Anonym skriver:
Ja det er hvad jeg er.. sad og læste om det og tog en test.. jeg kan sige ja til ALLE spørgsmålene.. 
Jeg kan ikke tabe mig fordi jeg bare overspiser og trøste spiser.. hvordan kommer jeg ud over det psykisk og stopper med alt det overspiseri??
Idag skulle jeg bare have noget sødt.. så da min kæreste smuttede kort tid uden for gik jeg ud i vores udhus.. her har jeg lagt en masse ud til min søns fødselsdag som jeg har købt der skulle bruges til den dag og jeg åd 150 gram toblerone

Men nu har jeg det godt igen
Jeg vil ud af det her, have det godt med mig selv og tabe mig.. og være det forbilled for min søn som jeg burde..
Ej hvor er jeg ked!!!!
Kæmpe stort kram til dig fra mig. Det er ikke længe siden jeg var samme sted som dig
Og jeg mangler stadig at tabe rigtig mange af de kg som jeg fik med efter det.
Jeg vil anbefale dig at læse bogen: "Plus minus balancen" af Julia Vøldan. Den kan ikke købes mere, men kan lånes på biblioteket. Det er MEGET hippie-agtigt og meget langhåret, men man kan selv lidt vælge ud hvad der passer en og hvad der ikke gør. Men jeg lover dig for at det virker. Hun har ret i rigtig mange af de ting hun skriver. Det er en tynd bog og let læst 
Nå ja, og så hjalp det mig meget at vide, at når man skal holde op med sukker, så er det en reel afhængighed ligesom med cigaretter fx. Så du er ikke svag fordi du ikke har kunnet indtil nu, for det er heltl reelt hårdt! Men det kan lade sig gøre. Det man skal vide er at sukker går ind og påvirker dit blodsukker helt utroligt meget, så ikke nok med at sukker feder i sig selv, det gør dig også ustabil og irritabeel, trist osv., men det påvirkede blodsukker gør også at du spiser mere end du ellers ville gøre af mad i øvrigt. Man kan vælge at trappe ned eller man kan vælge en kold tyrker mht sukkeret. Jeg valgte en kold tyrker. Det er vigtigt at holde sig for øje at abstinenserne topper på dag 1 uden sukker, så hvis du bare kommer igennem den så bliver det ikke værre. På dag 4 om morgenen når du vågner er det overstået og du vil have det godt igen. Måske vil du stadig have trang til at spise søde sager, men du vil ikke have den der fysiske trang hvor kroppen skriger på det og du vil mærke at du har det bedre og er mere stabil og i balance. Du skal sørge for at spise noget mindst hver 4 time så dit blodsukker hele tiden er stabilt. Det hjalp mig meget at vide at der var den afgrænsede tid på det og at det ville gå over igen. Jeg ved ikke hvordan andre har det, men pt tør jeg ikke spise sukker igen, for jeg er sikker på at så falder jeg i igen, men det er nok individuelt hvordan man har det med det.
Det hjalp også mig meget at få klarlagt hvad der var årsagen til min overspisning.

Anmeld