Lønforhandling?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.391 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg går og ligger i ovnen til en ordenlig gang lønforhandling.

Jeg har været på mit job i et år nu og jeg klarer det HELT VILDT godt. SÅ er det ikke engang lyv.

Mine kollegaer, mine brugere, mine afdelinger. De er ellevilde. Jeg har rationaliseret og fået omkostningerne ned.

Alligevel, sidder jeg med afdelingens aller mindste løn. Det er mega træls.

(som så ikke er verdens allerdårligste løn) men jeg er bare træt, at lave mest og få mindst på lønseddelen, hvis I forstår?

Nu er det sådan at jeg har ridset punkterne op, til min chef. Skal jeg sende til min chef, som OPLÆG til lønforhandling, eller skal jeg bede om lønforhandling (min tætteste kollega, der støtter 120% op om en lønstigning tager med til forhandling) også gemme mine nedskrevne punkter som es'er i ærmet til forhandlingen?... Mmm...

Jeg sender mailen til ham, inden jeg går idag

Men hvad siger I? Hvad ville I gøre?
Jeg har aldrig været længe nok på et job, til at jeg har kunnet få lønforhandling... Men her er jeg og her bliver jeg i hvertfald længe endnu. Vil bare gerne have flere 5ører på kontoen

Help Me plz...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2009

Bastian

Jeg har aldrig prøvet at forhandle direkte. Jeg er ansat i det offentlige, og det er min tillidsrepræsentant fra Dansk Magisterforbund, som har taget forhandlingen efter et møde med mig. Men stod jeg i din situation, ville jeg bede om lønforhandling og gemme punkterne til der.

Anmeld

20. marts 2009

fam.4xc

Bastian skriver:

Jeg har aldrig prøvet at forhandle direkte. Jeg er ansat i det offentlige, og det er min tillidsrepræsentant fra Dansk Magisterforbund, som har taget forhandlingen efter et møde med mig. Men stod jeg i din situation, ville jeg bede om lønforhandling og gemme punkterne til der.

jeg er helt enig

Anmeld

20. marts 2009

Moderator

NU har jeg snakket med alle mine tætteste kollegaer i summe-møder på gangen. Jeg har vist dem, hvad jeg skriver og de bakker mig 100% op og har skrevet under på min anmodning om mere i løn

Så jeg har besluttet at jeg sender det til begge mine chefer inden jeg går, så de har det til weekenden

Så må jeg se, hvad deres næste træk er i ugen der kommer

Men ALLE mine kollegaer bakker mig op Det er rigtig skønt. De siger at der er ikke et ord, af det jeg har skrevet, der ikke passer Så det er jo dejligt.

Anmeld

20. marts 2009

Rasmine

Vil det sige du har en underskriftsindsamling på at du skal have mere i løn?
Måske en lidt underlig måde at "forhandle" løn på, har jeg aldrig hørt om!

Anmeld

20. marts 2009

Rasmine

Zafir skriver:

NU har jeg snakket med alle mine tætteste kollegaer i summe-møder på gangen. Jeg har vist dem, hvad jeg skriver og de bakker mig 100% op og har skrevet under på min anmodning om mere i løn

Så jeg har besluttet at jeg sender det til begge mine chefer inden jeg går, så de har det til weekenden

Så må jeg se, hvad deres næste træk er i ugen der kommer

Men ALLE mine kollegaer bakker mig op Det er rigtig skønt. De siger at der er ikke et ord, af det jeg har skrevet, der ikke passer Så det er jo dejligt.

PS; hvis de(kolleger) var uenige, tror du så på at de ville sige det?
Folk er nu engang ikke SÅÅÅÅ ærlige når det kommer til stykket, mener jeg.

"Hvordan går det"?
-"Fint"

Du ved overfladisk snak!

Jeg ville bestemt ikke sende noget til chefen, jeg ville tage snakken F2F, og derefter fremlægge mine punkter, for hvorfor jeg skulle have mere i løn.
Synes det virker som om du er bange, i og med du sender det til dem via mail.

Anmeld

20. marts 2009

Drengenesmor

Jeg er gammel TR godt nok i det off. men uanset så synes jeg det er en dårlig idé at sende dine argumenter til ham forinden.

Det er DIN trumf, din trumf som skal sætte ham på en prøve, han skal ikke nå at forberede sit modargument først.

Så blot bed om en lønforhandling samtale. Så får du den, og hav en TR med, som kender til funktions- og resultatløn.

Anmeld

20. marts 2009

Moderator

Mebach skriver:

Vil det sige du har en underskriftsindsamling på at du skal have mere i løn?
Måske en lidt underlig måde at "forhandle" løn på, har jeg aldrig hørt om!

Det er fordi min ansættelse er meget anderledes end alle andre i huset. Det er svært at forklare, hvordan det hænger sammen her, vi er ikke som en normal offentilig instition og derfor gør jeg det på denneher måde.

Det er ikke en underskriftsindsamling, men det er mine nærmeste kollegaer, som jeg har snakket med det om, der har opfordret mig, til at skrive at de bakker mig op.

Anmeld

20. marts 2009

Moderator

Mebach skriver:

PS; hvis de(kolleger) var uenige, tror du så på at de ville sige det?
Folk er nu engang ikke SÅÅÅÅ ærlige når det kommer til stykket, mener jeg.

"Hvordan går det"?
-"Fint"

Du ved overfladisk snak!

Jeg ville bestemt ikke sende noget til chefen, jeg ville tage snakken F2F, og derefter fremlægge mine punkter, for hvorfor jeg skulle have mere i løn.
Synes det virker som om du er bange, i og med du sender det til dem via mail.

Og ja, jeg tror de er 100% ærlige Vi har et godt team

Anmeld

20. marts 2009

Moderator

Jeg er gammel TR godt nok i det off. men uanset så synes jeg det er en dårlig idé at sende dine argumenter til ham forinden.

Det er DIN trumf, din trumf som skal sætte ham på en prøve, han skal ikke nå at forberede sit modargument først.

Så blot bed om en lønforhandling samtale. Så får du den, og hav en TR med, som kender til funktions- og resultatløn.

HVis jeg tager en bisidder med, så jeg min tætteste kollega, der har været her i årevis. Jeg kender ikke min TR særlig godt og han sidder ikke i samme hus som jeg.

Og jeg har også ekstra trumfer, jeg kan sætte på, når det kommer til stykket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.