Har du ikke fået lyst til at droppe sutten? I den alder har de ikke længere suttebehov, det er mest en vanne. Hvis I bruger det som tryghed, så kan du stille og rollig give hende noget andet, som hun synes, det hyggeligt. En lille tæppe, en bamse (ikke så stor, så I kan have den med i tasken) eller et eller andet, som hun er glad for. I bliver forstyrret et par døgne uden sut, men hun glemmer den hurtigt. Jeg har set det meget tit og det virker. Jeg har en bekendt som har 4 børn. Men den første har de haft den der problem med sut. Efter no2 blev det konsekvent slut med sut, da børnene var 13 måneder. De vågner en gang i mellem, hvis et barn ikke sover godt generelt, der findes ikke nogle mirakler... Men de vågner ikke de der 117 gange. Min søn har en lille bløde tæppe. Jeg har også taget hans sut. Han har haft 3 stykker liggende så han kunne finde dem om natten, men nogle gange synes han, det var sjovt, at smide dem så langt som muligt... Jeg blev træt af sutten. Og det blev overraskende hurtigt den der overgang. Nu giver vi ham tæppen, når han skal sove, han krammer den og sover næsten med det samme. Når han vågner (han var aldrig god til at sove) så putter jeg tæppen på hans kinden eller han får en tår vand og sover videre. Han vågner tydligt mange færre gange end dengang med sut. Nogle gange tænker jeg, at man bruger alt for meget sutten, hvorfor gør vi det????? I mange andre lande bruger man meget lidt eller slet ikke...
Anmeld