hvor mange lure 8 mdr.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.309 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Hvor mange lure får jeres på 8 mdr. om dagen?

Min søn virker træt efter 2 timers vågentid, hvilket passer med at han sover 3 lure om dagen, men den sidste lur om eftermiddag er han svær at få til at sove, og det samme sker om aftenen når han skal puttes for natten. Så overvejede om man skulle droppe den sene lur, selvom han virker træt? Tænker lidt at det bare er noget han skal vænne sig til, altså at han er træt fordi han plejer at blive lagt.

Men rykker man så også de to andre lure lidt frem så der bliver længere end to timer mellem hver?

Skriv gerne hvordan jeres rytme/tidsplan ser ud på en alm. dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

Supermum

Jeg ville helt sikkert droppe den sene lur, det tegn på han stritter i mod når han lægges på den sene lur, er et tegn på at han er klar til at springe den over. Men igen, være flex. hvis han er klar og vågen fra kl 6 om morgenen, så er det logisk at han har brug for den sene lur, da det hele skubbes lidt, og hvis han vågner efter 6, burde 2 lure være nok

Anmeld

9. februar 2012

Rebecca55

Vores sov også 3 lure, men det resulterede i, de sov meget dårligt om natten til sidst. Så jeg rykkede gradvist deres lure til senere, så de nu sover første gang mellem 8-9(oftest tættest på 9). Der sover de mellem halvanden og 2 timer. Anden gang bliver de lagt mellem 13-14, hvor de sover en time til halvanden. Det skal siges vi står op mellem 5-6 ca., en sjælden gang halv syv.

Anmeld

9. februar 2012

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Supermum skriver:

Jeg ville helt sikkert droppe den sene lur, det tegn på han stritter i mod når han lægges på den sene lur, er et tegn på at han er klar til at springe den over. Men igen, være flex. hvis han er klar og vågen fra kl 6 om morgenen, så er det logisk at han har brug for den sene lur, da det hele skubbes lidt, og hvis han vågner efter 6, burde 2 lure være nok

Tror jeg at jeg vi prøve, han plejer at vågne ved 7 tiden, men de sidste 3 nætter har han villet op kl. 4 !   

Tak for tippet

Anmeld

9. februar 2012

sommerbarn<3

Rebecca55 skriver:

Vores sov også 3 lure, men det resulterede i, de sov meget dårligt om natten til sidst. Så jeg rykkede gradvist deres lure til senere, så de nu sover første gang mellem 8-9(oftest tættest på 9). Der sover de mellem halvanden og 2 timer. Anden gang bliver de lagt mellem 13-14, hvor de sover en time til halvanden. Det skal siges vi står op mellem 5-6 ca., en sjælden gang halv syv.

Okay, jamen han plejer at sove til 7 så han burde også kunne nøjes med 2 lure så.

Nøj, hvor må du have travlt med 3 stks.! Ham her er over alt, og han er kun en.

Anmeld

9. februar 2012

Supermum

Helt sikkert, så er det så klart som vand at han ikke behøver den sene lur, når han er begyndt at vågne kl. 4 og sir go morgen   Dejligt for dig, at du vil prøve, så gir det dig også mere tid sammen med stjernen!

Anmeld

9. februar 2012

Rebecca55

sommerbarn<3 skriver:

Okay, jamen han plejer at sove til 7 så han burde også kunne nøjes med 2 lure så.

Nøj, hvor må du have travlt med 3 stks.! Ham her er over alt, og han er kun en.

Ja der er ikke tid til andet end børn, når de er vågne... Men det er skønt med liv i huset.

Vil da også tro du godt kan få ham til at ændre sine lure til 2.

Anmeld

9. februar 2012

sommerbarn<3

Rebecca55 skriver:

Ja der er ikke tid til andet end børn, når de er vågne... Men det er skønt med liv i huset.

Vil da også tro du godt kan få ham til at ændre sine lure til 2.

Ej men det er da også fantastisk det kan lade sig gøre at få 3 på en gang  Og så har de altid en legekamerat eller to i nærhæden. Skønt!

Her er der heller ikke tid til andet end barn synes jeg, tager sgu hatten af for at du klarer 3.

Ja vi prøver med to lure fra imorgen. Og tak for råddet

Anmeld

9. februar 2012

IT-nørd

Min pige fylder 8 måneder den 23. og hun har siden 6-måneders alderen sovet 2 lure om dagen. Hun sover fantastisk igennem, fra 18.30-19.00 til 6.00-6.30. En formiddagslur på 1,5-2 timer sover hun fra kl. 9.00-9.30 og en eftermiddagslur på 1-1,5 time sover hun fra kl. 15.00. Hun er meget træt om aftenen og skal være helt tæt på mig de sidste 2 timer inden hun bliver puttet.

Anmeld

10. februar 2012

Rebecca55

sommerbarn<3 skriver:

Ej men det er da også fantastisk det kan lade sig gøre at få 3 på en gang  Og så har de altid en legekamerat eller to i nærhæden. Skønt!

Her er der heller ikke tid til andet end barn synes jeg, tager sgu hatten af for at du klarer 3.

Ja vi prøver med to lure fra imorgen. Og tak for råddet

Det var så lidt og held og lykke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.