Cyklus vs. ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.564 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. marts 2009

MaleneG

Nu har jeg et i stykke tid prøvet at sidde med alle de der "fancy" ægløsnings beregner, og kan simpelthen ikke få dem til at passe. Så derfor er mit spørgsmål egentlig, hvordan ser jeres cyklus ud, samt ægløsning?

Min cyklus ser således ud:
Menstruation start. 7/3 Menstruation slut. 14/3
Der går præcis 3 uger mellem hver cyklus, og min menstruation vare altid 7 dage præcist.
Når jeg så sidder og prøver ægløsnings beregningerne, siger de alle at jeg har ægløsning, når jeg stadig er i fuld gang med menstruationen.

Nogen med erfaringer for dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2009

PrincessQ

Hejsa,

Jeg prøvede lige at google en af de der udregninger for hvor når du skal have ÆL den viste at du ved de oplysninger du har givet skulle have ÆL fra d. 19. - 23. marts linket er her.. http://www.nordica.org/composite-395.chtm

Din cyklus lænde er 28 dage, 1 uge hvor du bløder og 3 uger du ikke gør (hvis jeg har forstået dig rigtigt?

For mig at se har du faktisk ÆL nu..

Håber du kan bruge det til noget..

Men hvis du er i tvivl om hvornår det er kan du jo prøve at ÆL teste? Tror nemlig godt det kan lade sig gøre at have ÆL under mens, men er ikke helt sikker..

Anmeld

20. marts 2009

MaleneG

Tusind tak for dit svar
for de andre teste jeg har taget, siger jeg skulle have ægløsning fra den 11-15 marts, men der ville jeg jo stadig have min menstruation.

Anmeld

20. marts 2009

mifune

MaleneG skriver:

Nu har jeg et i stykke tid prøvet at sidde med alle de der "fancy" ægløsnings beregner, og kan simpelthen ikke få dem til at passe. Så derfor er mit spørgsmål egentlig, hvordan ser jeres cyklus ud, samt ægløsning?

Min cyklus ser således ud:
Menstruation start. 7/3 Menstruation slut. 14/3
Der går præcis 3 uger mellem hver cyklus, og min menstruation vare altid 7 dage præcist.
Når jeg så sidder og prøver ægløsnings beregningerne, siger de alle at jeg har ægløsning, når jeg stadig er i fuld gang med menstruationen.

Nogen med erfaringer for dette?

dvs du har syklus på 21 dage. eggløsningen skal være ca fjorten dage inden første dag på neste mens, så du kan sagtens have æl siste dag af mens

Anmeld

20. marts 2009

mifune

Obs, syklus er dagene mellom første dag mens fra periode til periode. Derfor mener jeg du har en syklus på 21 dage. Men hvis du tæller først efter din mens er ferdig, så blir det fire ugers periode...Men en god huskeregel er at æl alltid ligger ca fjorten dage inden næste forventede mens.

Anmeld

20. marts 2009

PrincessQ

Hvis du får mens d. 7. og bløder i en uge derefter går der 3 uger hvor du IKKE bløder og så får du din mens igen, er din cyklus 28 dage. dvs du får mens, så går der i alt 28 dage til du får mens igen.

Hvis der kun er 2 uger hvor du IKKE bløder er din cyklus 21 dage. dvs du får mens, så går der i alt 21 dage til du får mens igen.

Har forstået at det var 1 uge hvor du bløder og 3 uger hvor du ikke gør og det er det jeg har svaret ud fra

Anmeld

20. marts 2009

MaleneG

Så nu begynder det at blive forvirrende igen
Min menstruation sluttede D. 14/2. Så begynde den igen 7/3. og sluttede så igen D. 14/3. Så hvis jeg tager fra den dag af min menstruation slutter og til den begynder igen så må der jo gå 4 uger så vidt jeg regne mig frem til.
Jeg prøver at købe en ægløsnings test i dag, og så må vi se om den er der
for nu bliver jeg lidt i tvivl om hvorvidt min cyklus hedder 21 dage, eller 28 dage. For det er jo 21 dage uden jeg bløder, men det er 28 dage, hvis jeg bløder ?

Anmeld

20. marts 2009

PrincessQ

MaleneG skriver:

Så nu begynder det at blive forvirrende igen
Min menstruation sluttede D. 14/2. Så begynde den igen 7/3. og sluttede så igen D. 14/3. Så hvis jeg tager fra den dag af min menstruation slutter og til den begynder igen så må der jo gå 4 uger så vidt jeg regne mig frem til.
Jeg prøver at købe en ægløsnings test i dag, og så må vi se om den er der
for nu bliver jeg lidt i tvivl om hvorvidt min cyklus hedder 21 dage, eller 28 dage. For det er jo 21 dage uden jeg bløder, men det er 28 dage, hvis jeg bløder ?

Det er fra den dag du begynder at bløde og så til du igen begynder at bløde der er din cyklus.

Det er incl de dage du bløder, det er en del af din cyklus.. de 7 dage du bløder skal altså tælles med i længden på cyklus.

Håber ikke det er alt for forvirrende..

Anmeld

20. marts 2009

MaleneG

hehe nej nu forstod jeg den endelig. Troede det var fordi man kun skulle tælle de dage uden for menstruationen. men så passer det jo meget fint med at det er her omkring den er der
mange tak

Anmeld

20. marts 2009

PrincessQ

Ja hvis alle de der online teste passer så er det rigtigt nok at det er nu

Jeg har selv meget sen ÆL og har haft meget ud af at teste for hvornår det er med ÆL-teste. Sidste mens startede d. 15. februar, fik positiv ÆL-test d. 10. marts og min mens er endnu ikke startet (har laaaang cyklus) men det havde jeg ikke været klar over hvis ikke jeg havde testet det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.