Jern mangel - igen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.097 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. februar 2012

sofiell89

Igår ved mit lægetjek fik jeg konstateret jernmangel igen. Er der nogen der har nogen råd til hvad jeg kan gøre- uden at få hård/dårlig mave af pillerne?

Har taget 1 jernpille siden 10. uge, men lægen mener nu at jeg minimum skal tage 2 om dagen. Problemet er bare at jeg ikke kan sluge piller. Er mit tal ikke kommet op inden mit næste kontrolbesøg om 4 uger, vil han enten indlægge mig og tvinge jern flydende ind (og for bækkenløsning), eller jeg skal tage jerndråber- ligesom dem børn får.
Knus og god aften, hilsen fra en der kæmper sin kamp med at få pillerne ind OG holde dem nede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

Koen.

Hvilken slags jern tager du ?

Jeg tog før gravid jern piller, men da min blodprocent bliver ved at være lav så skal jeg os tage to og så fik jeg os ondt i maven..

Lægen anbefalede så nogen der hedder jern C+ med magnesium i og der får jeg ingen problemer med maven

Anmeld

9. februar 2012

Kruse90

sofiell89 skriver:

Igår ved mit lægetjek fik jeg konstateret jernmangel igen. Er der nogen der har nogen råd til hvad jeg kan gøre- uden at få hård/dårlig mave af pillerne?

Har taget 1 jernpille siden 10. uge, men lægen mener nu at jeg minimum skal tage 2 om dagen. Problemet er bare at jeg ikke kan sluge piller. Er mit tal ikke kommet op inden mit næste kontrolbesøg om 4 uger, vil han enten indlægge mig og tvinge jern flydende ind (og for bækkenløsning), eller jeg skal tage jerndråber- ligesom dem børn får.
Knus og god aften, hilsen fra en der kæmper sin kamp med at få pillerne ind OG holde dem nede

Årh det lyder ikke rart søøde

Hvordan ved du at du har jern mangel?

Anmeld

10. februar 2012

sofiell89

tanja. skriver:

Hvilken slags jern tager du ?

Jeg tog før gravid jern piller, men da min blodprocent bliver ved at være lav så skal jeg os tage to og så fik jeg os ondt i maven..

Lægen anbefalede så nogen der hedder jern C+ med magnesium i og der får jeg ingen problemer med maven

Jeg har indtil videre taget Ferro duretter, for det var dem jeg havde mindst problemer med at få ned Men efter jeg skulle tage 2 om dagen, har jeg kastet op hver morgen, og så har de jo ikke meget virkning

Anmeld

10. februar 2012

sofiell89

Kruse90 skriver:

Årh det lyder ikke rart søøde

Hvordan ved du at du har jern mangel?

Jeg fik målt min blodprocent ved tjek hos lægen.

Anmeld

10. februar 2012

DinNabo

sofiell89 skriver:

Jeg tager Kräuterblut, som også er et jerntilskud, og det er helt igennem naturligt, og nemt for kroppen at optage. Kan købes i matas. Er dog også lidt dyrere end tabletterne.....

Jeg døjer dog også meget med hård mave. Også selvom jeg ikke tager jern. Sådan er det bare for mange i graviditeten, siger min læge....

Anja

Anmeld

23. februar 2012

sofiell89

fik målt mit tal igen idag, og det var faldet igen Så nu skal jeg tage 3 forskellige jernpiller

Anmeld

23. februar 2012

JH12

sofiell89 skriver:

fik målt mit tal igen idag, og det var faldet igen Så nu skal jeg tage 3 forskellige jernpiller

Det er jeg ked af og hører  Håber snart de tal kommer på højkant igen

Anmeld

23. februar 2012

sofiell89

Joyce1986 skriver:

Det er jeg ked af og hører  Håber snart de tal kommer på højkant igen

Tak. Håber også der snart kommer styr på det, for tror ikke min mave kan klare meget mere Den er fuldstændig i uorden, efter 3 uger på dobbeltpiller

Anmeld

25. februar 2012

morbibi

sofiell89 skriver:

Jeg har indtil videre taget Ferro duretter, for det var dem jeg havde mindst problemer med at få ned Men efter jeg skulle tage 2 om dagen, har jeg kastet op hver morgen, og så har de jo ikke meget virkning

Jeg havde også problemer med ferro duretter og spiser nu dem med C vitaminet i og de er bare gode :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.