Baby må ikke falde i søvn med sut!! ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.453 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. februar 2012

Leonora25

Jeg har en skøn datter på 2mdr som KUN vil sove på/ved sin mor, hvilket også er skønt, bortset fra at vi vækker hinanden og hun slet ikke får den søvn hun har behov for.

Den eneste måde hun rigtig kan falde i søvn på, er ved brystet

Jeg har utallige gange prøvet at putte hende for sig selv i liften der hvor hun misser med øjnene og er lige ved at falde i søvn, men når jeg lægger hende spærrer hun øjnene op og ser helt skræmt ud!! og begynder efter et øjeblik at græde.

Det hjælper IkKE at svøbe hende, det gør hende blot endnu mere ulykkelig.

Sundhedsplejersken siger at hun skal puttes uden nogen form for stimulering, altså hun skal ikke ammes, vugges, trilles, i søvn og må heller ikke bruge sutten (altså i det øjeblik hun falder i søvn skal hun bare ligge i sin seng/lift således at når hun vågner, så kan hun selv falde i søvn igen)

Har kæmpet for at få hende til at bruge sutten for at hun kunne få stillet lidt af sit suttebehov, men så må jeg ikke bruge den alligevel?????

Nå men, hvordan putter i jeres børn? Kan i bare lægge dem i sengen når de er lige ved at sove? eller bliver der vugget, suttet, svøbt i søvn???

Jeg ved godt hun kun er 2 mdr, og jeg kan også sagtens have hende liggende hos mig at sove noget tid endnu- det indebærer jo bare at jeg går i seng kl 19 sammen med hende og min kæreste kommer hjem fra arb kl17-18, så det er jo ikke optimalt for nogen af os. Når hun ligger hos mig og sover, er det max 1-2timer af gangen.

For et par uger siden havde hun tre dage hvor vi kunne putte hende i liften og så sov hun 3-4 timer af gangen og var meget gladere og udhvilet når hun vågnede- og moderen ligeså!!

Åh sikke et rodet indlæg, men jeg er bare så fortvivlet!!?? Skal jeg bare lade hende sove hos mig eller skal jeg være konsekvent og putte hende (det vil resultere i en masse gråd) Og skal jeg undlade at bruge sutten??

Hjææælp mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

Kamulla

hvorfor må hun ikke falde i søvn med sutten???? og det er da normalt så små børn falder i søvn når de bliver ammet... min søn faldt i søvn når han fik mad, og faldt i søvn med sutten.. min søn har ingen problemer på den front haft, så forstår det ikke

Anmeld

10. februar 2012

D-Micka

Har ikke hørt den med sutten før

Jeg blev rådet til at han brugte den .. For den er god til mange ting ..
Da jamie var 2 mdr. kunne vi lægge han i seng med sin sut og så faldt han i søvn ..

Tror jeg havde brugt sutten alligevel, hvis nu min SP jeg ikke skulle ,,

Anmeld

10. februar 2012

modesty

Vi bruger stort set ikke sutten til andet end putning herhjemme. Det fungerer rigtig fint.

Grunden til at din sundhedsplejerske siger det, er sikkert teorien om at baby skal lære at falde i søvn af sig selv og ikke være afhængig af dig/far for at kunne sove. Hun tænker sikkert at din pige kan vågne op når hun taber sutten, så man hele tiden skal hen og give hende sutten igen. Men helt ærligt, din pige er 2 mdr. For det første er der ikke noget der hedder dårlige vaner og indlærte rutiner før de er cirka 4 måneder, og for det andet, hvis sutten funker for jer, så brug den dog. Det med at sutten falder ud og baby vågner har aldrig været et problem hos os. Min dreng er 4 mdr.

Anmeld

10. februar 2012

hekran

Min Helena bliver 8 måneder i morgen og hun var fuldstændig som din datter. Hun sov kun ved mit bryst. Jeg gjorde vist bare det nemme. Jeg lagde mig med hende om dagen, så jeg fik et hvil og hun lå sammen med mig om natten

Det hele skiftede da hun blev omkring 4 måneder. Der begyndte hun endelig at gide sin sut og der begyndte hun også at blive mere interesseret i omverdenen. Hun var nysgerrig, og derfra begyndte hun selv at lægge lidt mere afstand mellem os. Og først der begyndte jeg at kunne lægge hende ud at sove i barnevognen.

Jeg ved ikke, om jeg har nogle råd og det er også nemt nok for mig at sige, når jeg ikke står i det længere, men lyt til dit barn. Har hun et meget stort kropskontaktbehov? Jeg ved, at det føles, som om man ikke får lavet en pind, men det varer ikke ved - det lover jeg. Pludselig vender tingene og hun begynder at søge sin lille omverden.

Personligt ville jeg prioritere min egen søvn og bare lægge mig med hende. Hun er nemlig ret lille stadigvæk

Anmeld

10. februar 2012

Maja88

synes da hun er så lille hun ikke behøves at komme i seng kl 19 til nat.. begyndte vores først  på da hun var en 3½-4 måneder...

men vi gjorde det da vi begyndte at ligge hende selv.. at hun fik sut... og så en nusseklud op foran hovedet/næse,,,

svøb selve kroppen... ikke armene og så lå jeg hende en lille smule på siden.. men ryggen var stadig på ryggen.. giver det mening??

Anmeld

10. februar 2012

Leonora25

Kamulla skriver:

hvorfor må hun ikke falde i søvn med sutten???? og det er da normalt så små børn falder i søvn når de bliver ammet... min søn faldt i søvn når han fik mad, og faldt i søvn med sutten.. min søn har ingen problemer på den front haft, så forstår det ikke

Jamen jeg forstår det heller ikke Jeg blev nemlig rådet til at lære hende at bruge sutten- og når jeg nu har lært hende det så må hun ikke bruge den til at falde i søvn med - og det er det eneste tidspunkt jeg egentlig ville bruge den. Jeg tror hende argument var at hvis hun så vågner, så kan hun ikke falde i søvn af sig selv igen??? Men det var også meget nyt for mig- troede det var det en sut kunne hjælpe lidt med

Anmeld

10. februar 2012

Leonora25

D-Micka skriver:

Har ikke hørt den med sutten før

Jeg blev rådet til at han brugte den .. For den er god til mange ting ..
Da jamie var 2 mdr. kunne vi lægge han i seng med sin sut og så faldt han i søvn ..

Tror jeg havde brugt sutten alligevel, hvis nu min SP jeg ikke skulle ,,

Tror jeg måske også vi ender med- hun ligger ihvertfald med den ude i barnevognen nu og sover dejligt...

Anmeld

10. februar 2012

Kamulla

Leonora25 skriver:

Jamen jeg forstår det heller ikke Jeg blev nemlig rådet til at lære hende at bruge sutten- og når jeg nu har lært hende det så må hun ikke bruge den til at falde i søvn med - og det er det eneste tidspunkt jeg egentlig ville bruge den. Jeg tror hende argument var at hvis hun så vågner, så kan hun ikke falde i søvn af sig selv igen??? Men det var også meget nyt for mig- troede det var det en sut kunne hjælpe lidt med

hmm.. det havde jeg altså ingen problemer med... jeg rejser mig hellere for at give sutten end at skulle bruges som sut hele natten syntes det er for tidligt der skal være så strænge regler om hvad hu  må og ikke må... barnet har ingen rytme i den alder heller.. 

jeg syntes man skal høre efter hvad de professionelle siger, men man må også gå efter sin egen mavefornemmelse.. der er aldrig nogle der har sagt de ting der til mig Noah gad faktisk ikke sutten i det vågne timer da han var lille, han tog den selv ud af munden.. og jo gu er det træls at man skal rejse sig flere gange for at give sutten, men noagle børn har brug for en stimulans af en art for at falde til ro, andre børn behøver intet... 

prøv at give hende en trøje du har haft på, så hun kan lugte dig når hun  skal sove.. det hjalp her

Anmeld

10. februar 2012

Leonora25

modesty skriver:

Vi bruger stort set ikke sutten til andet end putning herhjemme. Det fungerer rigtig fint.

Grunden til at din sundhedsplejerske siger det, er sikkert teorien om at baby skal lære at falde i søvn af sig selv og ikke være afhængig af dig/far for at kunne sove. Hun tænker sikkert at din pige kan vågne op når hun taber sutten, så man hele tiden skal hen og give hende sutten igen. Men helt ærligt, din pige er 2 mdr. For det første er der ikke noget der hedder dårlige vaner og indlærte rutiner før de er cirka 4 måneder, og for det andet, hvis sutten funker for jer, så brug den dog. Det med at sutten falder ud og baby vågner har aldrig været et problem hos os. Min dreng er 4 mdr.

Ja det var nemlig det hun sagde, men måske det bare ikke fungerer for alle børn. Sutten er stadigvæk meget ny for Luna, men for det meste fungerer den sådan at hun bruger den til at falde i søvn og når hun så er faldet i dyb søvn, så spytter hun den ud og sover videre, men ja når hun så vågner og er ked skal man give hende den, men det er vel meget normalt når hun er så lille Og stadigvæk virker den kun i barnevognen- hun vil ikke falde i søvn med den i lift/seng..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.