Jeg har en skøn datter på 2mdr som KUN vil sove på/ved sin mor, hvilket også er skønt, bortset fra at vi vækker hinanden og hun slet ikke får den søvn hun har behov for.
Den eneste måde hun rigtig kan falde i søvn på, er ved brystet
Jeg har utallige gange prøvet at putte hende for sig selv i liften der hvor hun misser med øjnene og er lige ved at falde i søvn, men når jeg lægger hende spærrer hun øjnene op og ser helt skræmt ud!! og begynder efter et øjeblik at græde.
Det hjælper IkKE at svøbe hende, det gør hende blot endnu mere ulykkelig.
Sundhedsplejersken siger at hun skal puttes uden nogen form for stimulering, altså hun skal ikke ammes, vugges, trilles, i søvn og må heller ikke bruge sutten
(altså i det øjeblik hun falder i søvn skal hun bare ligge i sin seng/lift således at når hun vågner, så kan hun selv falde i søvn igen)
Har kæmpet for at få hende til at bruge sutten for at hun kunne få stillet lidt af sit suttebehov, men så må jeg ikke bruge den alligevel?????
Nå men, hvordan putter i jeres børn? Kan i bare lægge dem i sengen når de er lige ved at sove? eller bliver der vugget, suttet, svøbt i søvn???
Jeg ved godt hun kun er 2 mdr, og jeg kan også sagtens have hende liggende hos mig at sove noget tid endnu- det indebærer jo bare at jeg går i seng kl 19 sammen med hende og min kæreste kommer hjem fra arb kl17-18, så det er jo ikke optimalt for nogen af os. Når hun ligger hos mig og sover, er det max 1-2timer af gangen.
For et par uger siden havde hun tre dage hvor vi kunne putte hende i liften og så sov hun 3-4 timer af gangen og var meget gladere og udhvilet når hun vågnede- og moderen ligeså!!
Åh sikke et rodet indlæg, men jeg er bare så fortvivlet!!?? Skal jeg bare lade hende sove hos mig eller skal jeg være konsekvent og putte hende (det vil resultere i en masse gråd) Og skal jeg undlade at bruge sutten??
Hjææælp mig