sove igennem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.189 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. marts 2009

Anonym trådstarter

Hvornår sov jeres børn igennem?
Min pige er fra okt 2007 og sover stadig ikke igennem... vågner en 5-6 gange og vil ha sutten... tænker vi måske for hurtigt har givet hende sutten og nu regner hun bare med at vi kommer og putter den i hendes mund... hun ligger i søvne og græder efter den - og hvis vi ikke når at gi hende den vågner hun´helt op og er svær at få til at sove...
hvad skal vi gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2009

Cris

Har du ikke fået lyst til at droppe sutten? I den alder har de ikke længere suttebehov, det er mest en vanne. Hvis I bruger det som tryghed, så kan du stille og rollig give hende noget andet, som hun synes, det hyggeligt. En lille tæppe, en bamse (ikke så stor, så I kan have den med i tasken) eller et eller andet, som hun er glad for. I bliver forstyrret et par døgne uden sut, men hun glemmer den hurtigt. Jeg har set det meget tit og det virker. Jeg har en bekendt som har 4 børn. Men den første har de haft den der problem med sut. Efter no2 blev det konsekvent slut med sut, da børnene var 13 måneder. De vågner en gang i mellem, hvis et barn ikke sover godt generelt, der findes ikke nogle mirakler... Men de vågner ikke de der 117 gange. Min søn har en lille bløde tæppe. Jeg har også taget hans sut. Han har haft 3 stykker liggende så han kunne finde dem om natten, men nogle gange synes han, det var sjovt, at smide dem så langt som muligt... Jeg blev træt af sutten. Og det blev overraskende hurtigt den der overgang. Nu giver vi ham tæppen, når han skal sove, han krammer den og sover næsten med det samme. Når han vågner (han var aldrig god til at sove) så putter jeg tæppen på hans kinden eller han får en tår vand og sover videre. Han vågner tydligt mange færre gange end dengang med sut. Nogle gange tænker jeg, at man bruger alt for meget sutten, hvorfor gør vi det????? I mange andre lande bruger man meget lidt eller slet ikke...

Anmeld

20. marts 2009

Stumpen

Mathilde var omkring 4 mdr da hun sov igennem (hun var flaskebarn og de er jo mætte på en anden måde) Mathilde har fra hun kom i tremmesengen som 4 mdr. gammel haft 3-4 sutter i hendes seng, så vi har ikke haft det problem med at skulle op 117 gange om natten.. Hun har selv lært at finde en ny, når den anden blev væk i mørket, men om det er for sent at "lære" din datter, det ved jeg ikke.

Anmeld

20. marts 2009

lonemus

Anonym skriver:

Min pige er fra okt 2007 og sover stadig ikke igennem... vågner en 5-6 gange og vil ha sutten... tænker vi måske for hurtigt har givet hende sutten og nu regner hun bare med at vi kommer og putter den i hendes mund... hun ligger i søvne og græder efter den - og hvis vi ikke når at gi hende den vågner hun´helt op og er svær at få til at sove...
hvad skal vi gøre?

Nøjagtig det samme har vi oplevet med vores datter, nøjagtig samme historie - og det er først stopper for et par mdr siden, hun er 2½ år.
Så tror du skal væbne dig med tålmodighed!

Lone

Anmeld

20. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

hvad skal vi gøre?

Idun har vågnet mange gange og været tørstig eller har skullet tisse eller har drømt noget. Det er faktisk først gået over nu her, da hun var 3-4 år... Jeg kan ikke sige, at der er noget i vores opførsel, der har ændret det, men pludselig sover hun oftere igennem...

Så måske tiden? - Det har dog sjældent været 5-6 gange skal det så siges.

ER der måske noget I kan gøre, for at hun er mere tryg og derfor kan sove bedre hele natten? måske?

Anmeld

20. marts 2009

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar... Jeg synes måske det er lidt tidligt at droppe sutten helt.... og dog.... hun bruger den når hun skal sove, og engang i mellem hvis vi skal køre i bil - hun er ikke et barn der har sutten hele tiden! I vuggestuen siger de at hun har masser af selvværd og selvtillid, hvilket jeg også ser... og hun er tryg!! så jeg tænker ikke at det er fordi hun er utryg at hun vågner... Hun er en glad, frisk og stædig pige med krudt i røven.. hun snakker en masser (ko, mor, min, mi aavvv, far, ed kop osv...) Vi har ikke andre problemer end nattesøvnen... Men kan læse vi ikke er alene, måske er det bare noget hun lærer med tiden... men det er fristende at tage sutten - men vil hendes bedste! - ikke for min skyld...

Anmeld

21. marts 2009

Cris

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar... Jeg synes måske det er lidt tidligt at droppe sutten helt.... og dog.... hun bruger den når hun skal sove, og engang i mellem hvis vi skal køre i bil - hun er ikke et barn der har sutten hele tiden! I vuggestuen siger de at hun har masser af selvværd og selvtillid, hvilket jeg også ser... og hun er tryg!! så jeg tænker ikke at det er fordi hun er utryg at hun vågner... Hun er en glad, frisk og stædig pige med krudt i røven.. hun snakker en masser (ko, mor, min, mi aavvv, far, ed kop osv...) Vi har ikke andre problemer end nattesøvnen... Men kan læse vi ikke er alene, måske er det bare noget hun lærer med tiden... men det er fristende at tage sutten - men vil hendes bedste! - ikke for min skyld...

Det er normalt de første 3 eller 4 år, for de sover på en helt anden måde end vi gør. Generelt begynder de at rigtigt sove igennem, når de dropper luren.

Men hvis hun ikke har behov for at have sutten i munden hele dagen (hvilket er en meget godt start) Så ville du sagtens mærke, at hun vågner færre gange om natten uden sut. Det er sket for os. Folk kom og sagde: ooooohhhhh neeeeejjjjj uden suuuuuttttt... puuuuhaaaaa så noget gør man ikke til et lille baaaarrnnnn uuuuuhhhhhh Jeg var så bange for den der skide sut. Og så har jeg fortalt dig, om min anden veninde med 4 børn (plus nogle andre mødre jeg kender fra andre lande)... Og jeg tog beslutning. Han blev lidt ked de første to nat, han vågnede og ville have sutten i munden, så har jeg givet tæppen, har kræmmet ham osv. Den 3. nat sov han næsten igennem. Nu vågner han nogle gange, men ikke så menge som før (med mindre han får tænder, så kan han blive lidt ked af det, der sker for mange) Det har været positivt til os alle (og i bilen får han nogle riskager i stedet for, når han keder sig hehe)

Anmeld

21. marts 2009

malou

Victor har sovet igennem fra han var 2-3 md... med få undtagelser... han er også flaskebarn!! I starten var jeg ovre og kigge i hans vugge flere gange om natten for at tjekke han var okey men nu nyder jeg bare mine nætter med masser af søvn.... men om det fortsætter?? Det er jo langtfra sikkert.

knus malou

Anmeld

21. marts 2009

Honningblomst

Tja..jeg bliver 34 år og sover meget sjældent igennem.
Min den yngste på 3 år vågner da også gerne om natten, men tænker ikke over det når han ligger ved mig.
De store vågner også ind imellem, men igen så er vi jo ved hinanden så ingen vågner noget videre.
Knus,...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.