Hvor er jeg træt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

Sitrani

Har været oppe mindst 10 gange i nat, for at få min datter til, at sove videre..... Hun vågner bare KONSTANT!

Jeg havde ellers lige fået hende til at sove, fordi hun fik ekstra mælk i flaske om aftenen, altså mit eget - men det virker bare ikke mere Efter vi har været i KBH 3 dage har hun bare ikke ville sove.. Kan godt forstå, hvis det lige tog lidt tid for hende, at finde ro igen, efter at have sovet i en fremmed seng osv. Men nu er det bare 1 uge siden, og hun vågner stadig mange mange gange...

Tror vi skal prøve vælling i aften, og se om det virker.. Kan ikke finde ud af, om det er fordi hun er sulten eller hvad.. Jeg giver hende ikke mad om natten mere, og hun har førhen godt kunne sove uden mad om natten jo, så går da ikke ud fra at det er derfor..?

Åh.. er bare så udmattet nu... Det tærer sgu på energien og overskuddet ikke at få sin nattesøvn.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

oerslev

Hej STN

Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er, men hvis det ikke er mad eller aktivering. (de små skal jo aktiveres meget afhængi af alder) så er der kun en ting, lave natte vaner (rutiner) og blive ved med at få hende til at sove igen om natten. Dette kan desværre tage op flere mdr. afhængi af alder på barnet.

Held og lykke

Hilsen en mor til et hold tvillinger og en efternøller

Anmeld

9. februar 2012

L&V

STN skriver:

Har været oppe mindst 10 gange i nat, for at få min datter til, at sove videre..... Hun vågner bare KONSTANT!

Jeg havde ellers lige fået hende til at sove, fordi hun fik ekstra mælk i flaske om aftenen, altså mit eget - men det virker bare ikke mere Efter vi har været i KBH 3 dage har hun bare ikke ville sove.. Kan godt forstå, hvis det lige tog lidt tid for hende, at finde ro igen, efter at have sovet i en fremmed seng osv. Men nu er det bare 1 uge siden, og hun vågner stadig mange mange gange...

Tror vi skal prøve vælling i aften, og se om det virker.. Kan ikke finde ud af, om det er fordi hun er sulten eller hvad.. Jeg giver hende ikke mad om natten mere, og hun har førhen godt kunne sove uden mad om natten jo, så går da ikke ud fra at det er derfor..?

Åh.. er bare så udmattet nu... Det tærer sgu på energien og overskuddet ikke at få sin nattesøvn.....

Åh det er bare hårdt. Ja nu ved jeg jo ikke hvor gammelt dit barn er men jeg ville nok prøve med en flaske mme i stedet for vælling først

Anmeld

10. februar 2012

Sitrani

oerslev skriver:

Hej STN

Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er, men hvis det ikke er mad eller aktivering. (de små skal jo aktiveres meget afhængi af alder) så er der kun en ting, lave natte vaner (rutiner) og blive ved med at få hende til at sove igen om natten. Dette kan desværre tage op flere mdr. afhængi af alder på barnet.

Held og lykke

Hilsen en mor til et hold tvillinger og en efternøller

Ok. Ja, min datter er ca. 7½ måned gammel Hun spiser fint om dagen, og bliver også ammet ca. 3-4 gange i løbet af dagen..

Hun kan sove længere stræk, hvis jeg giver hende mad om natten. Typisk bliver hun lagt ca. kl. 19.30 og vågner op igen ca. kl. 24, plus-minus.. Dvs. hun så har sovet ca. 5 timer - Så får hun sutten og sover videre igen til mellem kl. 3 og 4, hvor jeg så kan give hende bryst, og hun sover videre til mellem kl. 6 og 7, men har bare fået af vide af flere, at når hun er så gammel, så har hun ikke brug for mad om natten længere..? Men når nu jeg ellers kan fare op af sengen 10 gange, når jeg ikke giver hende mad, og måske kun 3 gange, når hun får lidt bryst midt på natten, så tyder det da på, at hun stadig er småsulten om natten.... selvom hun ikke "burde" være det

Anmeld

10. februar 2012

Sitrani

Månsson skriver:

Åh det er bare hårdt. Ja nu ved jeg jo ikke hvor gammelt dit barn er men jeg ville nok prøve med en flaske mme i stedet for vælling først

Min datter er ca. 7½ måned gammel og som jeg har skrevet tidl. så kan jeg få hende til, at sove længere stræk, hvis jeg giver hende mad om natten.. Sådan er det i hvert fald nogle gange Ved ikke om jeg bare skal holde ud, og kun give hende sutten, eller tilbyde hende vand om natten, eller jeg skal amme hende en enkelt gang stadigvæk (Hun har ikke fået mad om natten i snart over 1 måned!) Det er som om, at den flaske jeg ellers har givet hende om aftenen, ikke går nogen forskel på hendes søvn længere..... i aftes fik hun mad lidt over seks, og blev ammet kl. 19.30 ca. og derefter i seng... og så vågnede hun først op kl. 24, fik sutten, vågnede op igen kl. lidt i 5, blev ammet, og sov til kl. 06.20 Så ved ikke helt hvad jeg så skal gøre....

Anmeld

15. februar 2012

Maria-s

Hvad får hun til aftensmad? Du skriver 7½ måned. Er du begyndt på grød, mos mv.? Det kan jo være du skal til at give nogle proteiner? Det var i hvert fald noget jeg blev anbefalet af min SP, fordi de mætter længere. Og jo ældre de bliver og jo mere de kommer rundt og dermed forbrænder det de spiser, jo mere næring og "gods" skal der være i deres mad Men synes da du skal tage og gi din SP et ring og høre hvad hun siger

Og så får du lige en  jeg VED hvor meget den manglende nattesøvntære!... Herhjemme er bettemanden 11 mdr og han sover heller ikke igennem endnu. Jeg er som regel oppe +4/5 gange om natten for at putte (og starter på arb om under én uge!)  Så er det udvikling, så er det snot, så er det hoste eller noget helt fjerde!... De kære børn gør os gamle før tid

Anmeld

26. februar 2012

oerslev

Hej igen flasken imellem kl 3 og 4 burde komme væk nu. og det er nemmeste med noget mere mættene mad som maria-s skriver

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.