HJÆÆÆLP! Min datter vil ikke sove om dagen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.970 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

Lund87

Ja, som overskriften lyder, vil min datter på 9 uger absolut ikke sove om dagen. Hun blev født til termin og er ellers en glad og rask pige. Det store problem er bare, at hun snart driver mig til vanvid Jeg stoppede med at amme, da hun var 3 uger, så hun får udelukkende flaske og ved derfor, at hun får rigeligt at spise

Vores døgn ser nogenlunde således ud:

Kl. 6.30: står op og får 150 ml mme

Kl. 9.00: ca. 120-150 ml mme

kl. 9.30: prøver for første gang at putte hende i barnevognen

kl. 9.30-11.30: har været hos hende i barnevognen mindst 10 gange, fordi hun har spyttet sutten ud.

kl. 12.00: 150 ml mme

kl. 14.00: prøver med en eftermiddagslur (her falder hun aldrig helt til ro, så gir typisk op efter 1 time)

Det skal siges, at hun får en flaske hver 3-4 time med 150 ml mme. Når jeg pusler hende og leger med hende, er hun for det meste rigtig glad og smiler, snakker og griner med mig.

Hun kan godt døse hen, når hun får flaske, men med det samme jeg ligger hende fra mig, vågner hun og er lysvågen Har prøvet ALT! : putte hende i barnevogn (der vil hun gerne sove, hvis jeg triller en tur, men vågner når den står stille), svøbt hende i dynen og lagt hende i hendes sækkestol, svøbt hende i dynen og lagt hende vores mørke, kølige soveværelse, lagt hende på min mave, gået og vugget hende... i alle "forsøg" falder hun i søvn, men max 5-15 min. Det er som om hun ikke vil overgive sig til søvnen. Når klokken når omkring 23 og vi skal i seng, falder hun som regel i søvn efter ½ time (men hvis vi går i seng før, tager det længere tid for hende at falde i søvn) Hun sover ca. 4 timer og skal så ha' en natflaske og vågner igen ved 6-7 tiden og så starter senariet forfra

Håber nogle af jer kan komme med et forslag der sparker benene væk under min lille guldklump

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

oerslev

Hej Lund87

Aktivering og rutine er meget vigtigt for så lille en størelse.

Hvis hun bliver aktiveret nok, kan det hjælpe at gå ind og nusse hende i panden, når hun har sovet i ca 10min.

Held og lykke

Hilsen en mor til et hold tvillinger og en efternøller

Anmeld

9. februar 2012

L&V

Lund87 skriver:

Ja, som overskriften lyder, vil min datter på 9 uger absolut ikke sove om dagen. Hun blev født til termin og er ellers en glad og rask pige. Det store problem er bare, at hun snart driver mig til vanvid Jeg stoppede med at amme, da hun var 3 uger, så hun får udelukkende flaske og ved derfor, at hun får rigeligt at spise

Vores døgn ser nogenlunde således ud:

Kl. 6.30: står op og får 150 ml mme

Kl. 9.00: ca. 120-150 ml mme

kl. 9.30: prøver for første gang at putte hende i barnevognen

kl. 9.30-11.30: har været hos hende i barnevognen mindst 10 gange, fordi hun har spyttet sutten ud.

kl. 12.00: 150 ml mme

kl. 14.00: prøver med en eftermiddagslur (her falder hun aldrig helt til ro, så gir typisk op efter 1 time)

Det skal siges, at hun får en flaske hver 3-4 time med 150 ml mme. Når jeg pusler hende og leger med hende, er hun for det meste rigtig glad og smiler, snakker og griner med mig.

Hun kan godt døse hen, når hun får flaske, men med det samme jeg ligger hende fra mig, vågner hun og er lysvågen Har prøvet ALT! : putte hende i barnevogn (der vil hun gerne sove, hvis jeg triller en tur, men vågner når den står stille), svøbt hende i dynen og lagt hende i hendes sækkestol, svøbt hende i dynen og lagt hende vores mørke, kølige soveværelse, lagt hende på min mave, gået og vugget hende... i alle "forsøg" falder hun i søvn, men max 5-15 min. Det er som om hun ikke vil overgive sig til søvnen. Når klokken når omkring 23 og vi skal i seng, falder hun som regel i søvn efter ½ time (men hvis vi går i seng før, tager det længere tid for hende at falde i søvn) Hun sover ca. 4 timer og skal så ha' en natflaske og vågner igen ved 6-7 tiden og så starter senariet forfra

Håber nogle af jer kan komme med et forslag der sparker benene væk under min lille guldklump

Kan jo se du har prøvet stort set alt.. Jeg ville nok prøve at putte hende noget før, syntes det er mange timer hun er vågen inden hendes formiddagslur når hun er så lille. Kan jo være hun er overtræt og derfor ikke kan falde ordentligt til ro Også ville jeg nok også rykke hendes sengetid til noget før, ved godt det kan ende med at man ska op et par gane om natten indtil man har en go rytme men det kan jo være det væred..

Har i et putte ritual tænker jeg?

Anmeld

9. februar 2012

vitapigen

Det lyder rigtig meget som min datter, da hun var nyfødt... Har ikke rigtig nogen råd, da min datter først lærte at sove da hun blev ca. 3 mdr. Kan huske at hun nemt kunne være vågen 7 timer hvor hun kun havde sovet 15 min. Men nu hvor jeg har erfaret at hun bliver træt efter 2 timer, putter jeg hende der (er 7 mdr.) Så kunne også godt forestille mig, at din baby max kan holde til at være vågen 1½ - 2 timer inden hun skal sove igen. Hvis du putter hende for sent, er det nemlig at de ikke vil sove. Så ligeså snart at du ser hun er træt, så ud og sov. Ved godt at det er nemmere sagt end gjort, men gør som du gør nu, bare put hende lidt før

Anmeld

9. februar 2012

Trine89

ihh jeg kan godt huske hvor magtesløs man føler sig. '

Jeg havde samme problem med Caia da hun var 6-11 uger ca. Hun tog et par power-naps ved mig når hun havde fået sin flaske..

Kan ikke sige sig hva du skal gøre.. men jeg er ret sikker på det bare er en periode hun lige skal igennem.

op med humøret hunn skal nok komme til at sove om dagen også...

Anmeld

9. februar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Er du sikker på, at hun ikke er sulten?? Min pige på 2 uger spiser altså lige så meget som din på 9  (Men min pige var også stor ved fødsel)

Jeg har samme problem (næsten), her vil lille pigen KUN sove hos mig. Og jeg er ved at gå ud af mit gode skind..

Anmeld

9. februar 2012

imanelnaji

miin søn er 2 måneder gamel og har også den samme problem, man ved virkelig ik havd man ska stille op med. det vildt at det er så svært at få dem til at sove

vil også have en løsning, har nemlig prøvet alt hvad man kan prøve

Anmeld

9. februar 2012

Awd

Hej

Mit aller aller bedste råd - det virker HVER GANG, hvis i har bil altså?

Sæt baby i autostolen (spænd bare fast) og så put baby dejligt trygt med en dyne eller noget over sig (altså ikke over stolen, men babys krop hehe) som hvis det var om natten og vug baby, 5-10 min så er den der

Og når baby sover tungt kan man lægge h*n over i noget andet, da det trods alt ikke er så godt for sådan en lille størrelse at sidde alt for længe

Hilsen Anja

Anmeld

9. februar 2012

Lund87

Tak for gode svar synes jeg har prøvet lidt af hvert. Hun snork sover i barnevognen og autostolen, men så snart hun blir lagt et andet sted eller det ikk vugger længere, *bliiing* så er øjnene oppe eller hun skriger. Har prøvet et pusleritual med: bad, flaske og så putning.... meeeeen, nej nu er hun så desværre begyndt af blive fuldstændig hysterisk, når hun er kommet op af badet og blevet pakket i håndklæde, så der er hun utrøstelig de næste 5-10 min. Synes vi drosler ned om aftenen og putter når vi ser træthedstegn (gaber, gnider øjne), men når hun skal være sig selv, er hun lysvågen sekundet efter

håber det er en kort periode som skal overståes, men bliv endelig ved med at komme med gode tips

Hilsen en meget træt mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.