Maven vokser... laaaaangsomt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.191 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. februar 2012

Blirnokaldrigfru

Hvordan voksede jeres mave? Hurtigt? Langsomt? For nu har min mave-omkreds været ca. det samme i snart 3 uger?? er det normalt? har stadig bare sådan en lille tut-mave :/ bliver bekymret for om tøsen vokser som hun skal - men jeg mærker spark hver dag? og nogle gange kan det endda føles som om det er helt oppe under navlen - hvor livmoderen først skulle nå i uge 20 - jeg er i uge 17?

Nogle der har prøvet at de næsten ikke vokser, men alt er rigtigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

lycly

Altså, her er jeg 25+0 og en uge tidligere kunne man absolut intet ane. Og jeg fik en rask og stor pige ud Håber det måske kan berolige dig lidt ?

Anmeld

10. februar 2012

Blirnokaldrigfru

Det kan det bestemt - tak fin mave  har også læst man vokser individuelt og alt det der - men da lidt surt snart at være halvvejs og ikke rigtig vokse men så kan det være jeg holder strækmærkerne væk

Anmeld

10. februar 2012

Levi&LilysMor

Hvordan voksede jeres mave? Hurtigt? Langsomt? For nu har min mave-omkreds været ca. det samme i snart 3 uger?? er det normalt? har stadig bare sådan en lille tut-mave :/ bliver bekymret for om tøsen vokser som hun skal - men jeg mærker spark hver dag? og nogle gange kan det endda føles som om det er helt oppe under navlen - hvor livmoderen først skulle nå i uge 20 - jeg er i uge 17?

Nogle der har prøvet at de næsten ikke vokser, men alt er rigtigt?

Hvis du er meget bekymret kan du snakke med din jordemoder og høre efter en scanning ellers må du selv betale for en...

Men det er meget forskelligt hvordan maven vokser, min voksede ligeså stille og roligt, kan lige finde et billede af min mave dengang  men jeg ente altså med en stor mavse og en sund og rask dreng. Skal lige siges at ikke alle får en kæmpe mave, nogle får kun en lille strut mave faktisk...

Her er jeg 20+0

Anmeld

10. februar 2012

lycly

Frk P. skriver:

Det kan det bestemt - tak fin mave  har også læst man vokser individuelt og alt det der - men da lidt surt snart at være halvvejs og ikke rigtig vokse men så kan det være jeg holder strækmærkerne væk

Jeg var også rigtig øv over at jeg skulle vente så længe med at kunne vise en mave, men jeg endte med ikke at være særlig stor til sidst og derfor stadig meget mobil. Så det er fordelen ved at skulle vente så længe

Anmeld

10. februar 2012

Blirnokaldrigfru

LevisMor skriver:

Hvis du er meget bekymret kan du snakke med din jordemoder og høre efter en scanning ellers må du selv betale for en...

Men det er meget forskelligt hvordan maven vokser, min voksede ligeså stille og roligt, kan lige ligge et billede ind fra den gang jeg var i uge 17  men jeg ente altså med en stor mavse og en sund og rask dreng. Skal lige siges at ikke alle får en kæmpe mave, nogle får kun en lille strut mave faktisk...

Jeg skal til MD scanning d. 1 marts, så tænker at jeg kan få svar der? og når jeg mærker liv, og ikke har ondt? så burde jeg ikke være bekymret vel?

Men nej, i har begge ret - man vokser jo forskelligt Synes bare 3 uger uden en eneste cm er længe??

Anmeld

10. februar 2012

Blirnokaldrigfru

LunaLykke skriver:

Jeg var også rigtig øv over at jeg skulle vente så længe med at kunne vise en mave, men jeg endte med ikke at være særlig stor til sidst og derfor stadig meget mobil. Så det er fordelen ved at skulle vente så længe

Ja!! Helt sikkert!! så egentlig passer det også mig fint, at jeg stadig kan bukke mig og den slags men man føler sig så mærkelig, når man kigger på babytøj og ingen kan se hvorfor man gør det

Anmeld

10. februar 2012

Levi&LilysMor

Frk P. skriver:

Jeg skal til MD scanning d. 1 marts, så tænker at jeg kan få svar der? og når jeg mærker liv, og ikke har ondt? så burde jeg ikke være bekymret vel?

Men nej, i har begge ret - man vokser jo forskelligt Synes bare 3 uger uden en eneste cm er længe??

Jo der får du bestemt svar

Men det er jo godt du mærker liv hver dag, så ved du der ikke er noget galt hvert fald  Man bekymrer sig altid for meget, gjorde jeg selv dengang, du skal bare tro på baby har det godt, for det havde den vel til NF ?

Anmeld

10. februar 2012

Blirnokaldrigfru

LevisMor skriver:

Jo der får du bestemt svar

Men det er jo godt du mærker liv hver dag, så ved du der ikke er noget galt hvert fald  Man bekymrer sig altid for meget, gjorde jeg selv dengang, du skal bare tro på baby har det godt, for det havde den vel til NF ?

Ja det havde den, og fik risiko tal på 1:21000, og var til kønsscanning 2 uger senere, hvor hun tjekkede de ting hun kunne, og der så alt også fint ud men de sk*** hormoner sætter vidst gang i en ny bekymring efter den anden Men rart at "snakke" med nogen om det, som selv har prøvet det Kæresten ligner et stort spørgsmålstegn når jeg snakker med ham om den slags

Anmeld

10. februar 2012

Eliza

min mave tog det altså os stille og roligt helt frem til uge 28.. lille manden har det super og tar på som han skal, så tror ikke du skal være bekymret.. det gik så til gengæld os stærk derefter.. og nu 40+3 er der da kommet en "lille" fin bule..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.