber da bare det "bare" er slaget eller at det er forstuvet,
Men for søren det er ømt av av

Tænker om det måske er din iskias nerve der har gjort ondt? Det kan nemlig godt føles som halebenet, men når du nu er faldet ned gør det jo selfølgelig nok os ondt der. Stakkels dig:-(

Anmeld

12. februar 2012

LSM

Månsson skriver:

Tænker om det måske er din iskias nerve der har gjort ondt? Det kan nemlig godt føles som halebenet, men når du nu er faldet ned gør det jo selfølgelig nok os ondt der. Stakkels dig:-(

Hvorfor skulle det være den der har gjort ondt?
Tænker mange bliver øm ved halebenet under gravíditet da bækkenet jo giver sig.

Men det kan da godt være det har været den nerve jeg har mærket

Anmeld

12. februar 2012

Moms

Tag til kiropraktor og bliv tjekket!

Det er så vigtigt, når man er faldet.

Hvis noget "sidder skævt" bliver det bare værre og værre med muskelspændinger og flere smerter. Det har du absolut ikke brug for, når du er gravid.

I mellemtiden skal du bruge is. Frosne ærter el. lign. på det ømme sted 10 min af gangen hver 2. time. Obs ikke direkte på huden selvfølgelig.

Jeg taler af erfaring!

Moms

Anmeld

12. februar 2012

LSM

Moms skriver:

Tag til kiropraktor og bliv tjekket!

Det er så vigtigt, når man er faldet.

Hvis noget "sidder skævt" bliver det bare værre og værre med muskelspændinger og flere smerter. Det har du absolut ikke brug for, når du er gravid.

I mellemtiden skal du bruge is. Frosne ærter el. lign. på det ømme sted 10 min af gangen hver 2. time. Obs ikke direkte på huden selvfølgelig.

Jeg taler af erfaring!

Moms

Tak for de gode råd

Så må jeg se om jeg ikke kan få en tíd
hos en kiropraktor en af de nærmeste dage hvis det bliver ved med at gøre ondt.
Ringer nok ihvertfald lige til min læge i morgen tidlid hvis jeg fortsat har ondt

Anmeld

12. februar 2012

Moms

LSM skriver:

Tak for de gode råd

Så må jeg se om jeg ikke kan få en tíd
hos en kiropraktor en af de nærmeste dage hvis det bliver ved med at gøre ondt.
Ringer nok ihvertfald lige til min læge i morgen tidlid hvis jeg fortsat har ondt

Jeg vil ikke være anmasende, men jeg taler af erfaring.

Det kan godt holde op med at gøre ondt - og så stadig være galt! Så kommer det bare snigende og bliver værre og værre.

Jeg faldt på en trappe og da jeg for alvor fik problemer havde jeg helt glemt det fald, som havde slået mit bækken helt skævt.

De almen praktiserende læger har sjældent forstand på rygsøjlen - jeg vil tro, han siger til dig, at du skal se tiden an. Husk du har ikke brug for en henvisning til kiropraktor.

Nu skal jeg nok lade være med at presse mere

God bedring og held og lykke

Moms

Anmeld

12. februar 2012

LSM

Moms skriver:

Jeg vil ikke være anmasende, men jeg taler af erfaring.

Det kan godt holde op med at gøre ondt - og så stadig være galt! Så kommer det bare snigende og bliver værre og værre.

Jeg faldt på en trappe og da jeg for alvor fik problemer havde jeg helt glemt det fald, som havde slået mit bækken helt skævt.

De almen praktiserende læger har sjældent forstand på rygsøjlen - jeg vil tro, han siger til dig, at du skal se tiden an. Husk du har ikke brug for en henvisning til kiropraktor.

Nu skal jeg nok lade være med at presse mere

God bedring og held og lykke

Moms

Endnu en gang tak

Ringer nu stadig til læge i morgen lige og snakker med hende,
men kan da vidst høre på det hele jeg må afsted til kiroprakter, ville være så surt at komme til at døje med det, hvis det skulle være slået skævt

Anmeld

12. februar 2012

L&V

LSM skriver:

Hvorfor skulle det være den der har gjort ondt?
Tænker mange bliver øm ved halebenet under gravíditet da bækkenet jo giver sig.

Men det kan da godt være det har været den nerve jeg har mærket

Fordi at den er der langt flere der får ondt i da trykket mellem bækken, baby osv påvirker den utrolig meget. Halebenet skal der jo tryk til at forstue så det sker oftere ved fødslen og ikke graviditeten, men kan selvfølgelig ske. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.